Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulemper, feil og problemer med 2017 Ioniq?

Startet av Hansi, søndag 28. november 2021, klokken 12:06

« forrige - neste »

Hansi

Se der ja :)
Prøvde å søke etter bilder uten plastdekselet, men uten hell.. Hvorfor ville du ikke lastet aftermarket frunken med litt tyngde?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

RJK

Rett og slett fordi jeg ikke tror denne løsningen, eller andre slike lure ettermarkedstilpasninger, er laget for å holde så mye vekt. Heller ikke de festepinnene som er ment å holde dekselet som originalt er der.

Lette laster som ladekablene, varseltrekant og annet lett utstyr man tror det kan hende man har bruk for passe ofte, er ikke noe problemer.

Men en kompakt sandsekk kan rett og slett bli for mye når man er i fart og får en kraftig retardasjon, som ved bråbrems, eller når man kjører over en fartsdump man ikke la merke til i tide, og hadde litt for høy fart.

Av samme grunn ville jeg aldri lagt et brett med brus eller øl i takboksen, selv om den egentlig skal takle 50-60 kg. Men den er neppe laget for å takle et slikt brett med konsentrert vekt som kommer flyvende forover.

Uansett hva man påstår, de som legger slikt i takboksen, er neppe så smart at de sikrer, og ihvertfall ikke tilfredsstillende, dette som fort blir et kompakt prosjektil ved en bråstopp. Og skiboksen er heller ikke designet for å lastes slik.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA