Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når bakluken åpnes avslutter den med å si bipp-bipp

Startet av TM3P2021, mandag 06. desember 2021, klokken 17:17

« forrige - neste »

TM3P2021

Hei,
vet ikke om det er noe galt eller bare en ny funksjon som har kommet ifm en oppdatering, men ...
Når bakluken åpnes avslutter den med å si bipp-bipp. Det gjorde den ikke før.
- Noen som vet årsaken til dette? Feil eller feature?

2021 TMP3

model3pw

Det er lyden den lager når den ikke klarer å åpne helt opp (feks har du noe is som er frosset fast)? Så ja, noe galt.

trykkertor

Da ville jeg ført lukken litt ned igjen, holdt inne knappen og fått den programmert til å stoppe før bipp-bipp!

Regen

Har samme problemet selv, den åpner seg av og til halvveis opp og avslutter med samme beep-beep. Bilen er i oppvarmet garasje og lager likevel samme lyd så tror ikke det er is/snø.

Har hatt bilen inn 2 ganger for å rette opp bakluka, så dette er ikke en spesielt bra konstruksjon.
TM3 2021 LR hvit

model3pw

#4
Så denne ble postet igår - rimelig ille.

https://youtu.be/KOuiEJBv8F4

Og måten den lukker seg på helt på slutten der var et LOL moment. Tesla med temperament....

jlan

Jeg likte bedre 2019 løsningen med manuell åpning. Når en må ha en hånd fri for å betjene luken, så er det ikke mye poeng med en elektrisk funksjon som tar lenger tid enn manuelt. Det er også en veldig skeivbelastning, da de bare har spandert elektrisk sylinder på den ene siden.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Handyman

Sitat fra: model3pw på tirsdag 07. desember 2021, klokken 12:11
Så denne ble postet igår - rimelig ille.

https://youtu.be/KOuiEJBv8F4

Og måten den lukker seg på helt på slutten der var et LOL moment. Tesla med temperament....
Lurer på om han har testet å kalibrere (høydebegrense) den i helt åpen stilling? Eller kan man ikke det på TM3 slik som på Y?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Samme her. Begynte samtidig som frosten kom. Presset på gummien til løfteren og kjente med en gang at den var full i is
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Regen

Fikk byttet motor til bakluka for ca 2 mnd siden. Men begynner sannelig nå å åpne seg kun halvveis igjen. Er dette tidenes dårligste bakluke konstruksjon? Dette blir 4 gangen jeg må kontakte Tesla på 1 1/2 år for å korrigere/reparere bakluka.
TM3 2021 LR hvit

Contango

Akkurat fått 2022 så har ikke opplevd problemer men synes det er helt fjernt å skulle ha motorisering av den lille luka. Mye enklere med den manuelle løsningen på forrige utgave.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

geirci2

Aldri hatt dette problemet med installasjon av 3-parts løsning på min 2019-modell inkl. fotbryter - som er et must når en kommer med to eller flere handleposter og bakken er gjennomvåt :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

matho

Sitat fra: Contango på mandag 04. april 2022, klokken 21:42
Akkurat fått 2022 så har ikke opplevd problemer men synes det er helt fjernt å skulle ha motorisering av den lille luka. Mye enklere med den manuelle løsningen på forrige utgave.
Sier den bip når du lukker den?

Chris Neumann Ruud

Bytta motor i fjor for egenr egning. Den bipper og holder på titt og ofte og åpner seg bare halvveis ca 30% av gangene. I tillegg føles den litt slarkete når jeg rister litt i motoren som om den er litt knekt, er det normalt?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Contango

Sitat fra: matho på tirsdag 05. april 2022, klokken 11:00
Sitat fra: Contango på mandag 04. april 2022, klokken 21:42
Akkurat fått 2022 så har ikke opplevd problemer men synes det er helt fjernt å skulle ha motorisering av den lille luka. Mye enklere med den manuelle løsningen på forrige utgave.
Sier den bip når du lukker den?
Ja, akkurat etter å ha trykket på knappen, før den beveger seg. Skulle gjerne kunne slått det av.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Regen

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 05. april 2022, klokken 17:32
Bytta motor i fjor for egenr egning. Den bipper og holder på titt og ofte og åpner seg bare halvveis ca 30% av gangene. I tillegg føles den litt slarkete når jeg rister litt i motoren som om den er litt knekt, er det normalt?

Hvorfor har du tatt dette på egen regning? Ut ifra signaturen din har du ca samme LR som meg, og Tesla har tatt alle utlegg på min bakluke (skulle bare mangle).
TM3 2021 LR hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA