Recall av MIC Model Y

Startet av tjommi, lør 04. des 2021, kl. 23:06

« forrige - neste »

geear

Tror min er berørt av dette, og at jeg har opplevd dette helt siden starten. Gikk bare et par dager før jeg hørte en form for klakkelyd fra venstre fremhjul. Det gikk bort igjen en periode, men har dukket opp igjen nå, så jeg mistenker at det er dette.

I tillegg så kjører jeg med styringen i komfort, fordi den oppleves veldig nervøs i motorveihastighet. Har aldri kjørt andre Teslaer i komfort. Kanskje alt dette henger sammen.

Men har da ikke fått mail...

Stjerneglis

Pleier man å få lånebil når Teslaen kalles inn på denne måten?
2026 Tesla Model Y Premium LR AWD (Juniper)
X -2021 Tesla Model Y LR AWD
X- 2019 Hyundai Kona Electric
X -2011 Mitsubishi i-Miev

Tahamre

Sitat fra: geear på fre 10. des 2021, kl. 07:17
Tror min er berørt av dette, og at jeg har opplevd dette helt siden starten. Gikk bare et par dager før jeg hørte en form for klakkelyd fra venstre fremhjul. Det gikk bort igjen en periode, men har dukket opp igjen nå, så jeg mistenker at det er dette.

I tillegg så kjører jeg med styringen i komfort, fordi den oppleves veldig nervøs i motorveihastighet. Har aldri kjørt andre Teslaer i komfort. Kanskje alt dette henger sammen.

Men har da ikke fått mail...

Har akkurat det samme fra venstre fremhjul, men ikke vært over 80 enda så alt føles fint ut. Lyden kommer også kun under rolig kjøring/når en starter å kjøre.

Jeronan

Sitat fra: Stjerneglis på fre 10. des 2021, kl. 09:19

They don't have even enough (or barely enough depending SC) for regular service and warranty work. So this is definitely going to be interesting.

I hope Tesla comes to their senses and sees that their own SC's cannot cope with such a recall in a timely manner and will allow a select 3rd party service centers like Bosch bilexperten (Oslo) to do the inspection at least.

Tesla is also still in the middle of the eMMC replacement recall for many Tesla owners with MCU1. Nearly a year later, many are still waiting and haven't heard a peep from Tesla.

But this is of course a lot more critical and will require some haste! Just because no accidents have happened yet, doesn't mean it cannot/will not happen. It's not if, but when it happens and then it's too late.  :(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

Sitat fra: snakkesalig på fre 10. des 2021, kl. 09:33
...og snart kommer hengerfestene til Y.
Kan bli travelt på nyåret for SCene, ja.

Well if your car is affected by this recall, which 99,99% chance it is. The last thing you want to do now is start towing heavy stuff.  ::) :-X
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Sandvika

Har time neste uke, da skal de ta begge deler samtidig.

tjommi

Jaja, det er vel bare å vente på mail fra Tesla da...
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

geear

Da jeg skrev at jeg ikke har fått mail om tilbakekalling, så kan det legges til at jeg allerede har en serviceordre på lyden fra venstre fremhjul, så kan jo hende de vet at det er dette.

Sitat fra: Stjerneglis på fre 10. des 2021, kl. 09:19
Hos Tesla i Sandnes får jeg lånebil nesten uansett, men tror de har en greie med at hvis arbeidet er ferdig innen fire timer, så er egentlig policyen å ikke tilby lånebil. Har dessverre hatt ganske mange lånebiler...  :o

Sitat fra: Tahamre på fre 10. des 2021, kl. 09:23
Har akkurat det samme fra venstre fremhjul, men ikke vært over 80 enda så alt føles fint ut. Lyden kommer også kun under rolig kjøring/når en starter å kjøre.
Jøssessss... det starter rundt 90. Men det er uproblematisk å ligge i 130 også, men igjen, hjalp betydelig å sette styringen i komfort. Om det har sammenheng er jo ikke sikkert, kanskje den bare er mer nervøst satt opp.

Sitat fra: Sandvika på fre 10. des 2021, kl. 09:41
Har time neste uke, da skal de ta begge deler samtidig.
Ta hva? Har du fått legge inn bestilling på hengerfeste??

Sandvika

Sitat fra: geear på fre 10. des 2021, kl. 09:49
Er kommet en batch nå ja. Ta kontakt med Iuel-Nissen hos Tesla road service, de skal vist kjøre rundt fredag om to uker å montere. .
(Beklager trolling, men klarte ikke dy meg når noen klarte å dra inn hengerfeste her også. :) )

REDIGERT: Skulle ikke mer til før jeg fikk flere PM om hvordan man kontakter Iuel-Nissen som skal på tur fredag om 2 uker. DETTE VAR NATURLIGVIS EN DÅRLIG SPØK. Beklager å rote til tråden.

jkirkebo

Hmm, min erfaring med Model X og 3 er at de blir minst nervøse med styringen i Sport og mest i Komfort.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Lucifer-

Enig med siste taler. Har skiftet til standard fordi jeg synes den ble nervøs på motorveien i komfort. Selv om jeg synes den er litt tung på rattet til tider. Men det er en vanesak, legger ikke merke til det nå.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Sandvika på fre 10. des 2021, kl. 10:36
Sitat fra: geear på fre 10. des 2021, kl. 09:49
Er kommet en batch nå ja. Ta kontakt med Iuel-Nissen hos Tesla road service, de skal vist kjøre rundt fredag om to uker å montere. .
(Beklager trolling, men klarte ikke dy meg når noen klarte å dra inn hengerfeste her også. :) )

TOO SOON!

Merket at jeg sluttet å puste.....fra en Yaris-henger-kjørende kunde av Y, som gleder seg MY...til henger-fest-y.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Sitat fra: jkirkebo på fre 10. des 2021, kl. 11:51

Hmm, min erfaring med Model X og 3 er at de blir minst nervøse med styringen i Sport og mest i Komfort.
Er iallfall motsatt på Y-en min, sport har vært helt ubrukelig, og jeg merker stor forskjell på standard og komfort også. Prøvde å bytte bare for 3-4 dager siden, men måtte tilbake på komfort. Kan som sagt henge sammen med tilbakekalling, der hjulstilling visst nok er et tema.

SamsonII

Hei!

Skal hente ut bil neste fredag, og har spurt DeliveryNO om recall tas før bilene som nå er ankommet landet leveres ut til eier. Noen andre som vet? Er jo klønete å hente ut bil for  så å måtte levere den inn igjen. DeliveryNO er overloaded, og regner med de ikke svarer på noen dager (tidligst).
Tesla Model Y LR 2022
Tesla Model Y LR 2021 (solgt)
BMW i3 94 Ah Fully Charged 2018
BMW i3 94 Ah Fully Charged 2017 (solgt)

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA