Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

ViktorS

#45
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 03. november 2021, klokken 09:46
Autopilot har "alltid" vært standard.

Ganske sikker på at det ville vært nevnt i TU-artikkelen om den også har fått premium interiør.

Snodig, når man velger RWD, så lister den opp 2 ulike interiørspesifikasjoner... Både premium og "ikke-premium".
Så, da har den kanskje ikke premium likevel :/

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Tangosierra

Jeg har min sr+ inne til bestilling. Levering denne mnd. Er det noen flere her som har forsøkt å få den nye til gammel pris?
Merker at jeg godt kunne tenkt meg å få bilen snart. MEN jeg kunne godt tenkt meg å få bedre rekkevidde også  :laugh:

filtvet

Nei, måtte inn med ny bestilling, 20.000,- mer.

tornaldo

Sitat fra: filtvet på onsdag 03. november 2021, klokken 10:45
Nei, måtte inn med ny bestilling, 20.000,- mer.

Nei, du har ikke forsøkt å få ny bil til gamle pris? Eller nei, du har forsøkt å få ny bil til gammel pris ved å utsette til neste kvartal, men fikk ikke mulighet til dette, og måtte legge inn ny bestilling...?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

filtvet

hadde 2 valg.

1. Motta den bestilte i desember = dårligere rekkevidde
2. Legge inn ny bestilling og høyere pris.

Tangosierra

Sitat fra: filtvet på onsdag 03. november 2021, klokken 11:38
hadde 2 valg.

1. Motta den bestilte i desember = dårligere rekkevidde
2. Legge inn ny bestilling og høyere pris.

Takk for svar.. blir nok til at jeg tar imot denne mnd.

Atle3

Hentet ut sr+ idag. Vesentlig lavere forbruk og støy en 2019 lr. Samme glede men 100 tusen billigere:)

Grenadier

Hvilke erfaringer har dere med lydanlegget i SR+? Vi har to barn som liker å høre musikk når vi er på tur. Men er det slik at SR+ ikke har høyttalere bak? Ser litt forskjellig info på nettet (og også at det skjedde en endring på 2021-modellen?)


Daniel_0007

Sitat fra: Grenadier på fredag 05. november 2021, klokken 12:09
Hvilke erfaringer har dere med lydanlegget i SR+? Vi har to barn som liker å høre musikk når vi er på tur. Men er det slik at SR+ ikke har høyttalere bak? Ser litt forskjellig info på nettet (og også at det skjedde en endring på 2021-modellen?)


Ja partial premium mangler sub og 2 høytalere bak, tviler på det er no endring for de nye. Er nok bare feil på nettsiden til tesla for når man går til betaling så står det partial premium.
Man kan få kjøpt de hos beegood

https://www.begood.no/products/tesla-model-3-sr-premium-lydoppgradering-2021
Model 3 2019 LR Rwd

Atle3

Nå er ikke jeg noe lydekspert men lyden er helt ok og litt mindre bass. Jeg må innrømme at anlegget i LR 2019 var mye bedre en 2021sr+ Selv om sr+ etter min mening er mye bedre støydempet enn 2019 LR var.

filtvet

Lyd er vel viktig for noen, her på bygda kjører ungdommer rundt og rundt i volvo med bagasjerom fullt av høyttalere....

Hideyowife

Litt off topic det her, men lyden i SR+ er grei. Det er greit med bass, men det første som oppgraderes i vår bil er nettopp dette. Stereo. Ser det finnes kit man kan kjøpe, men de prisene de skal ha så blir det nok heller til å bygge noe skikkelig selv. Det jeg savner er god fyldig bass på normalt lydnivå. Føler at volumet må skrus en del opp før man får no basstrykk slik det er nå. MEN, det er bedre enn hva jeg trodde før vi fikk bilen. Har også en I3 med Harman Kardon stereo og M3 sitt standard stereo spiller bedre. Jeg har aldri vært tilhenger av å kjøpe fabrikk montert stereo og kun gjort det pga at familiens behov må gå foran. Nå er kidsa såpass store at nå kommer fars behov litt mer inn i bildet igjen. Endelig  :D
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

ViktorS

Sitat fra: Hideyowife på torsdag 11. november 2021, klokken 15:00
Litt off topic det her, men lyden i SR+ er grei. Det er greit med bass, men det første som oppgraderes i vår bil er nettopp dette. Stereo. Ser det finnes kit man kan kjøpe, men de prisene de skal ha så blir det nok heller til å bygge noe skikkelig selv. Det jeg savner er god fyldig bass på normalt lydnivå. Føler at volumet må skrus en del opp før man får no basstrykk slik det er nå. MEN, det er bedre enn hva jeg trodde før vi fikk bilen. Har også en I3 med Harman Kardon stereo og M3 sitt standard stereo spiller bedre. Jeg har aldri vært tilhenger av å kjøpe fabrikk montert stereo og kun gjort det pga at familiens behov må gå foran. Nå er kidsa såpass store at nå kommer fars behov litt mer inn i bildet igjen. Endelig  :D

er det enkelt å få montert stereo selv, uten å måtte kjøpe disse kit-ene? Hvis det blir  SR+/RWD på meg, så vil jeg ha så mye lyd som mulig hehe :) Men orker ikke gå til LR bare for stereoen heller :P
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ViktorS

Vil det være for mye å forvente ca 30 mil av denne vinterstid på kysten av Finnmark (Hammerfest), med mye temperaturer på mellom 0 og -8 ?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

filtvet

Tja, har sett tester i canada der de i ekstrem kulde har ca 60% av kapasiteten.

så med 90% lading blir det da ca 265 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA