Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utvendig vask i børsteløs masking resulterte også i innvendig vask!

Startet av trdedekam, lørdag 30. oktober 2021, klokken 14:45

« forrige - neste »

trdedekam

Heisann, opplevde i dag nok et nytt og merke problem med min LR 2021. Satt i børsteløs vask og ante fred og ingen fare, da det plutselig sprutet vann inn mellom ruten på førersiden og sidestolpen. dobbeltsjekket at både dør og vindu var tett så fort jeg fikk muligheten, før det skjedde på nytt. heldigvis hadde jeg en stor nyinnkjøpt klut som jeg fikk holdt opp og tettet manuelt slik at jeg minimerte innvendig vask.

Jævlig irriterende og helt håpløst for en bil som kostet meg 500k ++. Min mors 1990 vrak av en mitsubishi manglet det meste men var i det minste VANNTETT!

Noen som har opplevd det samme og kan dele hva som evnt ble løsningen på problemet?

>:(


trdedekam


sjokomelk

Det samme skjer i alle biler med rammeløse vinduer hvis du setter strålen fra høytrykkspyleren i "korrekt" vinkel mellom glasset og pakningen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trdedekam

takk for svar alle, ser nok ut til at jeg ble ett offer får meget "korrekt" vinkel på vannstrålen gitt. får satse på håndvask i fremtiden :)

Elmo

Kan ikke forstå annet enn at døren(e) din(e) med problemet må være feiljustert.
Jeg tok børsteløs vask på min 2019 LR igår. Ikke en dråpe lekkasje i kupeen. Noen få dråper i bagasjerommet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

BE

Helt enig, må være noe galt med justeringene på bilen. Jeg har månedsabonnement på vaskemaskin, og har sikkert vasket børsteløst 30-40 ganger siden i sommer, ikke en dråpe noen plass.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------


knegg

Har hatt min LR i børsteløs vask flere ganger. Ikke antydning til vann inn i bilen.
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: Elmo på tirsdag 09. november 2021, klokken 23:36
Kan ikke forstå annet enn at døren(e) din(e) med problemet må være feiljustert.
Jeg tok børsteløs vask på min 2019 LR igår. Ikke en dråpe lekkasje i kupeen. Noen få dråper i bagasjerommet.
Enig, har vasket min mange ganger med høytrykkspyler (160bar) og aldri opplevd at vann kommer inn.
Har ikke unngått kantene av glassene heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ravelund1

Jeg har også hatt mange børsteløse vasker på min Model 3 2019, har ikke hatt noe trøbbel så def lage en service appointment.

Jeg har nå en Model Y og har vasket den manuelt, heller ikke noe vann lekasje der.

Hen9ng

Dette er ikke et vanlig problem på «alle» biler med rammeløseglass. Derimot er det ikke et ukjent problem for Tesla. Blant annet har Model Y hatt noen issues med særlig bakluke og bakdører. Mitt bagasjerom ble skikkelig bløtt ved første vask. Usikker på årsaken, men Tesla var raske på pletten med å rydde opp. Har forøvrig hørt om flere med samme problem.

trdedekam


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA