Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: Øggen på tirsdag 07. desember 2021, klokken 08:10

Ladebrikke fra NAF ????

Ja, i tillegg til infopakken fra Elbilforeningen så var det en tilsvarende infopakke fra NAF, med parkeringsur og ladebrikke. Aktiveres her, kan brukes med begrenset kundeprofil: https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-ladebrikke/tesla/

De gjør det jo for å selge NAF-medlemsskap til deg, noe jeg allerede er. Greit med en brikke ekstra da, for all del.
'21 3LR

filtvet

Jeg måtte ha "Fortum" for å lade her i oslo. Selve brikken er gratis. Ladingen også, kun 5,- pr time i p-avgift.

Petter.O

Ser at Hoegh Tracer har dratt fra Santander med nesa mot Zeebrugge og ETA er 20.00 i morgen. Og sånn jeg forstår så skal Tracer videre til Gøteborg dagen etter. Så regner med at bilene blir flyttet over til en annen båt?

Noen som vet hvilken båt som går videre til Drammen fra zeebrugge? Og evt når den skal annkomme Drammen?

fiere91

Sitat fra: Petter.O på tirsdag 07. desember 2021, klokken 10:36
Ser at Hoegh Tracer har dratt fra Santander med nesa mot Zeebrugge og ETA er 20.00 i morgen. Og sånn jeg forstår så skal Tracer videre til Gøteborg dagen etter. Så regner med at bilene blir flyttet over til en annen båt?

Noen som vet hvilken båt som går videre til Drammen fra zeebrugge? Og evt når den skal annkomme Drammen?

Ut i fra historikk jeg har funnet, ser det ut til at båtene som regel reiser mot Drammen dagen etter ankomst, for så å ankomme Drammen etter tre dager.
Mulig vi kan legge inn VINnr her for å spore leveransen, etter at bilene har blitt lastet om på ny båt?
https://www.uecc.com/customer-supplier-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

christoffer.f

Fra Zeebrugge reiser Uecc Prometheus Leader 9 desember og ankommer Drammen 13 desember.

Min m3 lr kommer med Hoegh Tracer, til Zeebrugge 8 desember, stor mulighet at den lastet over til Prometheus Leader 😊

Petter.O

Sitat fra: christoffer.f på tirsdag 07. desember 2021, klokken 12:28
Fra Zeebrugge reiser Uecc Prometheus Leader 9 desember og ankommer Drammen 13 desember.

Min m3 lr kommer med Hoegh Tracer, til Zeebrugge 8 desember, stor mulighet at den lastet over til Prometheus Leader 😊

Da får jeg håpe at min bil også er med på det lasset :) blir gæærn av å sitte å vente å se på live map over hvor båten er flere ganger daglig  :P

christoffer.f

Ser at Hoegh Tracer reiser sørover til Gibraltar, spørs om den er i Zeebrugge 8 desember allikevel...

martinholm

Når får man regnr med tanke på at bestille forsikring før man tar over bilen?

Petter.O

Sitat fra: christoffer.f på tirsdag 07. desember 2021, klokken 12:53
Ser at Hoegh Tracer reiser sørover til Gibraltar, spørs om den er i Zeebrugge 8 desember allikevel...

Ja ser at den drar feil vei nå, men ifølge marinetraffic.com så skal den kjøre Santander og tilbake til Santander med ETA 8 desember. synes det er litt rart. og på MyCargo står det at Tracer har ankomst 8 på zeebrugge fortsatt. Så et eller annet sted er det informert feil. 

perterje

Hvilke VIN-nummer har dere med bil på Höegh Tracer? Min er ikke med der, men dersom bilene sendes i VIN-rekkefølge kan jeg estimere om min bil er foran eller bak HT  :)

fiere91

Sitat fra: Petter.O på tirsdag 07. desember 2021, klokken 13:36
Sitat fra: christoffer.f på tirsdag 07. desember 2021, klokken 12:53

Ja ser at den drar feil vei nå, men ifølge marinetraffic.com så skal den kjøre Santander og tilbake til Santander med ETA 8 desember. synes det er litt rart. og på MyCargo står det at Tracer har ankomst 8 på zeebrugge fortsatt. Så et eller annet sted er det informert feil.

Nå blir jeg svett her.
Som du skriver sier både Vesselfiner og Marinetraffic at Hoegh Tracer kjører i feil retning.
Har ikke tilgang til å se hvor båten skal etter Santander, så kan bilene ha blitt lastet om på et annet skip?
...med mindre de glemte å laste bilene om bord, og må snu.

SR92

På Marinetraffic står i tillegg:
Reported Destination: ES SDR > GIBREP

Den går i retning Gibraltar, tror dere den drar tilbake?
Noen som har forsøkt å søke på vin andre steder?

christoffer.f

Må vel være et hasteoppdrag ned til Gibraltar, båten passerte jo der for noen dager siden 🙈

Tipper ankomstdatoen til Zeebrugge blir tidligst 10 desember.

Med tanke på omlast av biler til ny båt i Santander så finner jeg ingen båter fra Hoegh eller Uecc som går fra Santander i nærmeste fremtid..

diromns

Bilen min skal tydeligvis til Kristiansand.... Noen som vet om noen båter som er på vei ditt i år?

SR92

Sitat fra: diromns på tirsdag 07. desember 2021, klokken 15:01
Bilen min skal tydeligvis til Kristiansand.... Noen som vet om noen båter som er på vei ditt i år?

AUTOSTAR gikk derfra igår ser jeg, men den er jo på veg til Pasajes nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA