Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forvarming tiner ikke bil ?

Startet av Larsj84, fredag 05. november 2021, klokken 08:31

« forrige - neste »

Veggen

Det enkleste er vel å sette avreisetid litt tidligere så isen rekker å smelte.

PionerThink

Ja, det er jo mulig å gjøre, men vær obs på at det trekker mye om man ikke er tilkoblet lader!
Fruen skulle forvarme når hun ikke kom inn i bilen og "glemte ut" at hun skulle skru av ??? Etter 45 min så var SOC redusert fra 84% til 77% :o
Tror jeg regnet ut at det hadde gått ca.5 KW til den oppvarmingen :D
Er derfor kanskje lurere å bruke "Tin Bil" funksjonen hvis den går mer direkte på vinduer og i tillegg tiner dørene?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Klykken

Tin bil-funksjonen setter i alle fall temperatur til HØY. Tesla-bjørn gjorde dette manuelt i sin tid på sin model X, mener jeg. Den var helt nedfrosset og isete. Maks guffe på varmeapparat og vifte, og ruta sprakk pga spenningsforskjellen inn og ut. Det er noe jeg tenker å unngå.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Den ruten var allerede skadet, derfor den sprakk.

Jeg bruker kun appen og setter på tin bil eller temp til Max.

Egentlig burde den brukt front kameraet til å detektere om det er is på ruten og velge riktig modus 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA