Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Summon  (Lest 1054 ganger)

orl7368

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Summon
« på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 20:15 »
Er det noen som får summon til faktisk å virke?

Nå har jeg prøvd en del ulike situasjoner og steder, og det er bare utrolig dårlig.
Det virker både som appen har problemer, treig, bruker lang tid på å koble opp. Klarer ikke å koble opp, selv om appen sekunder før var oppkoblet.

Når appen omsider er koblet opp, så klarer jeg å få bilen til å kjøre litt framover, hvis det er masse med plass rund bilen. Er det trangt så kutter bare bilen. Men det er jo nettopp når det er trangt det hadde vært praktisk å kunne flyttet bilen noen meter.

Å få bilen til å komme til meg har ikke lyktes. Stort sett klager den på at jeg står for langt unna, selv om jeg er nærme nok til å ta på den. 

Skuffende, vurderer å bestille service bare for å kunne kjefte på noen Tesla-folk.

thebadger

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Summon
« Svar #1 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 21:10 »
Er det noen som får summon til faktisk å virke?

Nå har jeg prøvd en del ulike situasjoner og steder, og det er bare utrolig dårlig.
Det virker både som appen har problemer, treig, bruker lang tid på å koble opp. Klarer ikke å koble opp, selv om appen sekunder før var oppkoblet.

Når appen omsider er koblet opp, så klarer jeg å få bilen til å kjøre litt framover, hvis det er masse med plass rund bilen. Er det trangt så kutter bare bilen. Men det er jo nettopp når det er trangt det hadde vært praktisk å kunne flyttet bilen noen meter.

Å få bilen til å komme til meg har ikke lyktes. Stort sett klager den på at jeg står for langt unna, selv om jeg er nærme nok til å ta på den. 

Skuffende, vurderer å bestille service bare for å kunne kjefte på noen Tesla-folk.
Det er sånn det fungerer, dessverre.
Kombinert med at autopark ikke virker så valgte jeg å bruke angrerett på EAP

turfsurf

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #2 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 21:15 »
Komme til meg er ikke godkjent på offentlig område i Europa. Og så er det en begrensning på 12m ihht regelverket.

Ellers bruker jeg Summon daglig, men man må ha stabil og god internett dekning. Er vel om lag 20cm klaring på hver side i garasjeporten. Kanskje 5% av gangene stopper den.
Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 21:20 »
Lønner seg å slå av wifi og bare la den gå på LTE, for om den kjører inn/ut av dekning for wifi blir det bare møkka. Summon fungerte faktisk mye bedre i 2017 enn det gjør nå. For å si det slik, så ser jeg på det slik at når man kjøper EAP til 30k, så er det kun automatisk filskifte som har noen reell bruksverdi (og det er en dyr filskiftefunksjon!!).

Apache

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Onsdag 13. Oktober 2021, klokken 14:08 »
Bruker summing 2 ganger daglig for å rygge/kjøre bilen ut/inn i en trang parkeringsplass.
Det fungerer ok så lenge bilen har LTE dekning.
Den kjører bare maxs 4-6 meter

Bushy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Onsdag 13. Oktober 2021, klokken 20:19 »
Ikke antydning til å få det fungere noe mer. Brukte det endel før på hytta gjennom bommen. (manuell). Måtte da legge nøkkelen på taket. Nå fungerer ingen ting
S75D sept. 17

YesThatsMe

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Mandag 21. Mars 2022, klokken 18:51 »
Har noen av dere fått summon til å fungere?

Hver gang jeg forsøker denne funksjonen får jeg beskjed: ''Cannot connect to vechile''

turfsurf

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
« Svar #7 på: Mandag 21. Mars 2022, klokken 19:24 »
Har noen av dere fått summon til å fungere?

Hver gang jeg forsøker denne funksjonen får jeg beskjed: ''Cannot connect to vechile''
Fungerer greit for min del. Holder meg innenfor kort avstand til bilen. Pleier å stå enten foran eller bak bilen (motsatt side av hvilken vei bilen skal), og så gå etter den. Slår alltid av WiFi først på tlf.
Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 | Model Y P - i bestilling |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013