FC eller Charged med tilvalg

Startet av bobakka, søndag 07. november 2021, klokken 11:30

« forrige - neste »

bobakka

Jeg har i utgangspunktet bestilt FC, men ser at enkelte på FB ønsker å velge bort panoramatak og prisme-knapper og konfigurerer da Charged med tilvalg.
Er det mange som har gjort tilsvarende vurderinger?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

eSim

Jeg valgte Charged Plus og la til solbeskyttende ruter og antrasitt taktrekk fra Exclusive pakken. Ønsket ikke soltak da vi har små barn.

telcontar

Sitat fra: eSim på søndag 07. november 2021, klokken 12:09
Jeg valgte Charged Plus og la til solbeskyttende ruter og antrasitt taktrekk fra Exclusive pakken. Ønsket ikke soltak da vi har små barn.

Samme løsning her. Ønsket definitivt ikke krystall knapper. Soltak er kult, men uten trekk som kan trekkes for var det heller ikke noe jeg ville kaste bort 30k på. For de pengene valgte jeg heller mye annet utstyr jeg setter pris på

Trond.m

Jeg vurderer også å velge bort panoramatak og krystall hvis jeg oppgraderer fra iX40 til iX50. Prioriterer rekkevidde framfor mye utstyr. Vurderer også å velge bort mørke ruter bak og beholde lys himling for å gjøre kupeen så lys som mulig. Skulle ønsket at de fantes integrerte solgardiner til bakre vinduer som i EQC. Det er jo et paradoks at nordmenn, som ikke er bortskjemt med alt for mye sol, er de som oftest velger mørke vinduer.
Vurderer også å gå for mineralhvit med mokka interiør siden det nok er en bil jeg vil beholde lenge, men venter til jeg har sett det live. Har hatt litt for mange grå biler 😉

bmw2002

Har soltak i I-Pace med små barn.  Hadde aldri droppet det, blir mye lysere og triveligere i bilen.  Ikke noe problem med at det blir for mye sol, soltaket blir mørkere når det er mye sol.

Soltak setter jeg i allefall høyt på listen hvis jeg skulle kjøpt brukt bil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA