Oppvarming på batteri med e-Up (2014)

Startet av Model Y, fredag 19. november 2021, klokken 08:36

« forrige - neste »

Model Y

Hei!
Som hos mange andre så virker ikke CarNet i min bil, så er avhengig av å innstille på Garmin-enheten.

Jeg prøver å få den til å varme opp bilen når den er på batteri, men det virker ikke. Jeg har satt at den kan tappe ned til 30% batteri, og varme på HI etc. Når jeg skrur av bilen så står det bekreftelse på at oppvarming er innstilt.

Bilen stod i natt med 80% batteri, uten strømkabel, og ingen oppvarming...
Hva kan jeg gjøre for å aktivere mens den er på batteri? Det har fungert helt fint før.

Elmo

Sitat fra: DIYglenn på fredag 19. november 2021, klokken 08:36
Som hos mange andre så virker ikke CarNet i min bil, så er avhengig av å innstille på Garmin-enheten.
Har du forsøkt å resette mobilmodulen ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Amatøren

VAG har fått stort server cash.

De fleste/alle e-troner virker heller ikke.

Informasjon fra e-tron grupper på Facebook.

Håper det ikke er 'lock down' løsepengevirus som rammet Bauhaus og annen stor kjøpesenterkjede i Sverige.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Sitat fra: Amatøren på lørdag 20. november 2021, klokken 09:32
VAG har fått stort server cash.

Ingen problem å få kontakt med vår Seat Mii (rent bortsett fra at jeg i det siste har måttet loggen HVER gang)
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.

Model Y

Sitat fra: Elmo på fredag 19. november 2021, klokken 23:53
Sitat fra: DIYglenn på fredag 19. november 2021, klokken 08:36

Selve Garmin-enheten, eller tenker du på noe annet?

Elmo

Sitat fra: DIYglenn på søndag 28. november 2021, klokken 07:34

Ikke Garmin, men GSM modulen. Resettes ved å ta ut en sikring.
Det er felles tråder om det her
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.

epifant

Jeg forstår innlegget som at han forsøker å programmering av forvarming fra enheten i bilen? Altså bør ikke GSM ha noe å si. 

Forsøk å stille inn to avreisetidspunkt med ca 15 minutters mellomrom. Hvis ikke det funker, prøv med tre. Jeg aner ikke logikken bak, men det fungerer for meg når ikke bilen vil varmes.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Model Y

Sitat fra: Elmo på søndag 28. november 2021, klokken 18:40
Sitat fra: DIYglenn på søndag 28. november 2021, klokken 07:34
Ikke Garmin, men GSM modulen. Resettes ved å ta ut en sikring.
Det er felles tråder om det her
Jo, sånn ja. Der har jeg fått beskjed om at modulen må byttes. Siste pris var 12.000,-. Jeg prøvde å ta sikring 1, men hjalp ikke. Verkstedet finner bilen og ser det er kontakt med den, men når de kontakter Tyskland for aktivering så kommer standard-svaret; Modulen svarer ikke og må byttes. Så derfor har jeg bare brukt Garmin-enheten.

Model Y

Sitat fra: epifant på søndag 28. november 2021, klokken 22:30
Jeg forstår innlegget som at han forsøker å programmering av forvarming fra enheten i bilen? Altså bør ikke GSM ha noe å si. 

Forsøk å stille inn to avreisetidspunkt med ca 15 minutters mellomrom. Hvis ikke det funker, prøv med tre. Jeg aner ikke logikken bak, men det fungerer for meg når ikke bilen vil varmes.
Hah, så hvis den ikke starter på første forsøk, kanskje andre ja 😅

Huff. Den funka plutselig ikke med strøm tilkoblet heller, så dette er vel måten å gjøre det på.

Model Y

Prøvde å sette oppvarming 5 min fram i tid, funket fint.

Jeg lurer da litt på hvordan dette faktisk funker - er det noe i CANBUS-nettverket som innstilles, eller må den ha informasjon fra Garmin-enheten?

For hvis tenningen er av, så kan jeg ikke sette avgangstid på Garmin, så derfor antok jeg at man faktisk programmerer en annen enhet fra Garmin.

Grunnen til at jeg spør er at det ser ut til at Garmin enheten nå alltid har lite strøm (særlig etter det ble kaldt). Varer bare noen minutter uten tenningen på. Lurte på om dette kunne ha noe med saken å gjøre (selv om jeg tviler...)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA