2021.40

Startet av OhmPaPa, tir 02. nov 2021, kl. 20:04

« forrige - neste »

TøddiVedder

Stått på 50% i 1,5 time nå

Motorwatt

Er det nedlastingen eller installeringen som henger?

TøddiVedder

Motorwatt

Står vel i meldingen du mottar at den kan avbrytes når som helst. Men nå har det vært kluss med akkurat denne oppdateringen. Tror @Lynet måtte ha bistand fra Tesla.

geear

Skjedde hos meg og, men kobla den på delt nett fra mobilen etter en kjøretur, og da dro den plutselig ned resten på noen sekunder med 3MB/sek. Og så ble den stående en stund på 100%. Slo da av og på wifi i bilen, så kom den plutselig. Stod og at den skulle oppdatere på 25 min, men det tok iallfall 35. Hang leeenge på 60%, som var litt stress siden jeg skulle avgårde, men så tok den bare sekunder på 80-100%. Alt ok etterpå... kan ikke huske å ha hatt en oppdatering som har knota sånn før.

Handyman

Sitat fra: TøddiVedder på tir 30. nov 2021, kl. 21:55
Min oppdatering 2021.40.6 henger på 50% hos meg. Hjalp ikke med reinstallering av app. Noen løsning uten å ringe tesla?
Det er vel neppe appen som er problemet, prøv heller resett av bilen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Eller kanskje slå av og på WiFi i bilen?

Lucifer-

Hos meg har jeg fått varslen om at oppdateringen er ferdig installert, med "nyheter" som startskjerm neste gang jeg startet bilen. Men står fortsatt Programvareoppdatering, laster ned 100% både i bil og app. Ser an i morgen før jeg kontakter Tesla..

Hva er enkleste måte å komme i kontakt med de? Sende en service-forespørsel? Jeg prøvde meg på telefonen for et par uker siden, og satt da 2t 30 min i kø. SMS er forsåvidt også en mulighet.

Motorwatt

Prøv det som er nevnt over. Spesielt avinstaller appen og reinstaller som var rådet Tesla ga meg (og som løste problemet).

TøddiVedder

Hos meg er det fortsatr laster 50%. Men har 2021.40.6 i bilen. Irriterende, men får vente den bort...

Lucifer-

Reinstallasjon av appen er forsøkt. Med den konsekvensen at jeg måtte sette opp telefonen som nøkkel igjen. Flaks jeg hadde med nøkkelkortet på jobb :)

silence

Sitat fra: Lucifer- på ons 01. des 2021, kl. 21:14
Hos meg har jeg fått varslen om at oppdateringen er ferdig installert, med "nyheter" som startskjerm neste gang jeg startet bilen. Men står fortsatt Programvareoppdatering, laster ned 100% både i bil og app. Ser an i morgen før jeg kontakter Tesla..

Hva er enkleste måte å komme i kontakt med de? Sende en service-forespørsel? Jeg prøvde meg på telefonen for et par uker siden, og satt da 2t 30 min i kø. SMS er forsåvidt også en mulighet.

Akkurat samme skjedde med vår X. Verken tid, restarter eller å slå av bilen fungerte, så jeg ringte til slutt Tesla support. Ble først brutt etter å ha ventet i 15 min, så kom jeg gjennom etter nye 15 min og fikk god hjelp.

Er er kjent bug ved 40.6 som ble omtalt som "kosmetisk" (nedlastingen "henger" igjen i bil og app selv om software er oppdatert) og visstnok uten betydning for funksjonalitet. Tror det blir lenger å vente hvis du ber om service.
2020 Tesla Model X LR (levert 26/3-20)

TøddiVedder

Er det bare å vente den ut (til neste oppdatering), eller best å ringe og få ordne opp?

Kim-

Endelig starter ikke batterivarmeren under forvarming! (Ved celletemp på 5 grader)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kim-

Denne var fin

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA