Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App 4.1.X -> 4.3 Store nyheter!

Startet av Handyman, lørdag 25. september 2021, klokken 07:48

« forrige - neste »

Motorwatt

Ikke sikker på hva du mener. Når man trykker på ett av symbolene på widget åpner den Tesla-appen, og utfører handlingen. Blir bare som en shortcut.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Sitat fra: Motorwatt på fredag 19. november 2021, klokken 10:21
Ikke sikker på hva du mener. Når man trykker på ett av symbolene på widget åpner den Tesla-appen, og utfører handlingen. Blir bare som en shortcut.

Når jeg ser på widgeten min viser den nå 77 % og at bilen lader. Den er sist oppdatert 4 timer siden. Når jeg åpner appen er den sist sett for 6 timer siden, og den har ikke fått med seg at bilen lader ennå. Da må jeg vente på at bilen vekkes før appen oppdaterer status. Altså sendes det info til widgeten som ikke sendes til appen. Holdes bilen konstant våken av widgeten? Nja, i så fall ville vel appen ha vist status ganske kjapt uten å måtte vente på å vekke bilen? Holdes bilen delvis våken? Sikkert noen smartinger som kan forklare dette og hvordan det påvirker bilen søvn og standby-forbruk.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Motorwatt

Widgeten gjør ikke noe annet enn å hente info fra appen. Dataene som vises er det siste de har fått fra appen før bile sovnet, og oppdateres ikke før bilen vekkes. Når du får xx i widgeten, og yy fra appen er det fordi appen har vekket bilen, og hentet de siste infoene. Widgeten holder altså ikke bilen våken.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Nå er 4.3.1 ute




Virker ikke som Norge er et land hvor vi kan se live Sentry Mode (*)

Noen som kan verifisere det?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 04. desember 2021, klokken 13:47
Nå er 4.3.1 ute




Virker ikke som Norge er et land hvor vi kan se live Sentry Mode (*)

Noen som kan verifisere det?
Jeg har .40.6 og den nyeste appen. Finner ikke noe om live sentry i appen, så jeg antar at Norge ikke har dette nå.
Kanskje det kommer senere?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Får en følelse at Eu/Norge er temmelig nedprioritert for tiden fra Tesla og muligens har vi også strammere regler.

Motorwatt

IMO: EU ganske sikkert, og Norge helt sikkert. Ressurser og regler er nok hovedgrunnen, og tror heller ikke det skjer noe vesentlig før FSD-prosjektet er nærmere en ferdigstilling. Sier som en avgått president: "America first"....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

o.b.lix

Sitat fra: Handyman på lørdag 04. desember 2021, klokken 14:35
Jeg har .40.6 og den nyeste appen. Finner ikke noe om live sentry i appen, så jeg antar at Norge ikke har dette nå.
Kanskje det kommer senere?
Gjelder vel bare nye S og X "plaid" og de er ikke solgt i Norge enda?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Handyman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 06. desember 2021, klokken 17:28
Sitat fra: Handyman på lørdag 04. desember 2021, klokken 14:35
Jeg har .40.6 og den nyeste appen. Finner ikke noe om live sentry i appen, så jeg antar at Norge ikke har dette nå.
Kanskje det kommer senere?
Gjelder vel bare nye S og X "plaid" og de er ikke solgt i Norge enda?
Det kan godt hende. Jeg har ikke satt meg inn i saken.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA