Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sliter med få kontakt med bilen

Startet av Kniffen, lørdag 13. november 2021, klokken 21:27

« forrige - neste »

Kniffen

Den bare fikset seg selv. Så mest sans noe med tesla server eller noe. Så hva det var veit jeg ikke, men har hatt feil siden igår og det fiksa seg selv🤷🏼‍♂️

Kniffen

Gikk inn igjen og det henger fortsatt får bare vente se imorgen

Foremost

Samme problem - "last seen a day ago".

Bilen står i garasjen, ulåst og med SM deaktivert, men jeg har aldri opplevd dette før i appen...

Chris Aurora

Merker at 2021.36.5.5 er litt mer ustabilt på endringer av innstillinger i bilen:
F.eks så stiller jeg ladeeffekt og tidspunkter innimellom og får ofte feil med kommunikasjon og ampere og tidspunkter hopper tilbake og opp og ned etter eget forgodtbefinnende.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Kniffen

Nå idag har alt fungert fint igjen.
Mulig tesla har hatt problemer med server til app eller noe.
Det ble ordnet av seg selv for min del  :)

uptherosens

Fikk det samme nå i kveld. Tilsynelatende ikke mulig å få kontakt med bilen, men den begynner å lade når jeg velger det i appen, selv om appen ikke viser at det lades. Merkelige greier.

Edit: Det fungerer igjen nå  :).

Edit2: ... og nå er det borte igjen. Tilgangen kommer og går hele tiden ...

Torkild B

Hei,

Bil model 3 2019 Perforamance 21 k på klokka
Opplever i dag store problemer med Tesla appen, står kun "connecting" uten at jeg får tilbake resultat fra bilen. Jeg kan låse opp / igjen, blinke med lys, men får ikke satt på varme , sett batteri status osv.

Har prøvd å slå bilen av og på fra menyen, samt holde begge knappene på hjulet inne, uten resultat.
Mobilen er selvsagt slått av/på
Feilen gjelder både ny versjon av Tesla appen (samboer har nyere mobil)  og den eldre (jeg har eldre mobil)

Opplever også en annen artig bug som oppstår rundt 67-64 % batteriet. Parkerer jeg bilen, åpner den igjen etter rundt 10 -60 min, er 2-3 % vekk.
De kommer tilbake rundt 50 % merket, parker jeg da, åpner igjen etter 1 time, eller dagen etter, er det brått 53-54% batteri. Nei, det er ingen snø krystall ved batteri ikonet (enda mildt i Halden 6-8 grader)

Hideyowife

Vår bil ramlet også ut noen timer igår. APPen meldte plutselig at bilen hadde stoppet å lade, men APP var ikke koblet til bilen. Når jeg gikk ned til bilen sto den å fikk suppe som den skulle. Etter ett par timer fikk den koblet seg til igjen og alt fungert siden  :+1:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Lapskaus

Kommer og går litt av og til det problemet der. Er nok serverne til Tesla som ikke altid er helt stabile :)

BE

Bilen stod med status "offline" i flere timer i går kveld. Denne statusen har jeg aldri sett siden jeg installerte Teslamate i sommer, så det er tydelig at serveren til Tesla har slitt med et eller annet.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Fush

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

kodax

Sitat– Jeg sitter fast en time hjemmefra fordi jeg vanligvis bruker mobiltelefonen til å starte bilen, skriver en Tesla-eier.
Bluetooth fungerte, og dermed også det å bruke telefon som nøkkelkort, så dette var vel en med S/X. Det er nok ikke så mange som bruker denne metoden, siden det jo tar litt tid/ikke fungerer like smidig som med 3/Y, men selvfølgelig j**la irriterende.
Uansett, en telefon kan slutte å fungere av forskjellige grunner, eller man kan miste den, så det tryggeste er jo å ha med seg nøkkel/kort i tillegg.

Sitat– Tusener av Tesla-eiere er låst ute fra bilene sine fordi Tesla-serverne gikk ned for to timer siden. Jeg er blant dem. De sa at vi hjelper miljøet med å eie en elektrisk bil, men å gå er ikke det jeg hadde i tankene, skriver en annen.
Dette virker som noen tar litt hardt i. Opplåsing for 3/Y fungerte som den skulle vha bluetooth, så her er det igjen nok bare noen relativt få med S/X som ikke hadde med seg nøkkel.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

leafolainen

Jeg har hatt dette problemet i et par måneder nå. Har ventet tålmodig på at det skulle løses gjennom en oppdatering eller lignende, men begynner å bli lei. Har andre stabil tilkobling fra app for tiden?

Har TMS 2017 med MCU2.

Handyman

Dønn stabil, det er vel flere mnd siden at det var noen timer med krøll med serverne.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA