Innelåste nøkler

Startet av Mape, tir 28. sep 2021, kl. 22:45

« forrige - neste »

Mape

Hei! Min Leaf står for øyeblikket låst med nøkler og mobil og det hele inni, og jeg klør meg i hue over hvorfor det skjedde. Men jeg har en teori jeg håper noen kan ha innspill til. Slik skjedde det: jeg låste opp bilen med knappen på passasjersida, slengte sakene mine inn, lukka døra og hørte at den gikk i lås når jeg var halvveis rundt bilen for å sette meg inn. Kan det ha seg at døra har den funksjonen at hvis man trykker på knappen en andre gang (at jeg må ha kommet borti), så vil bilen låse seg når døra lukkes? Sånn jeg har forstått det kan man gjøre dette med nøkkelen ved å trykke på låseknappen for så og lukke døra?

Håper på en nyervervet lærdom!

M.

Oppdatering:
Jeg har prøvd å få bilen til å gjøre det samme igjen, men får det ikke til. Jeg forstår ikke hvordan det kan ha skjedd. Noen som har en teori?

Marius Kotsbak

Er vel ikke verre enn at sensoren som detekterer at nøkkelen er inni bilen ikke alltid lykkes. Kanskje det er noe metall i jakka som stopper noe av signalene?
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

TB

Kan mobil forstyrre signal fra nøkkel?
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA