Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Prøvekjørt P7 idag!  (Lest 930 ganger)

GRS

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 309
    • Vis profil
Prøvekjørt P7 idag!
« på: Onsdag 24. November 2021, klokken 21:47 »
Fikk epost fra Robert på Motorforum (Kråkenes, Bergen) om at P7 var på plass, både i utstilling og for prøvekjøring. Da var det jo bare å ta turen. ;) Kjører Model3P, så litt sammenligning blir det her. :)

Positivt:
Bilen så MEGET bra ut, både innvendig og utvendig. Veldig fin gråfarge. "Bulken" i bakdørene som jeg aldri har blitt klok på, var ikke så fremtredende live. Bra kvalitet mtp panelgaps, lakk osv. Kineserne kan bygge bil.

Seter og interiør var utrolig bra. Både design og kvalitet. Føles mer premium enn Teslaen. Ikke overlesset, men bra materialvalg og solid følelse. Samme inntrykk jeg hadde av Nio.

Premium/"luksus"følelsen gjaldt definitivt også på veien. Komfortabel og mykere satt opp enn Model3. Føles større, og det er den jo også. Ikke like skarp i egenskapene, så til aktiv kjøring er fortsatt TM3P "kongen". Men forstår godt valget av et mer comfy oppsett.

Utfordringer:
Det er noen problemer med SW. Det dugget noe vannvittig. Fikk det ikke bort uten defrost på full guffe. Har sett det samme i en annen test. TV2 tror jeg det var. Dette MÅ løses umiddelbart.

Endel rare og ulogiske ting i menyer. Rotete å finne frem. Krever selvsagt tilvenning. Litt rart siden jeg likte veldig godt G3 på det området. Den var veldig lik Tesla. Mulig de vil skape noe mer eget, men da må det funke. Musikk stoppet når jeg gikk inn i menyen for varme og noen andre ting. Tror jeg trykket play på Spotify 5 ganger på den korte turen. ::) Stod litt i ro og knottet selvsagt. :)

Konklusjon:
Dette blir en meget bra vogn når de får orden på SW. Det MÅ på plass før leveringer. Litt synd de ikke tilbyr hengerfeste ennå. Ville jeg byttet ut Model3Pen? Er blitt litt for glad i kjøreegenskapene og ikke minst fartsressursene. Skulle jeg valgt mellom en Model3 LR og P7en hadde det kanskje blitt litt verre, forutsatt at problemene blir løst og man får hengerfeste.

Har ikke satt meg inn i ladehastigheter og slikt, men 120-150kw hurtiglading og relativt rask hjemmelading (10kw +++) bør være på plass. :)
TM3P sort/sort