Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt klarer dere å kjøre på fulladet bil?

Startet av DonRichardo, lørdag 16. oktober 2021, klokken 23:36

« forrige - neste »

DonRichardo

Hei, jeg fikk min Enyaq iv80 i slutten av august. I de første 3-4 ukene hadde jeg et gjennomsnitt forbruk på ca 16 kwt. Nå ligger gjennomsnittet rundt 20kwt.  Når jeg la sammen kjørt lengde og gjenstående kjørelengde lå jeg på +- 500km. Det er blitt litt kaldere, men når jeg nå legger sammen kjørt og gjenstående kjørelengde så er summen mellom 380 og 410 km.  Har i det siste kun småkjørt rundt Oslo og Akershus. Hvor mye er det dere ligger på gjennomsnittlig og predikert kjørelengde? Er det slik at jeg mister over 20 % av rekkevidden selv om der ikke er blitt skikkelig kaldt?

Roy Aasen

Har ID4, som er "samme bilen". 
Den oppnår nå akkurat nå 320 km på 80%. Blir værre med lavere temperatur.
Mye småkjøring koster enorm med strøm på ID4, det er sannsynligvis likt på Skoda. (Batterivarming drar mye) Snartur (snitt 65km/t) på 20 km + 30 min pause og 20 km tilbake...forbruk rundt 25kwh.
Jeg regner med at på videre småkjøring så lander en fort på maks 25 mil rekkervidde ved 80%. 
Største bakdelen ved elbil dessverre.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA