Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Datatrøbbel?!

Startet av BMW850, lørdag 20. november 2021, klokken 06:10

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Klykken

Hvis folk bare benytter app og ikke fob er jo dette reelt. Men idioti.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rosstopher

Får man ikke brukt mobilen som nøkkel på 3 og Y når appen er nede? Altså er mobilen avhengig av apptilgang for å få kontakt med bilen? Jeg syns det høres rart ut da man fint får brukt mobilen som nøkkel uten dekning. Eller er det her kun snakk om S og X og å bruke appen for å starte bilen?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

sjokomelk

Du får fint brukt mobilen som nøkkel, selv om serverne til Tesla er nede. Men hvis du er så dum at du logger ut av appen mens serverne er nede, så kjører ikke Bluetooth-kommunikasjonen mot bilen i bakgrunnen lenger. Og du får ikke aktivert den igjen uten at du logger inn på Tesla-kontoen din igjen, noe som da ikke er mulig hvis serverne til Tesla er nede.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Jalla

Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 06:10
Jeg må innrømme at visse journalister virkelig provoserer meg. Ett klassisk eksempel oå Fake News...

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/20/195803392/datatrobbel-hindret-tesla-eiere-fra-a-bruke-bilen
Hva er "fake news" i den artikkelen? Hadde ikke flere eiere av Tesla rundt i verden problemer med å få brukt bilen? Er det feil at Elon Musk har svart en bruker i Sør-Korea? At mange fortsatt kunne bruke sine biler gjør ikke artikkelen til "fake news"

sjokomelk

Det er storm i et vannglass pga. delvis brukerfeil, og Tesla er kjempebra som clickbait.
Blir litt som om VG skulle slå opp stort at "IKEA har problemer i hele verden med at kniver er skarpe. Folk over hele verden skjærer seg i fingeren og begynner å blø når de presser kniveggen fra Ikea sine kokkekniver ned i fingrene sine!".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

BMW850

#6
Sitat fra: Jalla på lørdag 20. november 2021, klokken 11:12
Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 06:10
Jeg må innrømme at visse journalister virkelig provoserer meg. Ett klassisk eksempel oå Fake News...

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/20/195803392/datatrobbel-hindret-tesla-eiere-fra-a-bruke-bilen
Hva er "fake news" i den artikkelen? Hadde ikke flere eiere av Tesla rundt i verden problemer med å få brukt bilen? Er det feil at Elon Musk har svart en bruker i Sør-Korea? At mange fortsatt kunne bruke sine biler gjør ikke artikkelen til "fake news"

Begynner å lure på om du i det hele tatt har en Tesla?! Jeg er sikker på at andelen eiere som bruker Tesla-appen for å åpne og starte bilen er forsvinnende liten. Om det i det hele tatt finnes noen. Ja - appen er en ekstra sikkerhet hvis du f.eks. mister nøkkelen og ikke er hjemme og that´s it. Om du ikke evner å forstå at overskriften er ett klassisk eksempel på clickbait - da sier jeg bare god bedring. Jalla :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

turfsurf

Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 12:14
Begynner å lure på om du i det hele tatt har en Tesla?! Jeg er sikker på at andelen eiere som bruker Tesla-appen for å åpne og starte bilen er forsvinnende liten. Om det i det hele tatt finnes noen.
Du er nok farget av at du har TMS. Jeg har ikke brukt annet enn appen siden vi fikk TM3. Vet knapt hvor nøkkelkortet er.

Appen på Y/3 bruker blåtann for kritiske funksjoner, og er ikke avhengig av nettverk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

BMW850

Det kan absolutt hende da jeg ikke har kjennskap til Model 3 ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jalla

Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 12:14
Sitat fra: Jalla på lørdag 20. november 2021, klokken 11:12
Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 06:10
Jeg må innrømme at visse journalister virkelig provoserer meg. Ett klassisk eksempel oå Fake News...

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/11/20/195803392/datatrobbel-hindret-tesla-eiere-fra-a-bruke-bilen
Hva er "fake news" i den artikkelen? Hadde ikke flere eiere av Tesla rundt i verden problemer med å få brukt bilen? Er det feil at Elon Musk har svart en bruker i Sør-Korea? At mange fortsatt kunne bruke sine biler gjør ikke artikkelen til "fake news"

Begynner å lure på om du i det hele tatt har en Tesla?! Jeg er sikker på at andelen eiere som bruker Tesla-appen for å åpne og starte bilen er forsvinnende liten. Om det i det hele tatt finnes noen. Ja - appen er en ekstra sikkerhet hvis du f.eks. mister nøkkelen og ikke er hjemme og that´s it. Om du ikke evner å forstå at overskriften er ett klassisk eksempel på clickbait - da sier jeg bare god bedring. Jalla :+1:
Takk i lige måte, og håper du er god til å ro. nuff said

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på lørdag 20. november 2021, klokken 12:37
Sitat fra: BMW850 på lørdag 20. november 2021, klokken 12:14
Begynner å lure på om du i det hele tatt har en Tesla?! Jeg er sikker på at andelen eiere som bruker Tesla-appen for å åpne og starte bilen er forsvinnende liten. Om det i det hele tatt finnes noen.
Du er nok farget av at du har TMS. Jeg har ikke brukt annet enn appen siden vi fikk TM3. Vet knapt hvor nøkkelkortet er.

Appen på Y/3 bruker blåtann for kritiske funksjoner, og er ikke avhengig av nettverk.

Det som BMW850 har skjønt, som jeg regner med at du misforsto er at på 3/Y må man ikke inn i appen for å låse opp og starte bilen. Du bruker altså ikke appen for å låse opp og starte bilen slik man må med S/X hvis man ikke har med fob (altså jeg antar at du har satt opp mobil som nøkkel).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hELgenen

Fant ikke noe rart med nyheten. At man mistet nettverk skjer jo med ymse biler - og iblant omtales det - iblant ikke. For kundene som ble berørt her er det jo klart det var  ille nok. Ikke sikkert alle flyr rundt med nøkkelkortet.

Det er jo dette som ofte skiller Tesla kunder fra andre kunder - at mange av dem liker å utnytte teknologien 100% - og da svir det jo mer når det går galt.


EBjørnen

Appen min vil ikke koble til bilen idag. Har prøvd å logge ut og inn uten at det hjalp. Sirkelen bare står å roterer og teksten sier: sist sett for en dag siden. Har dette noe med serverene til Tesla å gjøre?
TMS 85D 2015.

kodax

Sitat fra: hELgenen på lørdag 20. november 2021, klokken 13:44
Fant ikke noe rart med nyheten. At man mistet nettverk skjer jo med ymse biler - og iblant omtales det - iblant ikke. For kundene som ble berørt her er det jo klart det var  ille nok. Ikke sikkert alle flyr rundt med nøkkelkortet.
Det er 3 og Y som bruker nøkkelkort. Der kunne man altså både låse opp og starte bilen fortsatt på vanlig måte (med bluetooth).
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Klykken

Sitat fra: kodax på lørdag 20. november 2021, klokken 14:54
Sitat fra: hELgenen på lørdag 20. november 2021, klokken 13:44
Fant ikke noe rart med nyheten. At man mistet nettverk skjer jo med ymse biler - og iblant omtales det - iblant ikke. For kundene som ble berørt her er det jo klart det var  ille nok. Ikke sikkert alle flyr rundt med nøkkelkortet.
Det er 3 og Y som bruker nøkkelkort. Der kunne man altså både låse opp og starte bilen fortsatt på vanlig måte (med bluetooth).
og med de andre fungerer fob/nøkkel uavhengig av nettilgang.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA