Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

janvei

Sitat
Jeg brukte Google utvidelsen "Tesla vin finder". Fikk varsel da jeg logget meg inn og klikket på reservasjonen. 
Kanskje du finner din vin med den du også?

Legger ved link:
https://chrome.google.com/webstore/detail/tesla-vin-finder/cjhgdbmohmlomkjgbgkcbknncblpfanf?hl=no

Ser nå at jeg forklarte meg klønete. Jeg finner VIN i kildekoden på siden min. Men får ingen treff hos Hoeg sin side. Finner ikke noe på vegvesenet heller. Er det flere steder man kan sjekke? Bilen må jo være på en båt som må være ganske nærme Europa om man skal få bilen levert i løpet av noen uker :) (Selv om forsinkelser naturligvis kan oppstå)

perterje

Sitat fra: janvei på fredag 03. desember 2021, klokken 13:01
Ser nå at jeg forklarte meg klønete. Jeg finner VIN i kildekoden på siden min. Men får ingen treff hos Hoeg sin side. Finner ikke noe på vegvesenet heller. Er det flere steder man kan sjekke? Bilen må jo være på en båt som må være ganske nærme Europa om man skal få bilen levert i løpet av noen uker :) (Selv om forsinkelser naturligvis kan oppstå)
Det er ikke bare Höegh som frakter biler fra Kina til Norge. Men det er vel omtrent bare de som tilbyr sporing. Det er flere skip på vei til Europa, og et hett tips jeg fikk da jeg fant min VIN var Grand Dahlia som etter planen skal komme til Zeebrugge den 12. desember.
Se flere skip her: https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/


janvei

Finner ikke min VIN der heller. Må nok bare smøre meg med litt toldmodighet tenker jeg. Men takk for god info og tips! :D

phillla

Sitat fra: janvei på fredag 03. desember 2021, klokken 07:45
Sitat fra: phillla på torsdag 02. desember 2021, klokken 21:02
Sitat fra: christoffer.f på onsdag 01. desember 2021, klokken 10:31
Sitat fra: stiand2 på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:59
Hvordan ser finner jeg ut hvilken båt bilen jeg har bestilt er på? Fikk melding i november om at bilen skal utleveres i midten av desember / slutten av desember. Ser flere snakker om VIN-nummer? Hadde vært gøy og funnet ut av hvilken båt den er på :)

Hei, den er nok på Hoegh Tracer, jeg fikk samme melding som deg.

For å finne Vin nr må du logge deg inn på tesla kontoen og søke på kildesiden. Det gjør du ved å trykke Ctrl-U på tastaturet. Søk så etter "LRW" eller "Vin" , da skal nr komme frem.

Nr legger du inn i tracking nr for Hoegh sin nettside.

Jeg har også fått tilsvarende beskjed, men VIN dukker ikke opp hos Hoegh. Satser på det er flere skip på vei!

Samme med meg. Har fått melding om at bilen er på vei til Norge, men finner den ikke på VIN som jeg har fått. Står det noe leveringsdato i appen din eller på kontoen?

Ikke noe informasjon om leveringsdato i appen/på kontoen. Får bare vente i spenning!

OlaM

Har fått skiltnr og midlertidig vognkort på vegvesen.no, men der står ikke "TG variant" som er batteritypen. Bilen har ennå ikke dukket opp her: https://hotell.difi.no/?dataset=vegvesen/kjoretoy er man kan se TG variant.

Noen som vet om det er noen annen måte jeg kan finne ut TG variant hvis jeg har skiltnr?

PS svar som "vær tålmodig og vent til mandag" ønskes ikke!!   :P
'21 3LR

martinholm

Er det kun 1 person som får møte på henting? Jeg og kona ønsker sjekke ut bilen sammen.

Rosstopher

Sitat fra: martinholm på søndag 05. desember 2021, klokken 19:06
Er det kun 1 person som får møte på henting? Jeg og kona ønsker sjekke ut bilen sammen.
Jeg henta på Lillestrøm i september og pga logistikken den dagen ble det til at jeg hadde med to barn og min mor. Ingen reagerte på det. Så også flere andre som kom mannsterke. Mulig det er strengere nå med korona og hvis du skal være innendørs.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

christoffer.f

Er det noen som vet hvor lang tid det tar fra bilen er ankommet Norge, til utlevering?

Bilen registreres vel etter den er gått gjennom tollen.

OlaM

Hentet bilen i dag. Alt er tipp topp, woohoo! Har hørt at det av og til har manglet Type 2, hengerfeste osv. Jeg fikk med alt jeg skulle. Ladebrikke fra NAF til og med. Og folie langs kanalen og skvettlapp fremme (som skal byttes ut). "TG variant"-koden er E5LD, altså det nye LG-batteriet med 82 kWh NCMA. Alt det andre er også helt konge. Dritfornøyd!
'21 3LR

AlexØ

Sitat fra: OlaM på mandag 06. desember 2021, klokken 20:28
Hentet bilen i dag. Alt er tipp topp, woohoo! Har hørt at det av og til har manglet Type 2, hengerfeste osv. Jeg fikk med alt jeg skulle. Ladebrikke fra NAF til og med. Og folie langs kanalen og skvettlapp fremme (som skal byttes ut). "TG variant"-koden er E5LD, altså det nye LG-batteriet med 82 kWh NCMA. Alt det andre er også helt konge. Dritfornøyd!
Var den ladet først? :P

Hysa

Sitat fra: AlexØ på mandag 06. desember 2021, klokken 20:40
Sitat fra: OlaM på mandag 06. desember 2021, klokken 20:28
Hentet bilen i dag. Alt er tipp topp, woohoo! Har hørt at det av og til har manglet Type 2, hengerfeste osv. Jeg fikk med alt jeg skulle. Ladebrikke fra NAF til og med. Og folie langs kanalen og skvettlapp fremme (som skal byttes ut). "TG variant"-koden er E5LD, altså det nye LG-batteriet med 82 kWh NCMA. Alt det andre er også helt konge. Dritfornøyd!
Var den ladet først? :P

Wow! Kommer model 3 med folie nå??

fiere91

Sitat fra: OlaM på mandag 06. desember 2021, klokken 20:28
Hentet bilen i dag. Alt er tipp topp, woohoo! Har hørt at det av og til har manglet Type 2, hengerfeste osv. Jeg fikk med alt jeg skulle. Ladebrikke fra NAF til og med. Og folie langs kanalen og skvettlapp fremme (som skal byttes ut). "TG variant"-koden er E5LD, altså det nye LG-batteriet med 82 kWh NCMA. Alt det andre er også helt konge. Dritfornøyd!

Gratulerer! Venter selv i spenning på levering ila desember. :-) Så du fikk med folie? Når bestilte du bilen? Håper jeg også får 82kWh på min LR.
Var hengerfestet montert eller lå det baki?

OlaM

Takker!

Folien dekker halve kanalen:



Var ladet til par-og-30%, så fikk testet navigering til superlader og superlading. Funket som et skudd. Fikk ikke så god fart på det nye LG-batteriet, men delte søyle.

Tilhengerfestet lå i eget etui i frunk. UMC har også eget etui, med litt borrelås på undersiden så det holder seg fast i bagasjeromsgulvet. Det har kanskje vært sånn lenge, jeg har bare ikke hørt om det. Ikke Mennekes Type 2 forresten, men en svart, passelig lett 3-meter med inkludert stropp som den kan henges opp med.

Jeg bestilte 8. okt, bilen var på båt 21. okt. Ikke verst leveringstid det, sammenlignet med mange andre merker om dagen! Litt flaks på avgangen naturligvis. Fornøyd med timingen, selv om det sikkert kommer noe bedre etter hvert. Fikk LG 82 og akkurat innenfor cutoff på et års premium connectivity. :laugh:

Synes frontlysene er veldig gode, men lurer på om nærlyset er stilt litt høyt. Får teste mot en vegg en dag det passer. Ingen som blinket i alle fall.
'21 3LR

Øggen

Sitat fra: OlaM på mandag 06. desember 2021, klokken 20:28
Hentet bilen i dag. Alt er tipp topp, woohoo! Har hørt at det av og til har manglet Type 2, hengerfeste osv. Jeg fikk med alt jeg skulle. Ladebrikke fra NAF til og med. Og folie langs kanalen og skvettlapp fremme (som skal byttes ut). "TG variant"-koden er E5LD, altså det nye LG-batteriet med 82 kWh NCMA. Alt det andre er også helt konge. Dritfornøyd!

Ladebrikke fra NAF ????
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA