Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Slette feilkoder på i-MiEV ?

Startet av Ronnyschafer, søndag 26. september 2021, klokken 17:54

« forrige - neste »

Ronnyschafer

Noen i Oslo området som har utstyr til å slette feilkoder på i-MiEV og som kan tenke seg å låne meg det?
Eller er det noen som kan anbefale hva jeg kan kjøpe for å slette de og som inne koster mange 1000kr?


Porsgrunn

Avhenger av hvilken type feilkode det er. Er det en standard feilkode, brukt av de fleste bilprodusenter, på komponenter som ikke har med sikkerhet å gjøre bør det gå greit.

Er det en kode på f.eks airbag eller noe som er spesielt for bilprodusenten kan det hende du må ha annet utstyr.

https://www.biltema.no/globalassets/01.-bil-mc--autoilu-mp/felkodslasare/felkodslasare_feilkodeleser_virhekoodien_lukulaite_fejlkodelaser_overview.pdf

Apper eller utstyr spesielt for i-MiEV kan andre mye bedre enn meg ;)

engolf

Jag har tillgång till diagnostikutrustning, och kan läsa ut/radera eventuella felkoder, men då måste du i så fall komma till sandvika med bilen.
Den felkodsläsaren från biltema du länkade till tror jag är för VAG-bilar, tvivlar starkt den tar mitsubishi:(



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA