Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

Kim-

Etter å ha brukt den litt så syns at

Øverste linje er fjernet:
- Sentry. Brukt mye til å skru på sentry på kjøpesentre osv
- Dashcam, muligheter for å kunne sjekke at dashcam er aktiv
- Dekning. Over en del fjelloverganger og inn/ut av tunneler switcher den til Edge, og i de fleste tilfeller så stopper spotify, da tar jeg et raskt blikk på skjermen for å se på dekningen.
- Profil. Vi er flere som bruker bilen, nå har vi endt opp med å bare bruke en profil.

Under superlading er skriften blitt utrolig liten, samtidig og med den nye undermenyen om lading, likte den gamle bedre, det blir veldig smått når en skal slide slideren for å velge ladenivå.

Reiser (slik som S/X har det) under controls, ser veldig rotete ut, savner å kunne se forbruket direkte på skjermen, og det ble aktivt brukt under turer.

"Alarmer" og neste avkjørsel (navi) er trekt helt ned til bunn av skjermen, den var høyere før, dette gjør at man må ta blikket helt ned. 

Varme på speil knappen, liker ikke våte speil så bruker denne mye når det regner, nå er det ekstra klikk for å finne.

For å se superladerene må man velge "naviger til" og deretter superladere, istedet for den lille knappen på siden av kartet.

Man er tilpassningsdyktig og vil tilpasse seg og lære seg de nye menyene, men jeg kan faktisk ikke se noen forbedringer her. Jeg syntes det ser litt mer fresht og kulere ut, men det er faktisk bare det.. De nye funksjonene som auto setevarmer, live sentrymode, og muligheter for å forvarme med batteri under 20% er fine funksjoner.

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

RonnyØ

Generelt sett er det eneste jeg syns funker noenlunde i auto er konvensjonell girkasse og klima - utover dét.. auto setevarmer??? For no tull!

turfsurf

Sitat fra: Kim- på søndag 02. januar 2022, klokken 19:43

- Profil. Vi er flere som bruker bilen, nå har vi endt opp med å bare bruke en profil.

Under superlading er skriften blitt utrolig liten, samtidig og med den nye undermenyen om lading, likte den gamle bedre, det blir veldig smått når en skal slide slideren for å velge ladenivå.

Profil er på kontroller, ikke noen grunn til å slutte å bruke de.

Du kan slide på selve batteriet for å justere ladegrense. Mye enklere enn før.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Kim- på søndag 02. januar 2022, klokken 19:43
Etter å ha brukt den litt så syns at

Øverste linje er fjernet:
- Sentry. Brukt mye til å skru på sentry på kjøpesentre osv
- Dashcam, muligheter for å kunne sjekke at dashcam er aktiv
- Dekning. Over en del fjelloverganger og inn/ut av tunneler switcher den til Edge, og i de fleste tilfeller så stopper spotify, da tar jeg et raskt blikk på skjermen for å se på dekningen.
- Profil. Vi er flere som bruker bilen, nå har vi endt opp med å bare bruke en profil.

Profil er da koblet til nøkkel/nøkkelkort/mobilnøkkel? Vi bruker hver vår profil på begge Teslaene men det er svært sjelden jeg må inn og velge profil manuelt...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Sitat fra: Kim- på søndag 02. januar 2022, klokken 19:43
Etter å ha brukt den litt så syns at

Øverste linje er fjernet:
- Sentry. Brukt mye til å skru på sentry på kjøpesentre osv
- Dashcam, muligheter for å kunne sjekke at dashcam er aktiv
- Dekning. Over en del fjelloverganger og inn/ut av tunneler switcher den til Edge, og i de fleste tilfeller så stopper spotify, da tar jeg et raskt blikk på skjermen for å se på dekningen.
- Profil. Vi er flere som bruker bilen, nå har vi endt opp med å bare bruke en profil.

Under superlading er skriften blitt utrolig liten, samtidig og med den nye undermenyen om lading, likte den gamle bedre, det blir veldig smått når en skal slide slideren for å velge ladenivå.

Reiser (slik som S/X har det) under controls, ser veldig rotete ut, savner å kunne se forbruket direkte på skjermen, og det ble aktivt brukt under turer.

"Alarmer" og neste avkjørsel (navi) er trekt helt ned til bunn av skjermen, den var høyere før, dette gjør at man må ta blikket helt ned. 

Varme på speil knappen, liker ikke våte speil så bruker denne mye når det regner, nå er det ekstra klikk for å finne.

For å se superladerene må man velge "naviger til" og deretter superladere, istedet for den lille knappen på siden av kartet.

Man er tilpassningsdyktig og vil tilpasse seg og lære seg de nye menyene, men jeg kan faktisk ikke se noen forbedringer her. Jeg syntes det ser litt mer fresht og kulere ut, men det er faktisk bare det.. De nye funksjonene som auto setevarmer, live sentrymode, og muligheter for å forvarme med batteri under 20% er fine funksjoner.
Som jeg skrev over her, jeg brukte sentry på samme måte som deg (hadde den aldri auto på). Nå har jeg siden .25 hatt den auto på, fordi jeg ikke fant noe sted å skru det på manuelt (utenom i app), men oppdaget at det ligger enkelt tilgjengelig på "Kontroller"-siden. Altså trykk på bilen på hovedskjermen, første bildet du kommer til (øverste menyvalget) ligger alt du savner på. Det lever jeg helt fint med.

Counterpointer

Sentry er jo enkelt å sette på i app, nå er det faktisk lettere der enn i bilen. Før var det omvendt. Uansett er ikke dette en big deal siden det bare er noen trykk når bilen står stille, bare underlig å fjerne noe som umulig kan ha forstyrret noen.

geear

Det er ett trykk ekstra? Går fortsatt raskere enn å åpne app, trykke sikkerhet og så velge sentry.

Atle3

Er faktisk mange ting jeg ikke finner lengre så jeg bruker kun stemmestyring nå og det funker veldig bra :)

Denne oppdatering ga meg ett dytt for å aktivt bruke stemmestyring.

ladov

Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. januar 2022, klokken 22:30
Profil er da koblet til nøkkel/nøkkelkort/mobilnøkkel? Vi bruker hver vår profil på begge Teslaene men det er svært sjelden jeg må inn og velge profil manuelt...
Når jeg for eksempel har måttet justere setet litt frem av hensyn til noen i baksetet så henter jeg tilbake min egne instillinger når baksetet blir tomt igjen.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Sitat fra: Kim- på søndag 02. januar 2022, klokken 19:43
Etter å ha brukt den litt så syns at

Øverste linje er fjernet:
- Sentry. Brukt mye til å skru på sentry på kjøpesentre osv
- Dashcam, muligheter for å kunne sjekke at dashcam er aktiv
- Dekning. Over en del fjelloverganger og inn/ut av tunneler switcher den til Edge, og i de fleste tilfeller så stopper spotify, da tar jeg et raskt blikk på skjermen for å se på dekningen.
- Profil. Vi er flere som bruker bilen, nå har vi endt opp med å bare bruke en profil.

Under superlading er skriften blitt utrolig liten, samtidig og med den nye undermenyen om lading, likte den gamle bedre, det blir veldig smått når en skal slide slideren for å velge ladenivå.

Reiser (slik som S/X har det) under controls, ser veldig rotete ut, savner å kunne se forbruket direkte på skjermen, og det ble aktivt brukt under turer.

"Alarmer" og neste avkjørsel (navi) er trekt helt ned til bunn av skjermen, den var høyere før, dette gjør at man må ta blikket helt ned. 

Varme på speil knappen, liker ikke våte speil så bruker denne mye når det regner, nå er det ekstra klikk for å finne.

For å se superladerene må man velge "naviger til" og deretter superladere, istedet for den lille knappen på siden av kartet.

Man er tilpassningsdyktig og vil tilpasse seg og lære seg de nye menyene, men jeg kan faktisk ikke se noen forbedringer her. Jeg syntes det ser litt mer fresht og kulere ut, men det er faktisk bare det.. De nye funksjonene som auto setevarmer, live sentrymode, og muligheter for å forvarme med batteri under 20% er fine funksjoner.
Joda, jeg kommer nok til å venne meg til mesteparten men det er fortsatt degraderinger av funksjonaliteten.

Stemmestyring er litt 'meh'. Det er litt marginal mobildekning der bilen står parkert og da virker ofte ikke stemmestyring før jeg har kjørt et lite stykke.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Sitat fra: Kim- på torsdag 30. desember 2021, klokken 00:11
Hvor melder man fra om ting man ikke er fornøyd med? Tesla SW team leser vel neppe her inne
Jeg laget en servicesak på det. Kan bli interessant.  :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Har noen forresten fått til å legge til waypoint på navien med stemmestyring? Hadde et par forsøk selv men det gikk like bra som å be bilen sette på radioen..det vil si ikke i det hele tatt.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

Sitat fra: ladov på mandag 03. januar 2022, klokken 00:39
Har noen forresten fått til å legge til waypoint på navien med stemmestyring? Hadde et par forsøk selv men det gikk like bra som å be bilen sette på radioen..det vil si ikke i det hele tatt.
«Kjør til» som vanlig?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. januar 2022, klokken 22:30
Profil er da koblet til nøkkel/nøkkelkort/mobilnøkkel? Vi bruker hver vår profil på begge Teslaene men det er svært sjelden jeg må inn og velge profil manuelt...
Med mobilen virker det nesten tilfeldig hvilken profil som settes med vår TM3 (nøkkelkort gidder vi ikke drasse på). Med fob-en til TMX-en fungerer det bedre, men også der er det ikke alltid den setter riktig profil.
Et luksus-problem, men allikevel en degradering for vår del at profilen er fjernet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Sitat fra: kodax på mandag 03. januar 2022, klokken 09:09
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. januar 2022, klokken 22:30
Profil er da koblet til nøkkel/nøkkelkort/mobilnøkkel? Vi bruker hver vår profil på begge Teslaene men det er svært sjelden jeg må inn og velge profil manuelt...
Med mobilen virker det nesten tilfeldig hvilken profil som settes med vår TM3 (nøkkelkort gidder vi ikke drasse på). Med fob-en til TMX-en fungerer det bedre, men også der er det ikke alltid den setter riktig profil.
Et luksus-problem, men allikevel en degradering for vår del at profilen er fjernet.
Det er da ikke fjernet.. ett trykk ekstra..

 [ You are not allowed to view this attachment ]

 [ You are not allowed to view this attachment ]

Her er jo også de andre funksjonene som savnes..

 [ You are not allowed to view this attachment ]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA