Når kommer 2013-modellen?

Startet av Runex, søn 05. aug 2012, kl. 16:04

« forrige - neste »

eivisa

Stemmer det. Ca. 340000kr spart på 9 år.
Kjøpte bilen 1 år gammel gått 3000km, for 116000,-. Solgt i fjor for 19000,-
Meget god invistering. 8)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

el nino

Sitat fra: eivisa på fre 23. nov 2012, kl. 15:51
Stemmer det. Ca. 340000kr spart på 9 år.
Kjøpte bilen 1 år gammel gått 3000km, for 116000,-. Solgt i fjor for 19000,-
Meget god invistering. 8)
------ikke hvis kjøpesummen er riktig------- ;D

Griffel

Sitat fra: el nino på fre 23. nov 2012, kl. 16:06
Sitat fra: eivisa på fre 23. nov 2012, kl. 15:51
Stemmer det. Ca. 340000kr spart på 9 år.
Kjøpte bilen 1 år gammel gått 3000km, for 116000,-. Solgt i fjor for 19000,-
Meget god invistering. 8)
------ikke hvis kjøpesummen er riktig------- ;D
Det kommer vel helt anpå hva Ford Focusen som det sammenlignes med,  kostet nesten ny for 9 år siden og hva den var verd idag.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tomrh

#93
Sitat fra: Elmo på fre 23. nov 2012, kl. 15:50
Sitat fra: lvjk på tor 22. nov 2012, kl. 22:06
Vi får vår 2013-modell om to uker ca:)
Sitat fra: skatvalsbygg på tor 22. nov 2012, kl. 22:30
Fra hvor?
Sitat fra: lvjk på fre 23. nov 2012, kl. 04:54
Kjøpt via Høylandet auto.

Er det da man sier "brura blei lura" ???  ;D
Skikkelig dårlig gjort av Høylandet Auto å selge 2012-mod som 2013-mod, for den ekte 2013-modellen fins ikke her til lands ennå. Håper dere ikke betalte noe ekstra for det. Uansett er 2012-mod en bra elbil, dere kommer til å bli fornøyde. Gratulerer med nyinvesteringen!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Moru

Hiver meg på her; det er kanskje ikke rett å spørre om råd hos "oss" som allerede er elbileiere når det gjelder kjøp av årsmodell 2012 eller vente på 2013 (eller 2014/2015 for den saks skyld...).

Jeg er mer opptatt nå av hvor lenge myndighetene gir oss fordelene som er i dag, og da det ble sagt til 2017 var det egentlig bare å handle for min del i hvert fall!! (Så lenge det ikke registreres mer enn 20tusen elbiler innen den tid i Norge, da skal det opp til vurdering????)

Ellers regner jeg med at de som vurderer å handle Leaf eller en av trillingene, har en fossilbil som må selges, her må det også regnes verditap fram til et salg, og selvsagt også årsavgift for 2013 når vi passerer nyttår...


God helg!

Hell
Sølv-Leaf 4/7-2012.
24000 behagelige km pr 30/10-2013!

lvjk

Sitat fra: skatvalsbygg på fre 23. nov 2012, kl. 17:57
Sitat fra: Elmo på fre 23. nov 2012, kl. 15:50
Sitat fra: lvjk på tor 22. nov 2012, kl. 22:06
Vi får vår 2013-modell om to uker ca:)
Sitat fra: skatvalsbygg på tor 22. nov 2012, kl. 22:30
Fra hvor?
Sitat fra: lvjk på fre 23. nov 2012, kl. 04:54
Kjøpt via Høylandet auto.

Er det da man sier "brura blei lura" ???  ;D
Skikkelig dårlig gjort av Høylandet Auto å selge 2012-mod som 2013-mod, for den ekte 2013-modellen fins ikke her til lands ennå. Håper dere ikke betalte noe ekstra for det. Uansett er 2012-mod en bra elbil, dere kommer til å bli fornøyde. Gratulerer med nyinvesteringen!
Takk:)
Snakket med nissan i Belfast idag,og de tilbakeviser rykter om ny 2013-modell. Vi får se,som sagt over her blir man jo aldri ferdig å vente hvis man hele tiden skal ha neste utgave. I tillegg tviler jeg på at de rekker mai som ryktene sier. En fossilbil solgt og en igjen:)

spunkmeyer

Sitat fra: skatvalsbygg på fre 23. nov 2012, kl. 11:53
Riktig. Blir som med PC. Stadig bedre prosessor, mer RAM etc. Meningsløs argumentasjon, blir jo alltid sittende på gjerdet da. Må bare heller definere sitt transportbehov og finne ut om det finnes en elbilmodell som dekker behovet. Hvis den elbilen enda ikke finnes, så må man vente.

Meningsløst er å sammenligne PC med bilkjøp, der er det snakk om en brøkdel av pengene. 

Bruker pr. i dag bil veldig lite, så det er høyst meningsfullt å vente på en bedre modell.   Taper ingen ting da jeg har fryktelig lave utgifter på bil(kjøring).    Elektrisk kjøper jeg faktisk ikke for å spare så mye penger, men pga. miljøgevinst, og av den grunn at jeg slipper å betale den idiotiske førstegangsavgiften (eller hva den nå heter) og mva.

Men som alt annet, each to their own. 

:D


spunkmeyer

Sitat fra: Moru på fre 23. nov 2012, kl. 20:42

Jeg er mer opptatt nå av hvor lenge myndighetene gir oss fordelene som er i dag, og da det ble sagt til 2017 var det egentlig bare å handle for min del i hvert fall!! (Så lenge det ikke registreres mer enn 20tusen elbiler innen den tid i Norge, da skal det opp til vurdering????)

God helg!

De har fredet ordningen til 2017, så selv med regjeringsbytte kan de ikke trekke dette tilbake.

jkirkebo

Sitat fra: spunkmeyer på lør 24. nov 2012, kl. 11:06
Sitat fra: Moru på fre 23. nov 2012, kl. 20:42

Jeg er mer opptatt nå av hvor lenge myndighetene gir oss fordelene som er i dag, og da det ble sagt til 2017 var det egentlig bare å handle for min del i hvert fall!! (Så lenge det ikke registreres mer enn 20tusen elbiler innen den tid i Norge, da skal det opp til vurdering????)

God helg!

De har fredet ordningen til 2017, så selv med regjeringsbytte kan de ikke trekke dette tilbake.

Dette er ikke skrevet inn i lovverket, så dette kan de endre når de ønsker. Brutte løfter fra politikere er vel ikke et helt ukjent prinsipp her i landet ? ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

flux

Sitat fra: spunkmeyer på lør 24. nov 2012, kl. 11:06
Sitat fra: Moru på fre 23. nov 2012, kl. 20:42

Jeg er mer opptatt nå av hvor lenge myndighetene gir oss fordelene som er i dag, og da det ble sagt til 2017 var det egentlig bare å handle for min del i hvert fall!! (Så lenge det ikke registreres mer enn 20tusen elbiler innen den tid i Norge, da skal det opp til vurdering????)

God helg!

De har fredet ordningen til 2017, så selv med regjeringsbytte kan de ikke trekke dette tilbake.
Eller til det er 50.000 elbiler på veien, og det skjer før 2016, om den eksponensielle veksten fortsetter.
2013 10.000 biler
2014 20.000 biler
2015 40.000 biler
2016 80.000 biler

Rio

Sitat2013 10.000 biler
2014 20.000 biler
2015 40.000 biler
2016 80.000 biler

2017 160000
2018 320000
2019 640000
2020 1280000
2021 2560000
2022 5120000
2023 10240000
2024 20480000
2025 40960000
2026 81920000
...

Vi får håpe at det avtar før 2030!  ;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

leafster


foxy

Sitat fra: spunkmeyer på lør 24. nov 2012, kl. 11:01
Elektrisk kjøper jeg faktisk ikke for å spare så mye penger, men pga. miljøgevinst, og av den grunn at jeg slipper å betale den idiotiske førstegangsavgiften (eller hva den nå heter) og mva.

???;D ;D
I-miev 2011
Asker

spunkmeyer

Sitat fra: foxy på lør 24. nov 2012, kl. 17:59
Sitat fra: spunkmeyer på lør 24. nov 2012, kl. 11:01
Elektrisk kjøper jeg faktisk ikke for å spare så mye penger, men pga. miljøgevinst, og av den grunn at jeg slipper å betale den idiotiske førstegangsavgiften (eller hva den nå heter) og mva.

???;D ;D

Ser du har funnet ut hvordan en bruker emoticons ;)



PK

Da har jeg bestillt Nissan Leaf..får deni januar :-)
Så håper bare at jeg får tilgang til en av ladeplassene på jobb, slik at jeg er sikker på at jeg kommer meg hjem igjen... Det er jo så mange som har elbil nå ;-) og 13 plasser er litt lite når vi er ca 3-4000 ansatte...

Her er forresten det siste svaret ifra Nissan Norge, om modellen som ble presentert i Japan (som jeg håper på jeg kunne bestille...men nei..)


Emne: SV: Nye Nissan Leaf
Dato: ons., nov. 28, 2012 15:49




Hei.

Her er siste info fra Nissan:



Pressemeldingen om oppgradert Nissan LEAF, som ble sendt ut i Japan 20. november 2012, refererer til en revidert modell for det lokale hjemmemarkedet.

Disse endringene gjelder ikke modellen som selges i Europa eller USA. Spesifikasjoner og offisielle tall reflekteres av japanske lovpålagte tester og markedets krav,

og gjelder ikke for LEAF i salg i Europa. Prisnedgangen på den japanske LEAF skyldes innføringen av en lavere utstyrsvariant for dette markedet, og denne er ikke

er utstyrt med funksjoner som finnes i dagens globale LEAF. For eksempel tilbyr ikke denne utstyrsvarianten Carwings navigasjonssystem som standard, samt en

del andre utstyrsforskjeller.

Siden lanseringen av Nissan LEAF, har vi tilbudt en modell globalt og denne har blitt produsert i Japan. Denne modellens offisielle rekkevidde varierer i ulike land i

henhold til det enkelte lands tester og offisielle målinger. Når den nåværende LEAF ble  lansert i 2010 / 2011, oppførte japanske myndigheter bilen med en rekkevidde

på 200 km, europeiske myndigheter oppførte en rekkevidde på 175 km rekkevidde og amerikanske tester sier at modellen har 160 km rekkevidde. Dette på grunn av

ulike protokoller og kjøreforhold som brukes som grunnlag for testing i hvert enkelt marked. Disse testgrunnlagene vil fortsette å gjelde for eventuelle fremtidige produkter

og derfor kan ikke offisielle målinger i et marked automatisk sammenlignes direkte med et annet marked. Den manglende sammenlignbarhet skyldes ulike hastighetsintervaller

og andre testbetingelser, og gjelder også bensin-, diesel- og hybridmodeller.

Vi vil begynne å produsere Nissan LEAF for det europeiske markedet, på fabrikken i Sunderland i første halvdel av kalenderåret 2013. Bilen kommer i salg, avhengig av markeder,

rundt midten av året eller i andre halvdel av 2013. Detaljer og spesifikasjoner vil bli bekreftet nærmere bilens salgsstart.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA