Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Facelift på gang

Startet av daktari, mandag 22. november 2021, klokken 17:04

« forrige - neste »

daktari

Litt mer facelift fra e-Cannonball, inkl interiøret (som virker uendret?) https://youtu.be/PtVQduDg0O8
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jan-Børre Olsen

Jeg klarer fortsatt ikke å se noen forskjeller annet enn litt detaljer på frontfangeren men de er liksom ikke større enn forskjellen mellom en s-line og en vanlig. Alt annet ser for meg ut til å være urørt noe som i grunnen er bra all den tid etron er en sabla flott bil. Likevel så er det dedikert EV plattform som virkelig gjør vei i vellingen.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Fendern

Sitat fra: smaug01 på mandag 03. oktober 2022, klokken 19:25
Jeg klarer fortsatt ikke å se noen forskjeller annet enn litt detaljer på frontfangeren men de er liksom ikke større enn forskjellen mellom en s-line og en vanlig. Alt annet ser for meg ut til å være urørt noe som i grunnen er bra all den tid etron er en sabla flott bil. Likevel så er det dedikert EV plattform som virkelig gjør vei i vellingen.

Hvor kan man lese offisiell info rundt Face lift? Har skjønt at folk til og med har begynt å bestille den, men jeg klarer ikke finne noe som helst info!

Hvor kan jeg lese om at den får dedikert EV plattform? Rekkevidde?

Wendel

Sitat fra: Fendern på fredag 28. oktober 2022, klokken 16:57


Hvor kan man lese offisiell info rundt Face lift? Har skjønt at folk til og med har begynt å bestille den, men jeg klarer ikke finne noe som helst info!

Hvor kan jeg lese om at den får dedikert EV plattform? Rekkevidde?

Offisiell lansering er ikke før i november. Da kommer infoen du etterspør :)  Forhåndsbestilling fikk jeg mail om for ca 2 uker siden, med diverse pristilbud på forskjellige utstyrsutgaver etc. Rekkevidde er estimert til ca 10-12 mil ekstra kontra dagens e-tron 55 basert på info fra selger. 

daktari

Visning 9. November for facelift.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Sitat fra: daktari på lørdag 05. november 2022, klokken 11:03
Visning 9. November for facelift.
Samme dag som EX90. Merkelig sammentreff   ;)

Orbit

#36
Ref siste nyhetsbrev, så ser det ut som de navner om modellen til Q8 e-tron (slik det allerede har vært spekulert en del steder):
Sitat9. november er det verdenspremiere!

Da kan du endelig få møte de nye Audi Q8 e-tron modellene!

Forbruket ser ut til å være snaut 10% lavere:
Sitat fra: https://www.facebook.com/audiofficial/videos/451369790460499/Q8 e-tron: Power consumption (combined*) in kWh/100 km: 24.4–20.1, CO₂ emissions (combined*) in g/km: 0
Q8 Sportback e-tron: Power consumption (combined*) in kWh/100 km: 24.1–19.5, CO₂ emissions (combined*) in g/km: 0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Fonn

Har du link til den plassen?
10% reduksjon i forbruk var ikke mye..

Orbit

Forbruket er beskrevet i tekstbeskrivelsen for denne videoen (postet av Audi AG):
https://www.facebook.com/audiofficial/videos/451369790460499/

Ellers er det mye spekulasjoner her:
https://electrichasgoneaudi.net/models/q8-e-tron/
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Hmm.. 18,9 - 22,5 kWh/100 km er jo temmelig likt dagens e-tron i praksis.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Stikkkontakt

Sitat fra: Orbit på mandag 07. november 2022, klokken 08:44

Ellers er det mye spekulasjoner her:
https://electrichasgoneaudi.net/models/q8-e-tron/

Utregningen av batteristørrelsen i 50 henger ikke på greip sett opp imot det de hevder om at cellene nå er 72 ah vs 60 ah idag. Da blir kapasiteten 20% større. Altså 85 brutto/80 netto. Rekkevidden stemmer også overens med at effektiviteten er noe bedre og batteriet litt mnidre.

Orbit

De antar at ny 50 får dagens 55-batteri med samme 60 Ah som 55 har i dag, mens ny 55 får 72 Ah. Begge nye varianter har da like mange celler, og det "lille" batteriet som 50 har i dag går ut.

Sitat fra: elektro på mandag 07. november 2022, klokken 20:50
Hmm.. 18,9 - 22,5 kWh/100 km er jo temmelig likt dagens e-tron i praksis.
Og det er tallene fra spekulasjonssiden. Tallene Audi selv slapp (lekket) ut var litt høyere.... (19,5 - 24,4 kWh/100 km)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Elbil80

Ser ut til at de er et stykke unna tidligere spekulasjoner om 600 km WLTP. Synes økningen i rekkevidde var litt skuffende, om 456-550 er riktig. Da er det vel heller snakk om en mindre facelift enn en ny bil. Hvilket også bildene av konseptbilen hinter om. Blir spennende å se prisene.


geear

I følge tek.no er WLTP combined 532 og 548 km, for hhv. standard og sportbacken:

Q8 e-tron 50 Advanced: 453 km
Q8 Sportback e-tron 50 Advanced: 465 km
Q8 e-tron 55 Advanced: 532 km
Q8 Sportback e-tron 55 Advanced: 548 kilometer

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/RGGVar/her-er-audis-nye-e-tron-med-nytt-navn-og-mye-bedre-rekkevidde

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA