Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Servicepunkt(?) Åsane

Startet av Tormy, lørdag 06. november 2021, klokken 01:24

« forrige - neste »

Tormy

Jeg eier ikke en Tesla, og oddsen for at dette endrer seg steg mye i dag. Var på handletur i Åsane da jeg så en liten pappeske i veien. Fant et trygt sted å stoppe bilen og gikk tilbake og plukket opp denne. Vel tilbake i bilen åpnet jeg pakken og fant en åpen antistatisk pose med en elektronikk inni. Nysgjerrig som jeg er begynte jeg å søke på merkingen av boksen. Kom fort frem til at det var en del til en Tesla, nærmere bestemt en msx vcm tegra rev-b/c prov (64). Siden jeg vet det er et servicesenter i nærheten kjørte jeg dit. Kom meg inn til noen karer og viste og fortalte hva jeg hadde funnet. De sjekket innholdet i boksen og nevnte en eller annen person seg imellom. Jeg ble spurt flirende om jeg var "ute etter goodwill eller.. ". Svarte som sånt er at jeg ikke eier Tesla, og kjente at jeg ble temmelig irritert. Om det er slik de møter eiere/potensielle kjøpere /noen som faktisk gjør en innsats og returnerer en ellers tapt vare så utelukkes ihvertfall dette stedet i nært forestående bilkjøp. Andre som har lignende erfaring, eller var jeg uheldig og de er vanligvis hyggelige? Kan jo tenkes at jeg misforsto, men kjente meg skikkelig provosert da jeg gikk derfra.

Motorwatt

Personlig mening: Hvis en Tesla-representant som kommer med en litt uheldig uttalelse kan hindre deg i å kjøpe en Tesla, så tror jeg kanskje du skal la det være...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

RJK

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 06. november 2021, klokken 01:39
Personlig mening: Hvis en Tesla-representant som kommer med en litt uheldig uttalelse kan hindre deg i å kjøpe en Tesla, så tror jeg kanskje du skal la det være...
Man vil gjerne ha et greit forhold til de som muligens skal stå for service og reparasjon av ens fremtidige bil.

Om de da fremstår som dårlige representanter, så er det helt greit å vurdere om dette virkelig er folkene man vil slippe til på egen bil, spesielt om det ikke finnes et annet sted ikke alt for langt unna, der man heller kan få ordnet slike ting.

Synes derfor det må være helt innenfor å spørre om man fikk feil førsteinntrykk eller ikke, uten at man skal møte en slik kommentar...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Noen burde spørre seg selv hvorfor mannen hos Tesla ytret det han gjorde.

Er det slik at goodwill er noe man som ansatt er så lei av å høre at man blir i dårlig humør? Fisker Tesla eiere så mye etter goodwill?

Synes kommentaren var snodig,men snodige mennesker finner man overalt. Som regel tyter det ut en viss sannhet fra dem også..og her får en inntrykk av at mange eiere har vært innom med saker som ikke ligger til garantien og det begynner man å merke..

Rosstopher

Helt enig i at man kan møte på uventede ting hos Tesla Servicecenter, men personlig så velger jeg heller den bilen jeg helt klart har mest lyst på 363-364 dager i året, så får jeg bare deale med det som eventuelt måtte komme av rariteter de siste 1-2. Heller det enn å ha en dårligere bil hele året og ha en perfekt opplevelse de siste 1-2 dagene. Men jeg har full respekt for at andre prioriterer annerledes.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Motorwatt

SitatSynes kommentaren var snodig,

"Jeg ble spurt flirende om jeg var "ute etter goodwill eller.."

Her hører vi (som vanlig fra de som klager) bare den ene parten. Kommentaren som ble gitt er tydeligvis et svar på et spørsmål, så hva var spørsmålet? Var det "Hva får jeg i finnerlønn?" kanskje?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hELgenen

Bare TS vet hele seansen. Men den ble forklart slik at TS fant noe og ville gjøre det som jeg tror flertallet av Nordmenn gjør. Nemlig returere varen til rett eier og selvfølgelig ikke be om finnerlønn. De aller fleste er nå en gang skrudd slik sammen at en vil gjøre det rette uten tanke på egen vinning. Med det som utgangspunkt faller kommentaren noe snodig. Har selv funnet lommebok med en del penger og bankort,og så sporet opp eier og levert det fra meg. Selvfølgelig uten tanke om finnerlønn og ingen finnerlønn ble betalt. Og sånn bør det være.

Motorwatt

Nå står du fram som en riktig Helgen (pun intended). Jeg fant en konvolutt på en parkeringsplass på Fornebu for mange år siden med 42.000.- i. Ble levert politiet som ga meg finnerlønn (10%) uten at det engang ble spurt. Ble bare forklart med at slik er loven. I ettertid har jeg spurt mange hva de ville gjort i samme tilfelle, og svarene spriker til tross for at jeg ikke har en kriminell omgangskrets (tror jeg  :D).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tormy

Jeg bad ikke om noen finnerlønn! Ville ikke hatt noe imot å få en eller annen Tesla-effekt som takk for at jeg tok meg bryet, men spurte ikke om noe. Som elektronikkingeniør var jeg egentlig mest interessert i hva delen gjør og hvordan den kunne ende opp midt i veien. Antar at en eller annen ansatt har gjort den klassiske tabben og lagt boksen på taket for så å glemme det og kjøre avgårde. Var det min arbeidsplass noen kom i nom med lignende ærend håper jeg vi klarer å håndtere det bedre. Neste gang vil jeg kanskje vurdere å annonsere delen som funnet på Facebook marked eller bare rett på Finn.no. Men, tror nok samvittigheten vil lede meg til å oppsøke potensielle eiere igjen. Har flere i min omgangskrets med Tesla og har vurdert kjøp av en Model 3 så har ikke noe spesielt imot bilmerket.

Tormy

Legger forøvrig merke til at ingen har svart på mitt opprinnelige spørsmål. Er dette en "vanlig" opplevelse dør Åsane eller var jeg bare uheldig? Er jo det generelle inntrykket folk sitter med som er viktig for meg, for håper jo at de vanligvis er både serviceinnstilte og trivelige folk, og at jeg enten traff de på et dårlig tidspunkt eller at jeg misforsto etellerannet.

Electric cars in Norway

#10
Sitat fra: Tormy på søndag 07. november 2021, klokken 00:22
Er dette en "vanlig" opplevelse dør Åsane eller var jeg bare uheldig?

Tommy :+1:
Jeg tror rett og slett Tesla bare hadde en dårlig håndtering av denne situasjonen...

Jeg synes det hyggelig at du reiste og leverte pakken du fant til Tesla.


saphran

#11
Tesla Åsane kunne nok fint vært flinkere med ansettelsene sine og opplæringen. Det er selgere der som ikke følger opp forespørsler på evigheter og det er folk i serviceskranken som snakker drit om både kunder og hverandre i kundenes påsyn...veldig uprofesjonelt og unødvendig. Når det er sagt så finner du og ansatte som er imøtekommende, ærlige og flinke. Jeg vil tro en del av policyene til Tesla sentralt sliter på de ansatte; når det renner inn folk med feil på bilene som burde vært plukket opp før leveranse osv så står de i frontlinjen og det ser ikek ut til at de får tøyler til å behandle kundene slik at det glatter ut problemet heller.... Å eie en Tesla er fremdeles hovedsaklig en glede på veien, ikke ved servicebehov....Det er synd for det koster ikke nødvendigvis så mye, men man har valgt en litt hoven innstilling til det og slå seg til ro med at man har så bra biler - fremfor å se gevinsten ved å pleie kundene.

Motorwatt

En forklaring, men ikke en unnskyldning: Delen koster 120 USD til kunde, og sannsynligvis under halvparten inn til Tesla. Mulig de ikke ble så engasjert i å få tilbake en del til 500.- NOK.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Hvis vi snakker om et datterkort som har falt av en bil i fart, så håper jeg det gikk rett i søpla også.
Ikke et kort jeg ville fått installert i min bil.

Motorwatt

Hvis du har MCU2 er sjansen for det null-0  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA