Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD Beta for "vanlige" sjåfører

Startet av kodax, tirsdag 28. september 2021, klokken 11:46

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på fredag 05. november 2021, klokken 11:04
Trafikklys er ikke basert på kartdata.

Jo er det, ville ikke virke før nytt kart var lastet ned.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

#181
Ensure that the latest version of maps has been downloaded to Model S. Although Traffic Light and Stop Sign Control primarily uses visual data received from the vehicle's cameras, greater accuracy is achieved when using the most recent map data. To check which version of maps is currently downloaded, touch Controls > Software > Additional vehicle information.

https://www.tesla.com/ownersmanual/2012_2020_models/en_nz/GUID-A701F7DC-875C-4491-BC84-605A77EA152C.html
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tuxedo

Må man ha kjøpt FSD for dette, eller holder det at bilen har HW3?

kodax

Du må ha FSD for at bilen skal stoppe for trafikklys og stoppskilt.

FSD Beta 10.4 kommer kanskje på søndag.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på fredag 05. november 2021, klokken 09:19
Sammenlikninger, og skrekkhistorier om andre bilmerker er ikke uvanlig i dette forumet. Hvorfor skal det nå plutselig ikke være ok?
Når kommentaren stort sett bare er "min bil er også god til dette, og bedre enn Tesalen jeg hadde" så bidrar den ikke noe til trådens tema. Oppleves som ett innlegg som bare er der for å kritisere Tesla igjen. Det mener jeg er en lite nyttig avsporing, og tar meg den friheten å kommentere det.

BTW, jeg menere det jeg skrev og, en tråd om MEB platformens selvkjøringsegenskaper hadde vært interessant den.

Ellers er jeg ikke imot sammenligninger med andre merker, men da som eksempel på hvordan ting kan gjøres annerledes / bedre. Her fremstod det bare som ett innlegg for å rakke ned på Tesla (igjen).
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Jeg er enig med deg i at innlegget ikke tilførte tråden noe nyttig. Men unyttige innlegg finnes det mengder av, og man bør være litt selv-sensurerende, og kanskje heller ignorere det man ikke er interessert i. At skryt og kritikk er nogenlunde likt representert er sannsynligvis også tilfelle i andre merketråder (jeg leser nesten ingen andre). Synes det er spesielt at det tas fornærmende opp når det kommer negativ omtale, berettiget eller uberettiget. Det er bare biler vi diskuterer, og ikke et familiemedlem....

Lurer faktisk litt på det siste når noen forummedlemmer skriver i nikket at bilen ble "født xx.xx.xxxx" som er lik produksjonsdato. :D :o
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 06. november 2021, klokken 11:06
Synes det er spesielt at det tas fornærmende opp når det kommer negativ omtale, berettiget eller uberettiget.
Vet ikke om innlegget mitt fremstår som fornærmet, det var i så fall ikke intensjonen.

Det var mere ett hint om heller gjøre det jeg skrev, i stedet for å benytte enhver anledning til å rakke ned på Tesla. Det begynner å bli en del brukere på forumet som har som hobby å fremme sitt negative syn på Tesla i omtrent enhver post de gjør på forumet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Motorwatt: Synes det er spesielt at det tas fornærmende opp når det kommer negativ omtale, berettiget eller uberettiget. Det er bare biler vi diskuterer, og ikke et familiemedlem....

Kanskje i Storfamilier, er bilen like høyt elsket som svigerfar eller svigermor :)
Har også hørt folk som bygger unger ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

SitatKanskje i Storfamilier, er bilen like høyt elsket som svigerfar eller svigermor

Betydelig lettere å bli kvitt bilen...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Det er litt kjedelig at vi ikke kan finne ut hva slags safety score vi kan få her i Norge!

Hadde vært interessant å sett egen score.

Counterpointer

Forøvrig er første ulykke med FSD beta rapportert. Filskifte ulykke uten personskade.

https://youtu.be/lcoJP402GGA

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:29
Forøvrig er første ulykke med FSD beta rapportert. Filskifte ulykke uten personskade.

https://youtu.be/lcoJP402GGA
Føreren oppgir at hen ikke klarte å ta kontroll over bilen, noe som høres veldig rart ut. Det skal ikke veldig store krefter til før man tar over styringen. Får meg til å tro at føreren ikke fulgte godt med og heller ikke har holdt i rattet som man skal.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Sitat fra: Handyman på fredag 12. november 2021, klokken 13:35
Sitat fra: Counterpointer på fredag 12. november 2021, klokken 12:29
Forøvrig er første ulykke med FSD beta rapportert. Filskifte ulykke uten personskade.

https://youtu.be/lcoJP402GGA
Føreren oppgir at hen ikke klarte å ta kontroll over bilen, noe som høres veldig rart ut. Det skal ikke veldig store krefter til før man tar over styringen. Får meg til å tro at føreren ikke fulgte godt med og heller ikke har holdt i rattet som man skal.
I så fall kan det kanskje avdekkes av innvedig kamera og ratt-sensor?
Uansett er dette potensielt farlig for Tesla, da det jo så langt har virket som at NHTSA ikke er veldig positivt innstilt til FSD og FSD Beta.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA