Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Parkeringshjelp med kameraer

Startet av Jon65, mandag 04. oktober 2021, klokken 15:04

« forrige - neste »

Jon65

Hei,
har en 2021 modell Kina utgave, skulle gjerne ha vist kameraer forover på skjerm ved parkering (ikke bare kamera bakover)

I håndboken står det "Når du kjører med kameraappen vist på berøringsskjermen kan du bytte over til parkeringshjelpvisning når du kjører under 8km/t. Berør knappen oppe i venstre hjørnet av kameraappvinduet".

Men når jeg viser kameraene så har jeg bare X'en øverst til venstre som er for å lukke kameravinduet.

Noen tips?

Mondeo

Kamera forover vil jo ikke hjelpe deg så mye med parkering da. kamera sitter i frontruta og vil vise deg det samme som du kan se selv. Kansje litt høyere vinkel bare.

ID.4 f.eks har kamera fremme i "grillen" som jo vil være praktisk med parkering.

Jon65

Det var sidekameraene fremover jeg tenkte kanskje kunne bidra hvis man skal inn en smal åpning, men de ser kanskje uansett ikke nærme nok forskjermene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA