Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trekk til Model Y

Startet av Pew, mandag 11. oktober 2021, klokken 11:07

« forrige - neste »

Pew

Noen som har erfaring med dette? https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-biltrekk . Siden jeg ikke har garasje, så har jeg tenkt at dette kan være bra på snørike dager. Skal være mykt inni så forhåpentligvis lite fare for riper, selv i vind og storm.

Radial

Sjeldent noen god idè dette.

- du må Manuelt påføre en "presenning", bilen må være helt ren, og risikoen for at du lager riper er derfor veldig stor.

- presenninger som dette er stort sett veldig tette for utendørs bruk, derfor avviser de fukt/regn. Men det akkumuleres mye fukt på innsiden, og da får du fukt i ripene dine i tillegg (rust).

- skikkelige vindkast (vi bor i Norge) får disse til å blafrer, og ref punktene over så blir det en fin cocktail av bevegelse, møkk og vann i skjønn forening.


Så tja... Jeg vil aldri anbefale slikt jeg. Snø er harmløst ift en duk som dette. Hold børsten ren, så tror jeg du kommer billigere og bedre ut av det.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

Enig med @radial. Dette vil gi massive slitasjemerker på lakken.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lars667

Tiltredes. Har en gammel Skoda hvor tidligere eier trodde dette var en god ide. På panseret er det slitt ned til grunninga på utsatte steder hvor presenningen har gnikket frem og tilbake.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

DeepFu

Det trekket der er ikke ment for utebruk. Det er tiltenkt brukt under langvarig lagring innendørs. Uten at jeg helt ser poenget med det..
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Klykken

Sitat fra: DeepFu på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:24
Det trekket der er ikke ment for utebruk. Det er tiltenkt brukt under langvarig lagring innendørs. Uten at jeg helt ser poenget med det..
De har både og. Ett innendørs og et utendørs.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

trykkertor

Presenning på bil ute......"rett og slett noe av det verste du kan gjøre".
https://www.tv2.no/broom/11336649/

Pew


DeepFu

Sitat fra: Klykken på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:27
Sitat fra: DeepFu på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:24
Det trekket der er ikke ment for utebruk. Det er tiltenkt brukt under langvarig lagring innendørs. Uten at jeg helt ser poenget med det..
De har både og. Ett innendørs og et utendørs.
Ja har du sett.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA