Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP

Startet av Pitmairen, tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: TeslaK på onsdag 15. desember 2021, klokken 12:25
Har fått levering 26. desember, SR+. Så ja, de leverer fortsatt ut MT337.

Er 43 km og tregere aks verdt 20k ekstra?

Det er et par andre ting også da:) Høyere nyttelast også tipper jeg. Og uten tvil verdt 20k ekstra.
Among the small changes, the Model 3/Y get 15.5-volt lithium-ion batteries to replace their 12-volt lead-acid batteries. The Model S/X made this switch a year ago. Other components in the junior siblings such as the windshield washer fluid pump will be swapped out to cope with the new voltage. The laminated glass recently added to the front doors will be used for the rear windows, too. The Model Y will get an upgraded interior cabin radar, and infrared camera as well.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

magnetic

New Battery! Tesla Model 3 Standard Plus with 60kwh LFP. Range, efficiency and charging review. Sr+
https://www.youtube.com/watch?v=ZnD_UZ5Jurs

tornaldo

Sitat fra: magnetic på lørdag 18. desember 2021, klokken 09:55
New Battery! Tesla Model 3 Standard Plus with 60kwh LFP. Range, efficiency and charging review. Sr+
https://www.youtube.com/watch?v=ZnD_UZ5Jurs

Litt skuffende at man ikke hoster opp data fra f.eks Scan my Tesla eller lignende, slik at det ikke blir så mye synsing med temperatur/ladehastighet/batterikapasitet.

Hvis noen har gjort avlesing selv av 60 kWh pakka, eller har lest/sett det noe sted, er det supert om man kan linke til det her.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Lulu

Jeg bestilte en hvit model 3 SR+ m/ 19" felger 1.nov da jeg så levering var i feb.22 og da jeg så ryktene om 22 modellen skulle få dette nye batteriet.
Etter å ha lest meste parten av dette innlegget er det slik at jeg da får 491km rekkevidde pga det nye batteriet samtidig som jeg får beholde hastigheten til SR+ da jeg bestilte før tesla hadde offiselt gått ut med oppdateringen?
Eller gjaldt det kun de som fikk det før 2022?
Det bryr meg fint lite egentlig, da jeg liker oppgraderingen som er gjort på model 3 over det som var på SR+, men artig å vite.
Tesla Model Y - 2023
Tesla Model 3 - 2022

tornaldo

Hvis du bestilte SR+, var vel spesifikasjonene enten 448km/5.6, eller 491/6.1 etter de oppdaterte. Det var aldri på noe tidspunkt 491/5.6.

Siste kvartalet er det levert noen biler med 491/5.6, men det er nok bare en overgangsperiode, før de starter med ny/svakere motor.

Om Tesla fortsetter med dette delvis i q1 2022 er vel høyst usikkert, men i så fall er det nok tilfeldig hvilken versjon du får, om det blir noen forskjell.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Ioniq89

Sitat fra: jlan på fredag 12. november 2021, klokken 14:06
Sitat fra: Rosstopher på fredag 12. november 2021, klokken 13:53
Litt underlig at det har kjørt WLTP med 19" når bilen leveres standard med 18"? Hadde jo vært fint for de å kunne skryte av over 500km? Eller kanskje det er gjort med vilje for ikke å kannibalisere LR-salg?
De gjør jo det samme med LR (for ikke å kannibalisere P salg?):
Sitat18" Aero-felger Inkludert Estimert rekkevidde som konfigurert: 638 km

Ioniq89

i WLTP sertifiseringen er det krav om at målingen skal skje med størst tilgjengelig felgdimensjon. Tesla kjører ikke WLTP rekkevidden med 19" fordi de vil, de gjør det fordi de må :)


Sitat fra: jlan på fredag 12. november 2021, klokken 14:06
Sitat fra: Rosstopher på fredag 12. november 2021, klokken 13:53
Litt underlig at det har kjørt WLTP med 19" når bilen leveres standard med 18"? Hadde jo vært fint for de å kunne skryte av over 500km? Eller kanskje det er gjort med vilje for ikke å kannibalisere LR-salg?
De gjør jo det samme med LR (for ikke å kannibalisere P salg?):
Sitat18" Aero-felger Inkludert Estimert rekkevidde som konfigurert: 638 km

Contango

Sitat fra: Ioniq89 på torsdag 20. januar 2022, klokken 09:58
i WLTP sertifiseringen er det krav om at målingen skal skje med størst tilgjengelig felgdimensjon.
Hvor står det? Det er da mange biler som har blitt markedsført med minste felger i sin WLTP - iPace eksvs.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Moas

#158
Jeg ser at det er en MT337 Standard range plus fra Kina skal leveres ut til meg i neste uke. Jeg trodde ikke de leverte disse med gammel oppsett fortsatt?
2022 tm3 rwd - nå på sitt tredje ratt

Aixam elektrisk 2wd

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

TeslaK

Sitat fra: Moas på søndag 27. februar 2022, klokken 15:31
Jeg ser at det en MT337 Standard range plus fra Kina skal leveres ut til meg i neste uke. Jeg trodde ikke de leverte disse med gammel oppsett fortsatt?

Står det samme på min faktura. Kan det være fordi de ville endret prisen hvis de endret fakturaen?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

tornaldo

De leverer selvfølgelig ikke utgått modeller bare fordi det står SR+ på fakturaen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

SHill

Da ser det ut som at Tesla har satt opp prisen med 20 000,- på Model 3 RWD

JPM

Såpass? Trodde heller valuta ville tvinge prisen ned noe.

Daniel_0007

Og leveringstiden har gått opp til februar 2023 når man velger hvit og 18 tommers hjul, så nå er tesla på høyde med resten når det kommer til levering altså 1 års ventetid ???
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 11. mars 2022, klokken 15:54
Og leveringstiden har gått opp til februar 2023 når man velger hvit og 18 tommers hjul, så nå er tesla på høyde med resten når det kommer til levering altså 1 års ventetid ???
Man kan få den tidligere med 19". Da må det være felger eller dekk som utgjør flere mnd. forskjell i ventetid på en ellers kliss lik bil. Veldig dynamisk dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA