Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We Charge

Startet av atrus, lørdag 20. november 2021, klokken 17:33

« forrige - neste »

Krokstein

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:31
... Det som ikke fungerer, er ruteplanlegger i bil, den foreslår i svært liten grad Ionity selv om det finnes på ruten. Kommer med en del underlige forslag. Dette må bli bedre! ...

Om jeg ikke bommer helt er vel dette noe som skal ha blitt forbedret i sw3.0
Det gir kanskje en god "unnskyldning" for å planlegge inn en ny tur slik at det kan testes etter at du har fått oppdateringen..hehe

Hyggelig å høre at det går greit å kjøre nedover Europa. Gleder meg til å prøve det selv, men har jo bare ventet 1 år på bilen nå (......) så det blir nok ikke denne sommeren ihvertlfall.
ID.4 GTX

Kjell Salvigsen

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 09. august 2022, klokken 14:41
Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 09. august 2022, klokken 10:31
... Det som ikke fungerer, er ruteplanlegger i bil, den foreslår i svært liten grad Ionity selv om det finnes på ruten. Kommer med en del underlige forslag. Dette må bli bedre! ...

Om jeg ikke bommer helt er vel dette noe som skal ha blitt forbedret i sw3.0
Det gir kanskje en god "unnskyldning" for å planlegge inn en ny tur slik at det kan testes etter at du har fått oppdateringen..hehe

Hyggelig å høre at det går greit å kjøre nedover Europa. Gleder meg til å prøve det selv, men har jo bare ventet 1 år på bilen nå (......) så det blir nok ikke denne sommeren ihvertlfall.

Ja, jeg har også hørt at 3.0 skal forbedre dette (VW sier bl annet dette i info om 3.0) Blir spennende å se om det stemmer i praksis :-) Hehe, ja det er jo fin unnskyldning for å ta ny tur ! 1 års ventetid høres ikke bra ut, håper det løser seg snart og at bilen innfrir når du får den! Håper du har en forhandler som er litt raus med å låne deg en Gtx en helgedag/ei helg !
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

MinID

Synes ikke ruteplanleggeren er noe spesielt bedre med 3.0. Velger å bruke we connect i bilen for å søke opplader selv. Deretter kobles navigering til ønsket lader.  Eneste fordel er å kunne se antatt igjenværende rekkevidde ved målet.

Filtrering på ladere i kartet fungerer heller ikke. Velger bare ladere med 100 Kw hastighet eller mer for visning i kart. Men viser allikevel ladere med lavere hastighet.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Kjell Salvigsen

Sitat fra: MinID på tirsdag 09. august 2022, klokken 15:35
Synes ikke ruteplanleggeren er noe spesielt bedre med 3.0. Velger å bruke we connect i bilen for å søke opplader selv. Deretter kobles navigering til ønsket lader.  Eneste fordel er å kunne se antatt igjenværende rekkevidde ved målet.

Filtrering på ladere i kartet fungerer heller ikke. Velger bare ladere med 100 Kw hastighet eller mer for visning i kart. Men viser allikevel ladere med lavere hastighet.

Det høres ikke bra ut! Så det er ikke mulig å filtrere / ønske ionity ladere feks på ruta? Jeg har skrevet til VW at dette må bli bedre, fint dersom andre også kontakter dem :-)
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

MinID

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 09. august 2022, klokken 15:45
Sitat fra: MinID på tirsdag 09. august 2022, klokken 15:35
Synes ikke ruteplanleggeren er noe spesielt bedre med 3.0. Velger å bruke we connect i bilen for å søke opplader selv. Deretter kobles navigering til ønsket lader.  Eneste fordel er å kunne se antatt igjenværende rekkevidde ved målet.

Filtrering på ladere i kartet fungerer heller ikke. Velger bare ladere med 100 Kw hastighet eller mer for visning i kart. Men viser allikevel ladere med lavere hastighet.

Det høres ikke bra ut! Så det er ikke mulig å filtrere / ønske ionity ladere feks på ruta? Jeg har skrevet til VW at dette må bli bedre, fint dersom andre også kontakter dem :-)

Har ikke testet å legge inn et mål langt fremme med filtrering bare på ionity som ladere. Så skal ikke si skråsikkert at det ikke fungerer. Skal se om jeg får testet det en av de nærmeste dagene.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA