Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

chargingshop.no bærbar 22KW type 2 - 32A CEE 1 ~ 230V IT/3 ~ 400V TN-S

Startet av Arild Vevatne, torsdag 23. september 2021, klokken 16:58

« forrige - neste »

Arild Vevatne

Noen som har erfaringer med denne laderen og butikken ?
Pris vs funksjoner vs størrelse ? den er jo ikke smart, men om bilens ombordlader er smart, er det da nødvendig med smartlader ?

https://chargingshop.no/produkt/portable-wallbox-22kw-type-2-socket-with-cee-plug/

kortversjonen om den:
bærbar (men kan vel fasmonteres..)
type 2 i front for ladekabel
32A CEE på 30 cm kabel (rød 32A 400V)
22 Kw  på 3 ~ 400V  TN-S (3 x 32A)
11 Kw  på 3 ~ 400V  TN-S (3 x 16A)
7,4Kw på 1 ~  230V IT (1 x 32A)

For å koble til annet enn 32A CEE, så må man bruke en overgang. 32A til 16A rød koster 200,-


Arild Vevatne

Ser ut som en .no variant av
chargingshop.eu.
Holder til i Litauen, og ser ikke bort fra at varene sendes fra Litauen (og hva med mva og fortolling
99,- i frakt

Her er også link annonse på finn.no (der er prisen satt 100,- høyere..

https://www.finn.no/197101483

Arild Vevatne

Interessant produkt og pris,  men nettsiden virker fake og totalt useriøs ift kjøpsvilkår mm.
Finn annonsen ble tatt ned.
så sant ingen har brukt chargingshop.no og kan dele erfaringer,  så velger jeg å tro at dette er svindel

elektrolux

Kan være et seriøst firma, men de virker ikke å ha forståelse for det norske markedet når de tilbyr et slikt produkt.

Svært få her har et rødstikk å plugge en slik boks til, og selv da ville det totalt sett blitt rimeligere med en mer tradisjonell løsning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ca119

Smart lader? Det er vel en lader som lader når strømmen er billigst!

Alle EV-lader fungerer slik at det snakker med bilen og blir enig om ladestrøm og så smekker RELEET i ladeboksen til og bilen er tilkoblet nettet.
Ladeboksen er dog programmert at den ikke kan tilby mer en 16A (3.6KW) eller 32A (7.2KW).
Denne boksen du refererer til er vel helt GREI, men skal det monteres lovlig må elektriker koble til 
overspenningsvern og jordfeilbryter type B forran denne DEDIKERTE kursen!

Skal det lades med NØDLADER (den som følger med bilen) skal det lades med MAKS 10A (ny forskrift).
KONA lader har vel 8-10-12A som valg og det finnes fortsatt noen der man også kan velge 15-16A.

Og for å lade med mer en 7,2KW, må bilen har 3-fas ladding. Hos Hyundai KONA er det tillegg-valg og koster 7000kr. Har ladet på 22KW i Strømstad .... men da får man selvfølgelig kun 7KW om man kun ha 1-fas lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA