Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

bolstfu

Fikk melding fra Vegvesenet i dag, om førstegangsregistrering. Da nærmer det seg vel! Det betyr vel at den er komt til Norge, eller?

Stig-Arne

Sitat fra: bolstfu på mandag 22. november 2021, klokken 17:57
Fikk melding fra Vegvesenet i dag, om førstegangsregistrering. Da nærmer det seg vel! Det betyr vel at den er komt til Norge, eller?
Betyr at Tesla har registrert bilen på deg, og du må godkjenne at den blir registrert. Så da er det som oftest maks ett par dager før utlevering.

Min melding kom 2 dager før jeg hentet bilen.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

stiand2

Når bestilte du og hvor får du den levert?
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

Petter.O

Da fant jeg endelig VIN i kildekoden  :D søkte opp å ser at bilen er på Höegh båten som dro 31.10.2021 fra Shanghai og skal komme til Norge den 03.12.2021. så regner med et par dager etter det så har jeg endelig bilen :D.

Rettelse. Den kommer til ZEEBRUGGE den 03.12. så ser ut som det kan ta litt lengre tid enn det jeg trodde først  :-\

bolstfu

Sitat fra: stiand2 på mandag 22. november 2021, klokken 21:54

Når bestilte du og hvor får du den levert?

Bestilte en bil i transitt på vei til Bergen i starten av november og fikk etter noen dager skissert 25.november som leveringsdato. Det ser ut som det skal gå.

SR92

Fikk vin i dag, men skjønte ikke så mye av sporing.
Kan noen forklare?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Vil det si at båten er i Norge 03.12.2021?

christoffer.f

Jeg fikk også sporet VIN på båt HOEGH TRACER, men ankomst Zeebrugge 3 desember. Ser at UECC har noen båter fra Zeebrugge til Drammen 8 og 9 desember. Kanskje den er på noen av de?  ;)

filtvet

christoffer.f

Sitat fra: filtvet på tirsdag 23. november 2021, klokken 14:16
Fikk høre at "vår" 3LR kommer ca 15.12

Mener du da utleveringsklar? Blir tett mot julaften dette 😅

miura

Fikk melding i dag om førstegangsregistrering fra Statens Vegvesen, forhåpentligvis er saker og ting i rute til utlevering nå førstkommende fredag kl. 09.00 i Trondheim som forespeilet (SR+ med VIN 380***).

Noen som vet om alle baksetene er lagt ned for å få plass til settet med sommerdekk? Vurderer om minstejenta skal få bli med på utleveringen.

Stig-Arne

Sitat fra: miura på tirsdag 23. november 2021, klokken 16:54
Fikk melding i dag om førstegangsregistrering fra Statens Vegvesen, forhåpentligvis er saker og ting i rute til utlevering nå førstkommende fredag kl. 09.00 i Trondheim som forespeilet (SR+ med VIN 380***).

Noen som vet om alle baksetene er lagt ned for å få plass til settet med sommerdekk? Vurderer om minstejenta skal få bli med på utleveringen.
Ja. Begge baksetene må ned.

Men putt henne foran om hun er stor nok
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

AlexØ

Da fikk jeg SMs om å velge dato for utlevering av bilen.
men ett problem..
Hvorfor er det utlevering i Lillestrøm?  Jeg må jo kjøre forbi Drammen for å komme ditt pluss at det er en Tesla Butikk/Service Senter i Porsgrunn, men såvidt jeg kan se er det ikke det i Lillestrøm?

Daniel_0007

Sitat fra: AlexØ på onsdag 24. november 2021, klokken 14:35
men ett problem..
Hvorfor er det utlevering i Lillestrøm?  Jeg må jo kjøre forbi Drammen for å komme ditt pluss at det er en Tesla Butikk/Service Senter i Porsgrunn, men såvidt jeg kan se er det ikke det i Lillestrøm?

Standard tesla på slutten av et kvartal, de leier varemessen på Lillestrøm og bruker parkerings plassen til å gi ut biler.
Model 3 2019 LR Rwd

AlexØ

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 24. november 2021, klokken 14:56
Sitat fra: AlexØ på onsdag 24. november 2021, klokken 14:35
men ett problem..

Standard tesla på slutten av et kvartal, de leier varemessen på Lillestrøm og bruker parkerings plassen til å gi ut biler.
Føler det er litt dårlig gjort for folk som meg som da må reise i neste 3 timer. og hvor detaljert kan da ferdiggjøringen av bilen ha vært hvis de samler alle på ett sted som det?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA