Er det noen som kjenner til TSB 2064636/1 ?

Startet av Doppler, ons 24. nov 2021, kl. 10:37

« forrige - neste »

Doppler

Jeg har tidligere tatt opp et problem rundt AC-lading med grense lavere enn 100%, f.eks. 80%. Det ser ut som 2021 modeller kan ha et problem med at bilen da restarter ladesyklusen med intervaller på 3 til 5 minutter så lenge kabelen er koblet til bilen etter at grensen er oppnådd. Det mange noterer seg er at det kommer meldinger i myAudi app for hver restart. Noen får gjerne opp til 50 meldinger i løpet av en natt. Selv frykter jeg at hvis kabelen får stå innkoblet i lengre tid, vil initieringsaktiviteten som foregår hvert 3. til 5. minutt, kunne trekke ned 12V batteriet. Jeg går derfor ned til bilen og trekker ut pluggen når ladingen er ferdig.

Nå ser jeg på AudiWorld forum, https://www.audiworld.com/forums/audi-e-tron-232/charging-complete-every-5-minutes-3013833/, at det er noen i USA som har blitt kvitt problemet med å få utført en oppgradering med navn: TSB  2064636/1. Er det noen som kjenner til denne?
Jeg har fått innkalling til 93N1, men dette er ikke det samme.
2021, E-tron 50 SB S-line, Lev. uke 12/21.

Wendel

Dette er en kjent feil for Møller. Har vært en fix ute for det en liten stund. Har selv hatt feilen og fått den utbedret :-)

Doppler

Takk for svar! Hvilken Møller snakker vi om? Jeg har hatt kontakt med Førde hvor jeg har kjøpt bilen, og de har arbeidet mye med saken. De har også fått video av forløpet. Jeg var nylig i kontakt med dem. De har undersøkt, men sier det ikke er noen oppgraderinger for mitt VIN-nummer. Jeg holder til i Bergen, så det blir vel Møller Minde som vil rette opp feilen.

Wendel

Jeg fikk problemet løst ved Gumpen Auto Grenland. Problemet oppstår fordi batteriprosenten detter ned fra f.eks 80 til 79% hele tiden slik at ladingen stopper og starter hele tiden. Vet at mange har fått dette utbedret hos forskjellige forhandlere, så rart at din forhandler ikke finner en løsning på det.

Doppler

Jeg har nå vært i kontakt med Møller teknisk på stedet der jeg kjøpte bilen, og etter å ha undersøkt med Møller teknisk sentralt sier de nå at denne feilen blir rettet opp med oppgradering 93N1.

Når jeg kommer til Møller Minde sier de der at de ikke tror det, da 93N1 kom for en uke siden, De må eventuelt ha bilen inn hos en teknikker for at han skal se på bilen. Jeg har bestilt time for 93N1 i desember, mens en teknikker først var ledig i januar. Huff, jeg har holdt på siden april med dette, og nå føler jeg egentlig at det er tilbake til start ved at en ny person skal angripe saken med blanke ark.

Doppler

Nå har jeg fått utført oppgraderingen 93N1. Jeg har testet lading to ganger med ladestopp satt til 80%. Begge gangene har jeg satt innstillingene slik at ladekontakten ikke skal låses opp når den er ferdig. Og, nå virker det som det skal :) Bilen lader til 80%, myAudi får en melding om at lading er ferdig, og ladestatus forblir på 80%. Før droppet ladestatus til 79% etter en liten stund, og så kom det en restart av ladingen kort etter. Statusmeldingen er nå "Bilen er klar til å lades", hvilket jeg tolker som at bilen, når jeg initierer forvarming neste morgen, vil starte lading på nytt uten at jeg må gå ned i garasjen og sette inn ladekabelen igjen. Før måtte jeg gå ned og ta ut kabelen når den nådde 80% for å hindre at bilen gikk i syklus med å starte og stoppe lading hvert 3. minutt.

Takk til Berge & Co, Førde som ga meg opplysningen om at en fiks for dette problemet var inkludert i 93N1. Jeg må innrømme at jeg, sammen med andre, var skeptisk da tittelen på oppgraderingen ikke ga særlige signaler om dette. Men, her må jeg nok bare bøye meg i støvet.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA