Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt E-Tron 55

Startet av casall, onsdag 06. oktober 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

casall

Hei,

Vi er en familie på 4 som ønsker ny bil. Vurderer både Model Y, ID 4, Enyaq og E-Tron. I utgangspunktet er E-tron for dyr, men har sett på litt Finn. Har aldri satt meg veldig inn i E-tron variantene, mtp på nypris utstyr osv.

Er dette mye for pengene? Hva mangler jeg her?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=234274941

jonste

Denne er vel en så godt som fullstendig strippet basisutgave. Den har vel kun 360kamera som ekstrautstyr som jeg kan se (med forbehold om at den kan ha en sikkerhetspakke eller 2 som ikke er nevnt).
Ikke spesielt godt kjøp i forhold til pris etter min mening.

casall

Men det er vel forholdsvis brukbart standardutstyr på dem? Jeg er ikke superopptatt av store fine felger, panorama eller lignende..

jonste

Joda, det er en bil som har det nødvendige. Som kjøper må man avgjøre hva man synes er greit. Merk at selv om en e-tron er forberedt for hengerfeste, så kan det være en kostbar affære å få ettermontert(hvis det er viktig å ha).
basis bil har jo både luft-understell, led lys (ikke matrix eller fjernlys-assistent, men dette kan ofte kjøpes/leies i ettertid), regn-sensor med mer.
Mulighet for å koble til carplay og lignende er ekstrautstyr. Handsfree og mulighet til å spille musikk via usb er std.
Det er en jungel i forhold til hva som er på disse bilene, der utvendige detaljer kun er en liten del. Det er greit å sette seg litt inn i behov og ønsker, slik at man plutselig ikke sitter der og mangler noe man trodde var på en bil i denne prisklassen. Slikt kan ødelegge opplevelsen av ny bil.
Selv har jeg en 50 og en 55, og det er fantastiske biler å kjøre.

elektro

Virker som en god deal, spør du meg.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

SurSnasen

Sjekk eventuelt Fast Track-modellene. Attraktivt bruktpriset og godt utstyrt. Bilen du har linket til har begredelige seter. Du må kjøpe til Matrix LED. Og ettermontering av hengerfeste koster fort borti og over 20 000 kroner.

woody

Har det blitt noe kjøp enda? Eventuelt hva gikk dere for?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 e-Golf Night Blue
2013 Auris Touring Sport hybrid
2019 Kia e-Niro First Edition
2019 Audi e-tron 55 Edition One
2013 Nissan Leaf
2020 Mercedes EQV 300 Charge
2023 Tesla Y LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA