Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

SR92

Ja, har fulgt med på Hoegh Tracer... Den har sirkulert rundt i flere dager før den endelig gikk inn i havn i dag. Får håpe den ikke bruker like lang tid ut.

christoffer.f

stiand2

Hvordan ser finner jeg ut hvilken båt bilen jeg har bestilt er på? Fikk melding i november om at bilen skal utleveres i midten av desember / slutten av desember. Ser flere snakker om VIN-nummer? Hadde vært gøy og funnet ut av hvilken båt den er på :)
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

christoffer.f

Sitat fra: stiand2 på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:59
Hvordan ser finner jeg ut hvilken båt bilen jeg har bestilt er på? Fikk melding i november om at bilen skal utleveres i midten av desember / slutten av desember. Ser flere snakker om VIN-nummer? Hadde vært gøy og funnet ut av hvilken båt den er på :)

Hei, den er nok på Hoegh Tracer, jeg fikk samme melding som deg.

For å finne Vin nr må du logge deg inn på tesla kontoen og søke på kildesiden. Det gjør du ved å trykke Ctrl-U på tastaturet. Søk så etter "LRW" eller "Vin" , da skal nr komme frem.

Nr legger du inn i tracking nr for Hoegh sin nettside.

stiand2

Takk for svar!

Fant både båt og VIN, og fikk opp at båten skal ankomme 08.12. Kan kanskje håpe på levering uka etter?

christoffer.f

Jeg selger bilen idag, så jeg håper det blir utlevering før jul.

Men alt kan skje under frakten, kan være det blir utlevering i romjula også...

stiand2

Sitat fra: christoffer.f på onsdag 01. desember 2021, klokken 11:51
Jeg selger bilen idag, så jeg håper det blir utlevering før jul.

Men alt kan skje under frakten, kan være det blir utlevering i romjula også...

Har en drøm om å kjøre hjem til jul i ny bil, så vi får krysse fingrene! Merka fort at ventetiden ikke ble noe mindre av å følge med på tracking av båten i hvert fall. Hehe.

filtvet

Fikk sms om at utlevering er Norges varemesse og at jeg før ny sms om tidspunkt denne uken...

OlaM

Da har bilen og jeg formalisert vårt forhold og sagt våre løfter på vegvesen.no, en stor anledning.
'21 3LR

phillla

Sitat fra: christoffer.f på onsdag 01. desember 2021, klokken 10:31

For å finne Vin nr må du logge deg inn på tesla kontoen og søke på kildesiden. Det gjør du ved å trykke Ctrl-U på tastaturet. Søk så etter "LRW" eller "Vin" , da skal nr komme frem.

Jeg har også fått tilsvarende beskjed, men VIN dukker ikke opp hos Hoegh. Satser på det er flere skip på vei!

SR92

Har prøvd å søke på minst 10 regnr som er annonsert i finn.no med tilhengerfeste og på alle så får jeg beskjed om at bilen ikke kan trekke tilhenger på vegvesen.no sitt tilhenger kalkulator.

Er det kalkulatoren som viser feil?
Hvis kalkulatoren er riktig ser jeg ingen grunn til å bestille med tilhengerfeste.

RJK

Sitat fra: Merg1 på torsdag 02. desember 2021, klokken 22:58
Har prøvd å søke på minst 10 regnr som er annonsert i finn.no med tilhengerfeste og på alle så får jeg beskjed om at bilen ikke kan trekke tilhenger på vegvesen.no sitt tilhenger kalkulator.

Er det kalkulatoren som viser feil?
Hvis kalkulatoren er riktig ser jeg ingen grunn til å bestille med tilhengerfeste.
Står det 0 kg, eller "Ikke oppgitt"? I tilfelle det første, så styr unna. Står det "Ikke oppgitt", så sjekk med Tesla hva som gjelder for akkurat den bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

filtvet

janvei

Sitat fra: phillla på torsdag 02. desember 2021, klokken 21:02
Sitat fra: christoffer.f på onsdag 01. desember 2021, klokken 10:31

Jeg har også fått tilsvarende beskjed, men VIN dukker ikke opp hos Hoegh. Satser på det er flere skip på vei!

Samme med meg. Har fått melding om at bilen er på vei til Norge, men finner den ikke på VIN som jeg har fått. Står det noe leveringsdato i appen din eller på kontoen?

SR92

Da er det sikkert noen som har ettermontert.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=234003808
Var denne jeg søkte på sist..

SitatSamme med meg. Har fått melding om at bilen er på vei til Norge, men finner den ikke på VIN som jeg har fått. Står det noe leveringsdato i appen din eller på kontoen?
Jeg brukte Google utvidelsen "Tesla vin finder". Fikk varsel da jeg logget meg inn og klikket på reservasjonen. 
Kanskje du finner din vin med den du også?

Legger ved link:
https://chrome.google.com/webstore/detail/tesla-vin-finder/cjhgdbmohmlomkjgbgkcbknncblpfanf?hl=no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA