Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

mbes

Sitat fra: jlan på tirsdag 23. november 2021, klokken 17:16
Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 16:51
Jeg så tilbake til registreringer fra januar - februar. J var veldig vanlig men da var egenvekt tyngre.
Eksempel ?

Jeg hadde ikke rett. Den tidligste er september.

Det er totalt 60 registreringer hos J.

Kan se den lignende kombinasjonen 27. september. Men den veier 1751 kg.
Noen poster er nedenfor.

24.09.2021   ED 156XX   Model 3   Grey   333866   CN-SR+   LRW3E7FJ3MC333866   FJ
24.09.2021   ED 156XX   Model 3   Grey   333867   CN-SR+   LRW3E7FJ5MC333867   FJ
26.09.2021   ED 185XX   Model 3   White   333868   CN-SR+   LRW3E7FJ7MC333868   FJ

27.09.2021   ED 189XX   Model 3   Red   333967   na   LRW3E7FJ9MC333967   FJ
18.11.2021   ED 240XX   Model 3   Black   379326   MR   LRW3E7FJ3MC379326   FJ

Diravi

Sitat fra: Pitmairen på tirsdag 23. november 2021, klokken 17:29
Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:19
Jeg så at det er et par registrerte nye Model 3. De har type 'na' med egenvekt 1772 - det var 1750 for andre SR+. VIN er merket som J i stedet for A - som nylig var vanlig.

Kanskje de er den nye SR+ med 491 km rekkevidde.

22.11.2021   ED 415XX   Model 3   Grey    383327   na   LRW3E7FJ3MC383327   FJ
23.11.2021   ED 150XX   Model 3   Black   383577   na   LRW3E7FJ4MC383577   FJ
23.11.2021   ED 166XX   Model 3   White   383593   na   LRW3E7FJ2MC383593   FJ
23.11.2021   ED 208XX   Model 3   White   385257   na   LRW3E7FJ7MC385257   FJ


PS: Jeg beklager språkfeilene, jeg prøver å lære Norsk :)
Ja, det er de nye, det har vært flere av dem som har vært registrert i det siste.

Det at det står na er biler med hengerfeste. De er litt tyngre, så forskjellen mellom de nye og gamle er ikke så stor, forskjellen er bare 10kg.

Med hengerfeste 1762 vs 1772 på ny.
Uten hengerfeste 1750 vs 1760 på ny.

Disse som leveres ut nå beholder også den gamle akselerasjonen. Det kommer mest sannsynlig biler med nytt batteri og A motor også ganske snart.

Viktigst av alt: Er maks totalvekt den samme, eller er den økt? Tillatt nyttelast er allerede veldig lav på 3.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Pitmairen

Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. november 2021, klokken 19:07
Viktigst av alt: Er maks totalvekt den samme, eller er den økt? Tillatt nyttelast er allerede veldig lav på 3.
Tillatt totalvekt har økt, og nyttelasten er den samme.  :)

mbes

Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. november 2021, klokken 19:07
Viktigst av alt: Er maks totalvekt den samme, eller er den økt? Tillatt nyttelast er allerede veldig lav på 3.

Det er enten 2139 eller 2149 for alle. Jeg så ingen endring.
Hvorfor er det så viktig?

Handyman

Sitat fra: mbes på tirsdag 23. november 2021, klokken 19:34
Sitat fra: Diravi på tirsdag 23. november 2021, klokken 19:07
Viktigst av alt: Er maks totalvekt den samme, eller er den økt? Tillatt nyttelast er allerede veldig lav på 3.

Det er enten 2139 eller 2149 for alle. Jeg så ingen endring.
Hvorfor er det så viktig?
Fordi enkelte modeller har så lav nyttelast at dersom 5 utvokste personer sitter i bilen, så kan de ikke lovlig ha med seg noe som helst bagasje.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bipbop85

Førstegangs elbil-kjøper. Klarer ikke helt å bestemme meg. Har inne en bestilling på grå M3 RWD med hengerfeste. Pris ca 420'. Men lurer på om jeg heller skal gå for LR hovedsaklig pga ytterligere 11mil rekkevidde. Skjønt noe annet gøy også, men jeg er stort sett en fornuftig/kalkulert kjøper med et snev av OCD i slike tilfeller :laugh: Pris blir da ca 500'. Bilen blir stort sett brukt i by, men også med noen lengre turer nordover (65 mil). Her i landet kan det jo også bli kaldt. Hvordan vil en SR håndtere det uten for mye styr?

Hva er det fornuftige kjøpet her for en bil som skal holde i en del år?

BE

Sitat fra: bipbop85 på tirsdag 23. november 2021, klokken 20:26

Hva er det fornuftige kjøpet her for en bil som skal holde i en del år?
Uten tvil RWD med LFP batteri, som du har bestilt. Med LR sparer du kanskje maks 15 minutter med lading underveis på langturen din, men det forsvarer ikke prisforskjellen.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

janvei

Jeg la inn bestilling 9 november på nye RWD med 491 WLTP. Da sto forventet levering i Februar 2022.
I går fikk jeg melding om at bilen min vår på båt med estimert levering midten av desember/slutten av desember.

Positivt overasket over tidlig levering, blir passe fin julegave dette.

Noen flere som har fått samme melding?

Frodese

Veldig bra julegave:) Det var overraskende, jeg har forstått at 491-bilene først kommer i q1. Hvilken VIN-serie er det på bilen da?
2021 Tesla model 3 SR+

janvei

Usikker på hva det er, men jeg fant VIN i kildekoden som begynner på LRW.
Er det en annen kode i nummeret jeg skal se etter?

Frodese

De 3 første tallene i de 6 siste, de som registreres nå er typisk 367XXX
2021 Tesla model 3 SR+

jlan

#101
Sitat fra: janvei på torsdag 25. november 2021, klokken 18:02
Usikker på hva det er, men jeg fant VIN i kildekoden som begynner på LRW.
Er det en annen kode i nummeret jeg skal se etter?
LRW3E7FJ.... er muligens de nye (se lenger oppe i tråden)
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

janvei

Sitat fra: Frodese på torsdag 25. november 2021, klokken 18:26
De 3 første tallene i de 6 siste, de som registreres nå er typisk 367XXX
409XXX er på nummeret mitt, uten at det sier meg stort :P

janvei

Sitat fra: jlan på torsdag 25. november 2021, klokken 19:02
Sitat fra: janvei på torsdag 25. november 2021, klokken 18:02
Usikker på hva det er, men jeg fant VIN i kildekoden som begynner på LRW.
Er det en annen kode i nummeret jeg skal se etter?
LRW3E7FJ.... er muligens de nye (se lenger oppe i tråden)

Etter å brukt litt tid på å google rundt ser jeg nå at jeg har A I VIN min. Tyder det på at dette er SR+, og ikke nye versjonen med ekstra batteri som jeg har fått tildelt? (RWD)

Nå skal det sies at jeg bare finner VIN i kildekoden og ikke har fått den tildelt sånn offesielt da, finner heller ikke noe info når jeg prøver å spore den på skip eller hos statens vegvesen. Kanskje bare best å avvente til jeg faktisk får VIN på konto siden min?

Pitmairen

Sitat fra: janvei på lørdag 27. november 2021, klokken 08:24
Etter å brukt litt tid på å google rundt ser jeg nå at jeg har A I VIN min. Tyder det på at dette er SR+, og ikke nye versjonen med ekstra batteri som jeg har fått tildelt? (RWD)

Nå skal det sies at jeg bare finner VIN i kildekoden og ikke har fått den tildelt sånn offesielt da, finner heller ikke noe info når jeg prøver å spore den på skip eller hos statens vegvesen. Kanskje bare best å avvente til jeg faktisk får VIN på konto siden min?
A og J er bare to forskjellige varianter av motoren. Begge er brukt sammen med det nye batteriet. Det som avgjør om du har det nye batteriet er nummeret på slutten av VIN.
Fra 37xxxx og 38xxxx var det en miks av gamle og nye batteri. Fra 39xxxx  og oppover ser det ut til at alle har det nye batteriet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA