Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tredje nakkestøtte i baksetet

Startet av HaakonGrø, mandag 29. november 2021, klokken 21:43

« forrige - neste »

HaakonGrø

Hei!
Min 2013 US-Leaf har ikke nakkestøtte på midtplassen i baksetet.
Har dere kjøpt ny bakseterygg, med midtstøtte, fra Euro-Leaf og montert? Eller kan nakkestøtte og festeenheten til støtta inne i seteryggen kjøpes løst og monteres av hvermansen?

Finner ingen tråd der dette er omtalt.

kaiat

Jeg vil tro at du kan montere bakseteryggen fra en europeisk Leaf. Dette er sikkert det enkleste. Har hørt at folk har ettermontert nakkestøtter i baksetet på andre bilmodeller, men det varierer hvor vanskelig det er. På noen biler må setet strippes og braketter sveises inn.

Du finner servicemanual for demontering og montering av setene her: https://carmanuals2.com/nissan/leaf-2013-seat-section-se-47897

Trekkoppbil

2013 USA-Leaf har enten lyst eller mørkt interiør.
2013 Europeisk Leaf har mørkt interiør.
Har du lyst interiør, så er det ikke sikkert du finner en europeisk rygg som passer, men 2012 er lys, og det er mulig den kan passe.

HaakonGrø

Da har jeg erstattet bakseteryggen med en seterygg fra en 2016 Euro-Leaf. Måtte også bytte sikkerhetsbeltelås på midtplassen, da de er ulike.
Håper tråden kan være til hjelp for andre i samme situasjon.

Takk til kaiat og Trekkoppbil for tips!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA