Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

Thalgar

Skeptisk til at ein må ha fleire trykk for å få opp ein del ting (vindusviskar, klimakontrollar...). Dette er viktige funksjonar som ein ikkje kan driva å surra rundt ekstra med under kjøring.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Klykken

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 21. desember 2021, klokken 09:27
Skeptisk til at ein må ha fleire trykk for å få opp ein del ting (vindusviskar, klimakontrollar...). Dette er viktige funksjonar som ein ikkje kan driva å surra rundt ekstra med under kjøring.
Trykk på viskerknappen på enden av blinklyshendelen så dukker innstillingene opp som vanlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thalgar

Jodå, den er ikkje den verste, sjølv om det her er rart at ein ikkje brukte høvet til å innføra funksjonen slik han er på nye S og X. Tenkte mest på klimakontrollen.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Handyman

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:01
Jodå, den er ikkje den verste, sjølv om det her er rart at ein ikkje brukte høvet til å innføra funksjonen slik han er på nye S og X. Tenkte mest på klimakontrollen.
Jeg forstår beskrivelsen slik at du nå kan lage "hurtigtaster" til funksjoner man bruker ofte. Da blir det jo færre klikk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

AlexØ

Jippi!
Endelig får vi Tiktok.... ::) ::)

Skulle likt å ha Audible men hvorfor klage, nå har jeg jo fantastiske tiktok! nå kan jeg se på vertical videoer på den horisontale skjermen!

også ruller de tilbake 44.5?  å si jeg er forvirra på navna de gir oppdateringene.
men jeg regner med at de går Apple stilen her hvor høyere tall bedre, selv om det ikke er slik desimaler fungerer.

Muffinman

Hadde de kunne fått r**a i gir og rullet ut justering av strømtrekk fra app på våre vintage biler skulle jeg vært veldig fornøyd :)

geear

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 06:52
Jippi!
Endelig får vi Tiktok.... ::) ::)

Skulle likt å ha Audible men hvorfor klage, nå har jeg jo fantastiske tiktok! nå kan jeg se på vertical videoer på den horisontale skjermen!

også ruller de tilbake 44.5?  å si jeg er forvirra på navna de gir oppdateringene.
men jeg regner med at de går Apple stilen her hvor høyere tall bedre, selv om det ikke er slik desimaler fungerer.
Rulla tilbake 44.5? Hva mener du med det? 44.5 har blitt erstattet av 44.6, og nå kommer altså 44.25. Det er ikke å rulle tilbake, det er bare nye versjoner...

AlexØ

Sitat fra: geear på onsdag 22. desember 2021, klokken 08:39
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 06:52
Jippi!
Endelig får vi Tiktok.... ::) ::)

Skulle likt å ha Audible men hvorfor klage, nå har jeg jo fantastiske tiktok! nå kan jeg se på vertical videoer på den horisontale skjermen!

også ruller de tilbake 44.5?  å si jeg er forvirra på navna de gir oppdateringene.
men jeg regner med at de går Apple stilen her hvor høyere tall bedre, selv om det ikke er slik desimaler fungerer.
Rulla tilbake 44.5? Hva mener du med det? 44.5 har blitt erstattet av 44.6, og nå kommer altså 44.25. Det er ikke å rulle tilbake, det er bare nye versjoner...
Jeg vet det . Jeg bare påpeker at 44.25 er ett lavere tall enn 44.5

Er idioti jeg har begynt å se mer og mer de siste åra med software.


Daniel_0007

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:10
Sitat fra: geear på onsdag 22. desember 2021, klokken 08:39
Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 06:52
Jippi!
Endelig får vi Tiktok.... ::) ::)

Skulle likt å ha Audible men hvorfor klage, nå har jeg jo fantastiske tiktok! nå kan jeg se på vertical videoer på den horisontale skjermen!

også ruller de tilbake 44.5?  å si jeg er forvirra på navna de gir oppdateringene.
men jeg regner med at de går Apple stilen her hvor høyere tall bedre, selv om det ikke er slik desimaler fungerer.
Rulla tilbake 44.5? Hva mener du med det? 44.5 har blitt erstattet av 44.6, og nå kommer altså 44.25. Det er ikke å rulle tilbake, det er bare nye versjoner...
Jeg vet det . Jeg bare påpeker at 44.25 er ett lavere tall enn 44.5

Er idioti jeg har begynt å se mer og mer de siste åra med software.

Er jo ikke det, 25 er jo høyere enn 5  :o
Sikkert fordi du er vant med at 50 blir forkortet til 5 som var vanligere før.
Model 3 2019 LR Rwd

AlexØ

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:24

Er jo ikke det, 25 er jo høyere enn 5  :o
Sikkert fordi du er vant med at 50 blir forkortet til 5 som var vanligere før.

Desimaler er vel fortsatt i bruk?

Er greit at de mener det som et helt separat tall fra 44 og derved ikke desimaler.  Men det som gjøres somregel da er 44.2.5   

Men tesla er tesla og de følger ingen nummererings standarder

kodax

Kjent "problemstilling". Java versjoneres på samme måte, og jeg har opplevd at noen programmer som krever en viss versjon ikke skjønner at at feks .10 er større enn .9
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Chris Neumann Ruud

SEMVER er ikke et desimaltall og følger dermed ikke reglene for desimaltall. Ferdig snakka.

Forøvrig er det litt skummelt med tanker som "dette kan jeg ikke noe om men jeg synes det ligner på noe jeg kjenner fra før og kommer til å uttale meg skråsikkert basert på mine totalt gale antagelser"
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

geear

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:10
Jeg vet det . Jeg bare påpeker at 44.25 er ett lavere tall enn 44.5

Er idioti jeg har begynt å se mer og mer de siste åra med software.

Sitat fra: AlexØ på onsdag 22. desember 2021, klokken 10:59
Desimaler er vel fortsatt i bruk?

Er greit at de mener det som et helt separat tall fra 44 og derved ikke desimaler.  Men det som gjøres somregel da er 44.2.5   

Men tesla er tesla og de følger ingen nummererings standarder

Her roter du forferdelig. 44.2.5 ville ikke gjort dette her noe bedre, da ville det vært enda mer forvirrende, 44.2.5 ville vært en femte utgave av 44.2, og ville ikke hatt noen sammenheng med 44.5.

Her er det ikke Tesla som gjør noe feil, det er du som ikke forstår hva du leser. Et versjonsnummer har da aldri vært et desimaltall. Du skipper også glatt 2021 i versjonsnummer når du kommenterer det, mener du det skal leses som totusenogtjueenkommaførtifirekommatjuefem?

Her er det bare å telle oppover, verre er det ikke. snakkesalig forklarer det helt perfekt.

AlexØ

Jeg ville nå heller at den skulle hete 44.7 eller noe som det.

Hele grunnen til at apple gikk over til macOS 11 og så 12 er jo fordi folk ble forvirret når de startet med osX 10.10 og oppover.

Dette er noe jeg har vert irritert over lenge. Når det gjelder versjon nummer burde det vært skilt av strek  ikke punktum.
Ellet gjort som java holde til enkely tall, ex 15.0.1  og 15.0.2
År.uke.versjon er greit det. Bare hold det rent


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA