Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innbytte - småskader - hvor nøye er Tesla?

Startet av Fleur, lørdag 16. oktober 2021, klokken 14:00

« forrige - neste »

Fleur

Skal ta bilder til innbytte. Har noen lakkskader i fronten etter steinsprut her og der samt litt småriper på bilen noen steder. Er umulig å unngå noen riper /skader ila 4 år. Hvor nøye er Tesla på sånt? Trekker de mye for det? Står at man skal dokumentere skadene og har tatt masse nærbilder og da ser det ut som det er så mye. Hva er normal slitasje?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Handyman

De gir så lav pris at de tar høyde for at bilene er dårlig holdt. Det ser etter skader, ikke riper og småpirk.
Du få lite igjen for en godt holdt bil ved denne type salg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Ja, ble tilbudt 205k for en 2015 s85D med 93k på telleren, som de selv selger for 350k+. Uaktus!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Voltz

Jeg fikk overraskende godt tilbud på 2019 LR, 380000. Tilsvarende lå da på Finn til alt fra 370000-430000.

På flere områder var lakken skadet av fugleskitt, men Tesla så ikke engang på bilen da jeg byttet den inn.

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Fleur

Sitat fra: Voltz på søndag 17. oktober 2021, klokken 09:39
Jeg fikk overraskende godt tilbud på 2019 LR, 380000. Tilsvarende lå da på Finn til alt fra 370000-430000.

På flere områder var lakken skadet av fugleskitt, men Tesla så ikke engang på bilen da jeg byttet den inn.
Man måtte oppgi skader så jeg tok masse bilder av lakkskadene fra steinsprut, men fikk ikke lagt til alle bildene jeg ville da det var max 6 stk tror jeg. Så tok kun oversiktsbildene og lite nærbilder. Fikk heller ikke lagt til kommentarer om hva det var osv. Rart man ikke kunne utdype noe som helst. Forventer å få en skikkelig dårlig pris egentlig.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Voltz

Sitat fra: lars667 på søndag 17. oktober 2021, klokken 10:04
Hva kostet LR i 2019 igjen?
Husker ikke nøyaktig, men ca 535k med vinterdekk. De reduserte prisen 40k rett før levering, så man kunne enten få med FSD eller redusert pris. Vi valgte å beholde FSD, så kanskje derfor vi fikk såpass bra pris fra Tesla. På Finn får man vel ingenting ekstra for FSD.

Voltz

Sitat fra: Fleur på søndag 17. oktober 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Voltz på søndag 17. oktober 2021, klokken 09:39
Jeg fikk overraskende godt tilbud på 2019 LR, 380000. Tilsvarende lå da på Finn til alt fra 370000-430000.

På flere områder var lakken skadet av fugleskitt, men Tesla så ikke engang på bilen da jeg byttet den inn.
Man måtte oppgi skader så jeg tok masse bilder av lakkskadene fra steinsprut, men fikk ikke lagt til alle bildene jeg ville da det var max 6 stk tror jeg. Så tok kun oversiktsbildene og lite nærbilder. Fikk heller ikke lagt til kommentarer om hva det var osv. Rart man ikke kunne utdype noe som helst. Forventer å få en skikkelig dårlig pris egentlig.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Husker ikke nøyaktig hva som står på siden nå, men det er vel mer snakk om faktiske skader, ikke slitasje? Så klart om det er store riper etc. bør det vel oppgis. Tesla kjører jo en litt merkelig praksis for de som skal kjøpe bilene. Der er det opplyst at bilen kan ha kosmetiske skader men at det ikke påvirker kjørbarheten. Detaljer her er ikke noe kjøper får se før det betales et ikke-refunderbart beløp.

Fleur

Sitat fra: Voltz på søndag 17. oktober 2021, klokken 10:23
Sitat fra: Fleur på søndag 17. oktober 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Voltz på søndag 17. oktober 2021, klokken 09:39
Jeg fikk overraskende godt tilbud på 2019 LR, 380000. Tilsvarende lå da på Finn til alt fra 370000-430000.

På flere områder var lakken skadet av fugleskitt, men Tesla så ikke engang på bilen da jeg byttet den inn.
Man måtte oppgi skader så jeg tok masse bilder av lakkskadene fra steinsprut, men fikk ikke lagt til alle bildene jeg ville da det var max 6 stk tror jeg. Så tok kun oversiktsbildene og lite nærbilder. Fikk heller ikke lagt til kommentarer om hva det var osv. Rart man ikke kunne utdype noe som helst. Forventer å få en skikkelig dårlig pris egentlig.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Husker ikke nøyaktig hva som står på siden nå, men det er vel mer snakk om faktiske skader, ikke slitasje? Så klart om det er store riper etc. bør det vel oppgis. Tesla kjører jo en litt merkelig praksis for de som skal kjøpe bilene. Der er det opplyst at bilen kan ha kosmetiske skader men at det ikke påvirker kjørbarheten. Detaljer her er ikke noe kjøper får se før det betales et ikke-refunderbart beløp.
Da var det dumt at jeg tok bilder av lakkskadene da og samtidig ikke fikk utdypt mer rundt det. Ikke så lett å se de små skadene på avstandsbilde heller

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Handyman

Sitat fra: Fleur på søndag 17. oktober 2021, klokken 10:11
Sitat fra: Voltz på søndag 17. oktober 2021, klokken 09:39
Jeg fikk overraskende godt tilbud på 2019 LR, 380000. Tilsvarende lå da på Finn til alt fra 370000-430000.

På flere områder var lakken skadet av fugleskitt, men Tesla så ikke engang på bilen da jeg byttet den inn.
Man måtte oppgi skader så jeg tok masse bilder av lakkskadene fra steinsprut, men fikk ikke lagt til alle bildene jeg ville da det var max 6 stk tror jeg. Så tok kun oversiktsbildene og lite nærbilder. Fikk heller ikke lagt til kommentarer om hva det var osv. Rart man ikke kunne utdype noe som helst. Forventer å få en skikkelig dårlig pris egentlig.
Da jeg ba om innbyttepris 13 juli, var det ikke mulig å legge inn bilder i det hele tatt. Ble da tilbudt 372k for en "strøken" -19 TM3 med FSD 44k km. Fikk ikke bestemt meg før tilbudet gikk ut, og ba om nytt tilbud starten av august. Da måtte jeg legge inn bilder og det tok uker før jeg fikk svar. Da ble jeg tilbudt 358k.
Solgte privat for rett under 400k.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jeronan

#10


With the trade-in for our Model S, I took a picture of a 6cm scratch on the side of front bumper and made a comment in the comment section when I sent in the pictures.

My trade-in estimate ended up 4k NOK lower (price it would have cost me to have it fixed at MicroPaint).

When I delivered the car on the day of the Model Y delivery, they had the scratch on their check list. So he quickly looked at it to confirm what was on his list without any further comment. Then checked the winter tires were in the trunk and both charge cables were there and that was it.
Trade-in went super smooth, without any fuss.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA