Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

perterje

Sitat fra: AlexØ på onsdag 24. november 2021, klokken 17:01
Føler det er litt dårlig gjort for folk som meg som da må reise i neste 3 timer. og hvor detaljert kan da ferdiggjøringen av bilen ha vært hvis de samler alle på ett sted som det?
Kjøpte du bil "in transit" fra inventory? I så fall kan den ha vært planlagt på vei til Lillestrøm, og så vidt jeg forstod da jeg selv snakket med Tesla om dette så endrer de ikke destinasjon på bilene. Jeg spurte om den mest aktuelle som lå der da og fikk beskjed om at den skulle til Haugesund og at en eventuell kjøper måtte dit for å hente.

AlexØ

Sitat fra: perterje på onsdag 24. november 2021, klokken 18:42
Føler det er litt dårlig gjort for folk som meg som da må reise i neste 3 timer. og hvor detaljert kan da ferdiggjøringen av bilen ha vært hvis de samler alle på ett sted som det?
Kjøpte du bil "in transit" fra inventory? I så fall kan den ha vært planlagt på vei til Lillestrøm, og så vidt jeg forstod da jeg selv snakket med Tesla om dette så endrer de ikke destinasjon på bilene. Jeg spurte om den mest aktuelle som lå der da og fikk beskjed om at den skulle til Haugesund og at en eventuell kjøper måtte dit for å hente.
Nei jeg bestilte  egen. Ikke en i transit

perterje

Sitat fra: AlexØ på torsdag 25. november 2021, klokken 09:35
Og du fikk ingen mulighet til å velge utleveringssted? Har du gått gjennom alle punktene inne på kontoen? Ett av dem handler om utleveringssted.

AlexØ

Sitat fra: perterje på torsdag 25. november 2021, klokken 13:34
Sitat fra: AlexØ på torsdag 25. november 2021, klokken 09:35
Og du fikk ingen mulighet til å velge utleveringssted? Har du gått gjennom alle punktene inne på kontoen? Ett av dem handler om utleveringssted.
Jeg fikk på en måte valget helt i starten. eller rettere sagt fikk beskjed at jeg ikke kunne få den i Porsgrunn men måtte til Drammen. Nå er det bare Lillestrøm

Man uansett i dag fikk jeg VIN, hjelper ikke mye når jeg vet datoen jeg får den :P
For de som lurer. dukket aldri opp i på siden, kom bare plutselig i dag i en "Endelig Faktura"

miura

Smertefri utlevering av SR+ i Trondheim i dag (bestilt 19. oktober). Varme i ratt og bakseter var på plass allerede. Ble også positivt overrasket over Tesla-brandet førstehjelpskit som lå sammen med medfølgende ladekabler. Aero-felgkapsler lå innpakket sammen med sommerdekkene bak i bilen. Kan kapslene også benyttes på felgene for vinterdekkene?

Stig-Arne

Sitat fra: miura på fredag 26. november 2021, klokken 12:41
Smertefri utlevering av SR+ i Trondheim i dag (bestilt 19. oktober). Varme i ratt og bakseter var på plass allerede. Ble også positivt overrasket over Tesla-brandet førstehjelpskit som lå sammen med medfølgende ladekabler. Aero-felgkapsler lå innpakket sammen med sommerdekkene bak i bilen. Kan kapslene også benyttes på felgene for vinterdekkene?

Ja, på min bil stod Aero kapslene på vinterdekkene, og sommerdekkene lå bak i bilen.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

OlaM

Jeg er ikke sikker på om bilene våre er ombord, men Isar Highway forlot Zeebrugge ved midnatt. Jeg fikk SMS som bekreftet utlevering 6. desember i formiddag, så jeg mistenkte at det båtens avgang som trigget det. Utrolig kult å bestille tidlig oktober og få bil i god tid før jul og planlagt tur. Fingrene krysset for at bilen er tipp topp.

Første havn er Kristiansand i morgen tidlig. Noen som venter på bil der?

'21 3LR

christoffer.f

Jeg bestilte long range 15Juli, og har fått beskjed at den ankommer Zeebrugge 4desember.

Tesla har sagt at det mest sannsynlig blir utlevering i romjula, da de ikke rekker alle før jul...

janvei

Jeg bestilte nye RWD med 491 km rekkevidde 9 nov, da med estimert levering i Februar 2022
På onsdag fikk jeg melding om at bilen var på vei inn til Norge med estimert levering midten av desember / slutten av desember.
Er det flere som har fått samme melding? Dette har isåfall godt mye raskere enn forventet :D

SR92

Sitat fra: janvei på fredag 26. november 2021, klokken 18:05
Er det flere som har fått samme melding? Dette har isåfall godt mye raskere enn forventet :D

Fikk samme melding onsdag. Bestilte M3 lr sort + tilhengerfeste og 19" felger.

perterje

Sitat fra: janvei på fredag 26. november 2021, klokken 18:05
Jeg bestilte nye RWD med 491 km rekkevidde 9 nov, da med estimert levering i Februar 2022
På onsdag fikk jeg melding om at bilen var på vei inn til Norge med estimert levering midten av desember / slutten av desember.
Jepp, fikk SMS fra dem på onsdag, med samme estimerte leveringsvindu for Trondheim. M3LR (svart/svart) bestilt 19.10.

bolstfu

Smertefri utlevering av SR+ i Trondheim i dag (bestilt 19. oktober). Varme i ratt og bakseter var på plass allerede.

Hadde også smertefri og kjekk utlevering i Bergen på torsdag. Strålende bil! Men ingen rattvarme/varme i bakseter på min SR+ foreløig, kva programvareversjon har dere som har fått det? Eg har 2021.36.5.5

miura

Sitat fra: bolstfu på fredag 26. november 2021, klokken 20:46
Smertefri utlevering av SR+ i Trondheim i dag (bestilt 19. oktober). Varme i ratt og bakseter var på plass allerede.

Hadde også smertefri og kjekk utlevering i Bergen på torsdag. Strålende bil! Men ingen rattvarme/varme i bakseter på min SR+ foreløig, kva programvareversjon har dere som har fått det? Eg har 2021.36.5.5
Samme programvareversjon her men ratt/baksetevarme aktivert.

bolstfu

christoffer.f

Ser at Hoegh Tracer med min m3 som skulle til Zeebrugge 3 desember er forskjøvet til 8 desember..

Spent om det nye viruset vil forsinke leveransen ytterligere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA