Trådløs mobillading

Startet av MortenA, man 04. okt 2021, kl. 10:49

« forrige - neste »

MortenA

Noen som opplever problemer med induksjonslading av telefonen?

Telefonen stopper å lade etter ca. ett minutt.

Har prøvd fire forskjellige telefoner. Det samme skjer.

Møller vet selvsagt ingenting.

M.

PMV

Hei, Morten.

Undertegnede. Ganske irriterende. Den trådløse ladingen går sakte ellers og i tillegg stopper ladingen. Ubrukelig og ustabil funksjon, har alltid kabel med meg. Som du skrev i et annet innlegg så er også Android Auto ustabil, fungerer hver annen gang.
2022 Q4 50

Hyperstress

Blir mobilen veldig varm når dette skjer? Jeg hadde ustabil lading på store etron, og da ladet tlf ofte veldig sakte og ble veldig varm.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Ingeniøren

Har testet og forkaster på generell basis. Går bort mye energi i varme som stort sett går til spille. Bruker kun kabel.

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

SSK

Jeg har en iPhone 11, og den lader 25% på 40 minutter.
Funker greit.
BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

Orbit

Ser det finnes en TSB for alle Audi-modeller, om at mobilen kan gå varm dersom lader og mottaker i mobil ikke er sentrerte. Dette skal spesielt gjelde mindre mobiler, som kan bevege seg mer ut av senter. Så det kan være et forsøk verd å plassere mobilen mest mulig midtstilt i laderen.

Sitat fra: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10178590-0001.pdfThe charging pad is universally sized for multiple phone types. If a small phone, like a non-plus sized iPhone is placed on the phone box, it can move off center while driving. This causes iPhones to request a higher power transfer rate in order to retain a constant charge current to the phone which heats up the phone.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

nybil321

Iphone 8 liten, funker fint med lading og carplay, blir dog lunken med carplay. Legger den midt på klipsen som kommentert over mtp sentrering.

Har og tynt og gjennomsiktig gummideksel, du kan teste uten deksel for å se om det blir bedre.

ReneM

Sitat fra: MortenA på man 04. okt 2021, kl. 10:49
Noen som opplever problemer med induksjonslading av telefonen?

Telefonen stopper å lade etter ca. ett minutt.

Har prøvd fire forskjellige telefoner. Det samme skjer.

Møller vet selvsagt ingenting.

M.

Du kan prøve å legge en liten legoklosse i enden slik at telefonen er bedre plassert i forhold til induksjonsplate. Ikke den mest elegante løsning men det er verdt et forsøk.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

PMV

Hei,

Ønsker å legge til noe: jeg hadde en Q4 50 som lånebil/ventebil i 2,5 måneder. Det var tull med både lading enkelte ganger samt tilkobling til Android Auto. Jeg fikk min egen bil for snart 2 uker siden. Aldri problemer med trådløs lading eller AA. Ser at Audi Virtual Cockpit har fått en litt endret grafikk. Er det de siste SW oppdateringene som gjør at alt funker problemfritt? Eller er det noe annet med enkelte biler...
2022 Q4 50

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA