Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Personlig profil

Startet av MortenA, fredag 24. september 2021, klokken 09:57

« forrige - neste »

PMV

Hei, Morten.


Ikke noe nytt for min del heller. SW-oppdateringen var planlagt i slutten av 2021. Vi er i mai 2022 og ikke ett eneste ord om status. Tyske kunder er ikke behandlet bedre. Null info og forhandlernettet der er også oppgitt. Bytte til BMW iX50 vurderes sterkt. Spesielt med tanke på 8% rabatt som tilbys.
2022 Q4 50

VegarHan

Hei.
Alle har vel sommerferie nå inkludert ingeniørene (eller ingentinggjørene) i Tyskland hos VAG.
Så jeg antar at det ikke er noen som har hørt noe mer om den berømte oppdateringen enda?

PMV

Hei,


Hehehe, nei, ikke ett eneste ord. Følger med på Audis tyske forum. Ikke noe konkret der heller bortsett fra "kanskje i 2022".
@Møller: hva med å sende info til deres kunder?

Sitat fra: VegarHan på tirsdag 26. juli 2022, klokken 15:42
Hei.
Alle har vel sommerferie nå inkludert ingeniørene (eller ingentinggjørene) i Tyskland hos VAG.
Så jeg antar at det ikke er noen som har hørt noe mer om den berømte oppdateringen enda?
2022 Q4 50

MortenA

Hei. En stund siden jeg var inne her.

Har noen av dere fått løst problemet med personlig profil?
Jævlig lei av å trykke på OK hver gang bilen startes.

Har en bekjent i Tyskland som fikk bil sist vår. Han har ikke problemet.

M.

igniztion

Merkelig prioritering fra VAG. Skoda får først oppdatering med personlig profil, etterpå komer VW (rulles ut i disse dager), men Audi får ingenting? Trodde de prioriterte Audi høyest.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

PMV

Tydeligvis er vi bakerst i køen. Lurer på hva som er den reelle årsaken. Dyrest produkt, høyest rank blant de trillingene. Men blir behandlet som det motsatte.
2022 Q4 50

MrBacardi

#21
Helt fersk Q4-bruker her, fikk utlevert bil i forrige uke med programvareversjon 3812. Og jeg opplever ikke feilmeldinger i oppstarten som denne tråden tar opp.

Så det ser sannsynligvis ut til i allefall å være rettet fra denne versjonen (kanskje fra tidligere versjoner av også?)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

igniztion

Sitat fra: PMV på onsdag 21. desember 2022, klokken 13:43
Tydeligvis er vi bakerst i køen. Lurer på hva som er den reelle årsaken. Dyrest produkt, høyest rank blant de trillingene. Men blir behandlet som det motsatte.

Hvis det er noen trøst, så viser det seg at personlig profil er helt ubrukelig på ID.4. Dersom kona har vært ute og kjørt med sin profil og parkerer bilen, har jeg ingen tilgang til noen funksjoner fra appen - og vice versa. Dette gjelder også f.eks smartlading dersom det er jeg som har koblet til integrasjonen. I tillegg må vi bekrefte hvem som kjører hver eneste gang vi setter oss i bilen. Velg profil skjermen på infotainment blir stående helt til man aktivt trykker OK.

Vi er tilbake slik det var, med at vi logger inn med samme konto på appen og bruker samme profil i bilen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA