Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Får ikke kontakt via appen (timeout)

Startet av lazee, lørdag 04. desember 2021, klokken 11:15

« forrige - neste »

lazee

Kommandotidsavbrudd sier appen når jeg forsøker å skru på varmen når bilen står i garasjen. Jeg har full 4g-dekning på mobilen inne i garasjen. Andre som har hatt samme problem? Er jo veldig kjedelig å ikke få skrudd på forvarmen i bilen. Dette fungerte da jeg hentet bilen i Lillestrøm for et par dager siden og har fungert ellers også. Men altså ikke i garasjen. Bør jeg prøve å koble bilen til Wifi i huset ? Eller er dette noe de må fikse på verksted? Synes også den litt ofte mister nett på tur. Altså mister dekning.


lazee

Ser ut som det hjalp å boote bilen (hold inn begge ratt-knappene i 15 sek (?)) og slipp. Da blir skjermen svart og den bruker 1 minutt ca. på å starte opp igjen. Da fikk den nett hvertfall.

lazee

Skal se om jeg får til dekning i garasjen. Samme problem nå til morran  :( Får ikke kontakt via appen.

lazee

Når jeg går inn i bilen kommer LTE-nettverket av og til. Mens mobilen inne i bilen har full dekning med alle streker hele tiden.

trykkertor

Sitat fra: lazee på søndag 05. desember 2021, klokken 11:03
Når jeg går inn i bilen kommer LTE-nettverket av og til. Mens mobilen inne i bilen har full dekning med alle streker hele tiden.
Men din mobil kan ha en annen teleleverandør enn bilens mobildataleverandør. Så det er ikke nødvendig at begge har god dekning på samme sted.

Rosstopher

Sitat fra: lazee på lørdag 04. desember 2021, klokken 11:15
Kommandotidsavbrudd

😂
Hva er det for slags ord?
Ser Tesla enda ikke har full kontroll på oversettelsene. "Command timed out" heter det på originalspråket.
Mine favoritter (som har blitt rettet nå) er parkeringshjelphjelp og kjølevæskevarmer (varmeapparat).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

lazee

Blir bare verre og verre. Skjer hvor som helst nå. Også i gata. Service kan gis uti januar. Med vennlig hilseb Tesla. Drit og dra sier jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA