Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD Beta for "vanlige" sjåfører

Startet av kodax, tirsdag 28. september 2021, klokken 11:46

« forrige - neste »

daktari

Det er godt mulig. Trodde det var sommeren 2018.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo


daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

#108
Frem og tilbake
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Har man aldri vært nedi med kjølen, så har man aldri seilt ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Å rulle tilbake er jo aldri ønskelig, men heller ikke helt uvanlig. Av og til skjer det uventede, og med en beta så er det egentlig forventet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Det er da ganske uvanlig og faktisk ikke forventet at de må trekke en versjon helt tilbake.
Kan tyde på at de har for lite tid til å teste.

At det går litt frem og litt tilbake i en versjon er forventet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Sitat fra: kodax på søndag 24. oktober 2021, klokken 23:38
Å rulle tilbake er jo aldri ønskelig, men heller ikke helt uvanlig. Av og til skjer det uventede, og med en beta så er det egentlig forventet.
Har du noen gang opplevd at en annen bilprodusent enn Tesla har kommet tilbake til deg noen dager etterpå og sagt at softwaren må rulles tilbake eller at du må få en bugfix? Sier ikke det aldri har skjedd, men jeg har iallfall aldri opplevd det. Er selvfølgelig klar over at andre ikke driver OTA på samme vis som Tesla, men når softwaren blir lagt inn, så er den iallfall bedre testet enn hos Tesla (ja, de gjør mye færre endringer, så det er enklere å få til). Jeg har bilen på "Promotør", og kjenner Tesla, så jeg er inneforstått med at dette kan skje i blant, men jeg er redd for at Tesla skyter seg selv i foten med å sende ut uferdig software, ref. pågående sak med NHTSA og Tesla OTA. En bil i dag, hvor software betyr så enormt mye fra eller til, også på sikkerhetssystemer, så er det høyst diskutabelt om bilen fortsatt er iht. typegodkjenningen når Tesla stadig gjør store endringer, og hver gang de sender ut noe uferdig så vil de få unødvendig fokus... til slutt ender det med at Tesla roter seg inn i byråkrati og må slutte med de hyppige oppdateringene.

Motorwatt

Denne feilen medførte bl. a. limp-modus, og at FCW ble utløst flere ganger med bråbrems som resultat. Det har skjedd med et stort antall biler med 10.3, og burde være enkelt å oppdage om det var gjort et minimum av tester. EM lagt et enormt press på utviklingsavdelingen med lovnader nesten ned på time-nivå, og det ser man nå resultatet av.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på mandag 25. oktober 2021, klokken 09:23
Denne feilen medførte bl. a. limp-modus, og at FCW ble utløst flere ganger med bråbrems som resultat. Det har skjedd med et stort antall biler med 10.3, og burde være enkelt å oppdage om det var gjort et minimum av tester. EM lagt et enormt press på utviklingsavdelingen med lovnader nesten ned på time-nivå, og det ser man nå resultatet av.
VET du hva denne feilen har medført, eller har du lest hva andre mener at feilen har medført? VET i så fall de dette, eller der det ting de har opplevd som de regner med skyldes 10.3? Det kan hende dette er grunnen, men det har også hendt at folk på forum blir overbevist om at noe er slik bare forsi mange på forumet sier det  :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: geear på mandag 25. oktober 2021, klokken 09:16
Sitat fra: kodax på søndag 24. oktober 2021, klokken 23:38
Å rulle tilbake er jo aldri ønskelig, men heller ikke helt uvanlig. Av og til skjer det uventede, og med en beta så er det egentlig forventet.
Har du noen gang opplevd at en annen bilprodusent enn Tesla har kommet tilbake til deg noen dager etterpå og sagt at softwaren må rulles tilbake eller at du må få en bugfix? Sier ikke det aldri har skjedd, men jeg har iallfall aldri opplevd det. Er selvfølgelig klar over at andre ikke driver OTA på samme vis som Tesla, men når softwaren blir lagt inn, så er den iallfall bedre testet enn hos Tesla (ja, de gjør mye færre endringer, så det er enklere å få til). Jeg har bilen på "Promotør", og kjenner Tesla, så jeg er inneforstått med at dette kan skje i blant, men jeg er redd for at Tesla skyter seg selv i foten med å sende ut uferdig software, ref. pågående sak med NHTSA og Tesla OTA. En bil i dag, hvor software betyr så enormt mye fra eller til, også på sikkerhetssystemer, så er det høyst diskutabelt om bilen fortsatt er iht. typegodkjenningen når Tesla stadig gjør store endringer, og hver gang de sender ut noe uferdig så vil de få unødvendig fokus... til slutt ender det med at Tesla roter seg inn i byråkrati og må slutte med de hyppige oppdateringene.
Ja, ift NHTSA og andre myndigheter så er all usikkerhet rundt kvalitet noe de absolutt burde unngå. Det siste de (og vi) vil er at det blir krav om at alle endringer må godkjennes av myndigheter, da kommer all videreutvikling til å omtrent stoppe opp.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Sitat fra: Motorwatt på mandag 25. oktober 2021, klokken 10:15
Her har du førstehåndserfaringer. Er det nok nok deg?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/fix-for-broken-fsd-beta-10-3.244430/
Linker er alltid bra, og ut i fra det som skrives der så kan det høres ut som at det var flere ting som ikke fungerte som det skulle med 10.3. Dette er jo fortsatt noe noen skriver på et forum, så det skal jo tas med en klype salt, men Tesla/Elon forteller jo ikke om alt som feiler :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA