Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

aleks85

Sitat fra: fiere91 på tirsdag 07. desember 2021, klokken 14:23
Sitat fra: Petter.O på tirsdag 07. desember 2021, klokken 13:36
Sitat fra: christoffer.f på tirsdag 07. desember 2021, klokken 12:53
Ser at Hoegh Tracer reiser sørover til Gibraltar, spørs om den er i Zeebrugge 8 desember allikevel...

Ja ser at den drar feil vei nå, men ifølge marinetraffic.com så skal den kjøre Santander og tilbake til Santander med ETA 8 desember. synes det er litt rart. og på MyCargo står det at Tracer har ankomst 8 på zeebrugge fortsatt. Så et eller annet sted er det informert feil.

Nå blir jeg svett her.
Som du skriver sier både Vesselfiner og Marinetraffic at Hoegh Tracer kjører i feil retning.
Har ikke tilgang til å se hvor båten skal etter Santander, så kan bilene ha blitt lastet om på et annet skip?
...med mindre de glemte å laste bilene om bord, og må snu.

Dear Aleksander,

Pls find :

Sorry to inform you that due to very bad weather forecasted in Bay of Biscay, the Hoegh Tracer will have to seek shelter and wait for the wind to calm down. We believed we would be able to get in front of it, but it deteriorated quicker than forecasted hence this change.

At the moment we are looking at 14/12 evening in Zeebrugge, but we will monitor closely and sail at the earliest time possible.

Hedwig Goethals

Ilomar Agencies NV

As agents for Hoegh Autoliners AS

Duboisstraat 39 Bus 3

2060 Antwerpen

Tel. 0032 3 234 63 89

Mob. 0032 473 760189

www.ilomaragencies.be

www.hoeghautoliners.com

filtvet

Fått melding om å hente min LR3 på Lillestrøm 16.12!

stiand2

Sitat fra: filtvet på tirsdag 07. desember 2021, klokken 19:26
Fått melding om å hente min LR3 på Lillestrøm 16.12!

Når bestilte du? Og hva var estimert levering?
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

filtvet

15.11 med estimert leverering 15.12.

Lurer fortstatt litt på hvor eksakt i Lillestrøm det er ......

AlexØ

Sitat fra: filtvet på onsdag 08. desember 2021, klokken 03:37

er nok på NOVA Spektrum eller bedre kjent som Norges Varemesse
jeg drar hjemme ifra nå for å hente min der.

RJK

Sitat fra: filtvet på tirsdag 07. desember 2021, klokken 10:21
Jeg måtte ha "Fortum" for å lade her i oslo. Selve brikken er gratis. Ladingen også, kun 5,- pr time i p-avgift.
Du må ha avtale med Fortum, men kan registrere NAF eller Elbilforeningen ladebrikke mot de, for å igangsette lading på kommunale stolper i Oslo. Så betaler man parkering med "Bil i Oslo"-appen. Bipper du kun på stolpen med brikken, så har du vel ikke betalt for parkering og lading, og risikerer bot...

Betaling for parkering (og lading):

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/priser-og-betaling-for-parkering/

Igangsetting av lading:

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/lade-elbil-og-hybridbil/

"Slik bruker du nye ladestasjoner
For å låse opp og lade på nye ladestasjoner må du bruke en RFID-brikke. Brikken må være registrert hos Fortum Charge & Drive, via deres app. På kommunens ladeplasser brukes RFID-brikken bare til å åpne laderen.

Disse ladestasjonene har en type 2-kontakt. Du må ha med ladekabel med type 2 for å lade. Ladeeffekten er inntil 7,2kW (32A). I tillegg finnes noen ladere med 22KW effekt."

Med unntak:

"Ladeplasser
Det er ladeplikt og betalingsplikt alle dager hele døgnet for elbil og ladbare hybridbiler på kommunale ladeplasser som er skiltet med «Ladbar motorvogn under lading mot avgift».

På kommunale ladeplasser som er skiltet med «For ladbar motorvogn» og «For EL-motorvogn» er det gratis å parkere og lade elbil og ladbare hybridbiler.

Urskive
Du må bruke urskive på parkeringsplassene som er skiltet med et symbol for urskive."
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

filtvet

Stemmer at du kan kjøpe medlemsskap her og der, men for meg som lader hjemme + supercharger så er det ikke nødvendig. Brikken fra fortum er gratis og du kan lade i oslo.

De har også en egen fortum-app - usikker på om du kan droppe brikken da.....

stiand2

Bestilte du helt ny (Custom), eller en ferdigbygd bil i transit?
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

filtvet

Sitat fra: stiand2 på onsdag 08. desember 2021, klokken 09:52

Bestilte du helt ny (Custom), eller en ferdigbygd bil i transit?

ferdigbygget i transit.

Surret litt frem og tilbake og siden vi har gratis lading her og der gikk jeg bort fra SR og over på LR. Mistet 1000,- på det. Min egen dumhet.

tiengu

Hentet ut min nye TM3P i Stavanger i dag. Meget fornøyd med den kinesiske byggekvaliteten så langt. De ansatte ved utleveringshallen mente at det var langt mindre å utsette på disse bilene enn de fra Fremont. Gleder meg til å få testet ut bilen skikkelig :D

diromns

Da har jeg fått utlevering i Kristiansand 22.12, bestilte bilen 1.11, så må si meg fornøyd med den levering der.

Petter.O

Sitat fra: diromns på onsdag 08. desember 2021, klokken 22:08
Da har jeg fått utlevering i Kristiansand 22.12, bestilte bilen 1.11, så må si meg fornøyd med den levering der.

valgte du en bil i Inventory eller lagde du den selv? Bestillte min i oktober men enda ikke hørt noe :( Så synes du er heldig :P

AlexØ

Sitat fra: tiengu på onsdag 08. desember 2021, klokken 21:11
Hentet ut min nye TM3P i Stavanger i dag. Meget fornøyd med den kinesiske byggekvaliteten så langt. De ansatte ved utleveringshallen mente at det var langt mindre å utsette på disse bilene enn de fra Fremont. Gleder meg til å få testet ut bilen skikkelig :D
Hentet min i Lillestrøm i dag. veldig fornøyd med byggekvaliteten så langt, tror jeg nå er den eneste i familien med bagasjeroms lokk som ligger jevnt med linjene på bilen.

fzati

Bestilt 3SR+ 25 okt med sms 25 november om levering til Bergen i midten/slutten av desember. Håper bilen kommer før juleferie :D

RJK

Sitat fra: filtvet på onsdag 08. desember 2021, klokken 07:57
Stemmer at du kan kjøpe medlemsskap her og der, men for meg som lader hjemme + supercharger så er det ikke nødvendig. Brikken fra fortum er gratis og du kan lade i oslo.

De har også en egen fortum-app - usikker på om du kan droppe brikken da.....
Er ikke snakk om at du må kjøpe medlemskap. Brikken fra NAF og Elbilforeningen leveres med bilen, og nummeret står på brikken. Er bare å registrere konto hos Fortum, og legge inn den ene eller begge.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA