Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD Beta for "vanlige" sjåfører

Startet av kodax, tirsdag 28. september 2021, klokken 11:46

« forrige - neste »

kodax

Forøvrig mange videoer som melder om "no interventions", men det er vel de som viser begrensninger/feil som er de interessante.
Nå som dagen gryr får vi vel også snart videoer av bruk i mer trafikk...det er nok endel neglebiting hos Tesla nå:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

SurSnasen

Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:53
Neon som melder om relativt agressiv oppførsel, og litt varierende kvalitet på denne turen: https://youtu.be/JRLlH5zxlkc

Tja, hva skal man si. Holder på å dra imot kjøreretningen i starten, og er i ferd med å meie ned en port på slutten. Et godt stykke unna FULL Self Driving ennå.

Så er virkelig FSD noe sikrere enn mennesket, når mennesket er nødt til å passe på hele tiden, og mennesket avverger såpass mange situasjoner som vi ser av videoene?

Tror Tesla har såpass mye press på seg når det gjelder FSD at de nå til slutt ikke har annet valg enn å slippe til mer og mer for å kjøpe seg mer tid.

kodax

@SurSnasen: Det høres ut som du ikke har fått med deg at dette altså dreier seg om FSD Beta og ikke "full" FSD. Det er krav til brukerne av denne beta-en at de skal følge med hele tiden, og være klare til å avbryte når som helst. Jo flere som bruker denne, jo mer data får Tesla inn slik at de kan forbedre den.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: SurSnasen på mandag 11. oktober 2021, klokken 13:23
Så er virkelig FSD noe sikrere enn mennesket, når mennesket er nødt til å passe på hele tiden, og mennesket avverger såpass mange situasjoner som vi ser av videoene?
Tja, så lenge man ser på FSD som en assistent og føreren følger med vil jeg påstå det. Da skal både fører og software gjøre feil samtidig for at det skal bli en feil ut av det.

Problemet er når slike systemer skal erstatte fører, da må de være bedre enn snittet av førere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Storg

Tesla Daily kom under 2 min inn i kjøreturen før bilen prøvde å kjøre inn i en veisperring.  Tror de har mye å jobbe med. Men tiden vil vise.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kodax

#35
Sitat fra: Storg på mandag 11. oktober 2021, klokken 14:26
Tesla Daily kom under 2 min inn i kjøreturen før bilen prøvde å kjøre inn i en veisperring.  Tror de har mye å jobbe med. Men tiden vil vise.
Jepp, ikke pen den der: https://youtu.be/2TGyS7cq0gc?t=143
EM har jo sagt at beta-en vil fungere dårligere utenfor SF/CA, siden det er der den har trent mest, men hindringer som dette burde den jo uansett stoppe for. Burde jo ikke være veldig komplisert å fikse dette, hvis det da ikke er noe grunneleggende feil med sensorene, men det skal nok ikke mange slike feil til før ting settes på pause.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Lurer på hvor mange som slår på autopiloten i den tro at de har FSD Beta uten å ha det. Kan virke som det gjelder endel når man leser diverse kommentarer og innlegg på andre forumer.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: Counterpointer på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:57
Sitat fra: turfsurf på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:34
Så da forsvant argumentet med at Tesla ikke har tillit til egen software.
Enig
De kjører på nå! Og i forhold til kappløpet om FSD generelt så haster det. Teslas store fordel er jo at de har en meget stor flåte med biler som har nødvendig HW.

Blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis
Veldig bra, fremskritt tenker jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 14:33
Sitat fra: Storg på mandag 11. oktober 2021, klokken 14:26
Tesla Daily kom under 2 min inn i kjøreturen før bilen prøvde å kjøre inn i en veisperring.  Tror de har mye å jobbe med. Men tiden vil vise.
Jepp, ikke pen den der: https://youtu.be/2TGyS7cq0gc?t=143
EM har jo sagt at beta-en vil fungere dårligere utenfor SF/CA, siden det er der den har trent mest, men hindringer som dette burde den jo uansett stoppe for. Burde jo ikke være veldig komplisert å fikse dette, hvis det da ikke er noe grunneleggende feil med sensorene, men det skal nok ikke mange slike feil til før ting settes på pause.
Den der er helt crazy. Nødbrems med hylende bremser. Det var nære på.

Jeg mener første pri må være at systemet ikke krasjer inn i noe, uansett  hva. Håper 10.2 er bedre mot fotgjengere.

Sees når 10.3 er sluppet!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: SurSnasen på mandag 11. oktober 2021, klokken 13:23
Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 12:53
Neon som melder om relativt agressiv oppførsel, og litt varierende kvalitet på denne turen: https://youtu.be/JRLlH5zxlkc

Tja, hva skal man si. Holder på å dra imot kjøreretningen i starten, og er i ferd med å meie ned en port på slutten. Et godt stykke unna FULL Self Driving ennå.

Så er virkelig FSD noe sikrere enn mennesket, når mennesket er nødt til å passe på hele tiden, og mennesket avverger såpass mange situasjoner som vi ser av videoene?

Tror Tesla har såpass mye press på seg når det gjelder FSD at de nå til slutt ikke har annet valg enn å slippe til mer og mer for å kjøpe seg mer tid.
2 meget alvorlige feil på ca 8 minutter kjøring uten trafikk overhodet.

Det som hadde vært interessant er om vedkommende kan repetere den turen 1000 ganger og telle hvor mange ganger den feiler akkurat der. Eller om den feiler helt andre steder, og hva frekvensen egentlig er.

Akkurat nå er det antagelig så mange feil at det ikke er noe vits, men når man kan kjøre et fullt batteri i strekk uten feil så trenger vi sånne data. (Samme prinsipp for AZ-vaksinen.)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Forøvrig, siste bommen den nesten krasjer i kan være et sensor-problem (kameraplassering) da den burde sett bommen 90 grader til venstre og ikke krysset vegen. Men både Maurer og NukemNak krasjer nesten i en vegsperring/bom, så mest sannsynlig gjenkjenningsproblem.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Radar er slått av for alle som bruker FSD Beta
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 18:27
Radar er slått av for alle som bruker FSD Beta
Noe annet hadde vært veldig overraskende. SW er jo nå designet uten radar.

daktari

Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 18:27
Radar er slått av for alle som bruker FSD Beta
Burde kanskje hatt en lidar istedet for å se vegsperringer og bommer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RuneW

Sitat fra: daktari på mandag 11. oktober 2021, klokken 23:29
Sitat fra: kodax på mandag 11. oktober 2021, klokken 18:27
Radar er slått av for alle som bruker FSD Beta
Burde kanskje hatt en lidar istedet for å se vegsperringer og bommer.

Burde være unødvendig.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA