Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppdatering hos vegvesenet og potensielt problem med utlevering

Startet av Erlends, torsdag 23. september 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

Erlends

Har en avtale om levering i Lillestrøm på lørdag. Har fått sms fra Tesla med
«Du vil motta en SMS for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen 1 til 2 dager før levering.»

Fikk så for et par dager siden en ny sms der det sto blant annet dette:
«Vegvesenet oppdaterer sitt registreringssystem i slutten av denne uken, og derfor kan vi ikke registrere biler fra fredag 24.09 til mandag 27.09.
For at vi skal få skilter til din Model Y og gjøre den klar til levering i dette tidsrommet, er det viktig at du godkjenner å bli eier av bilen med en gang du mottar SMS fra Statens vegvesen om dette.»

De kan da ikke registrere biler dag 1 før levering. Altså må det skje i dag. Fikk i dag en ny sms med akkurat det samme innholdet som den forrige, men har ikke hørt noe fra Vegvesenet. Prøver ringe Tesla, men når det virker som jeg kommer gjennom får jeg bare skrapelyder eller stillhet. Har kontaktet Vegvesenet som fortsatt ikke vet noe om bilen.

Hva gjør jeg? Noen som har fått samme melding og vet noe mer? Har bestilt en svindyr flybillett ++ til hentingen, så anser det som ganske viktig at dette går i orden.

Jeronan

Sitat fra: Erlends på torsdag 23. september 2021, klokken 13:11

Hva gjør jeg? Noen som har fått samme melding og vet noe mer? Har bestilt en svindyr flybillett ++ til hentingen, så anser det som ganske viktig at dette går i orden.

Are you the unlucky one from Ålesund that was forced to pick up his Model Y in Lillestrøm?  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Erlends

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 23. september 2021, klokken 13:23
Du får nok SMS fra Vegvesenet om ikke lenge. Har fått samme SMSer fra Tesla (har utlevering i morgen), SMSen fra Vegvesenet kom for ca en time siden.

Takk, håper det.

Sitat fra: Jeronan på torsdag 23. september 2021, klokken 13:30
Sitat fra: Erlends på torsdag 23. september 2021, klokken 13:11

Hva gjør jeg? Noen som har fått samme melding og vet noe mer? Har bestilt en svindyr flybillett ++ til hentingen, så anser det som ganske viktig at dette går i orden.

Are you the unlucky one from Ålesund that was forced to pick up his Model Y in Lillestrøm?  ::)

Nei, har nok godt over dobbelt så lang vei som han.

LaRsHe

Fikk samme melding fra Tesla i dag. Har du fått SMS fra Statens Vegvesen enda?

Erlends


knut3448

Sitat fra: Erlends på torsdag 23. september 2021, klokken 13:11
Har en avtale om levering i Lillestrøm på lørdag. Har fått sms fra Tesla med
«Du vil motta en SMS for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen 1 til 2 dager før levering.»
Prøvd å svare dem på SMS'en? Tror det er på den måten de foretrekker at kommunikasjonen skal foregå.

LaRsHe

Jeg har levering på tirsdag. Syntes det er veldig merkelig at vi ikke har fått SMS enda..

Erlends

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 23. september 2021, klokken 13:55
Jeg skulle også egentlig reise langt for å hente (inventory) bil. Da fikk jeg beskjed om at jeg ville få refundert reiseutgifter. Du fikk ikke lignende tilbud?
Ja, fikk det, men spørs om det gjelder for begge turene hvis jeg må bestille ny billett grunnet dette.

Sitat fra: knut3448 på torsdag 23. september 2021, klokken 15:27
Sitat fra: Erlends på torsdag 23. september 2021, klokken 13:11
Har en avtale om levering i Lillestrøm på lørdag. Har fått sms fra Tesla med
«Du vil motta en SMS for godkjenning av eierskifte fra Statens Vegvesen 1 til 2 dager før levering.»
Prøvd å svare dem på SMS'en? Tror det er på den måten de foretrekker at kommunikasjonen skal foregå.
Prøvde det nå, men har liten tro på at det hjelper så sent på dagen uansett. Takk!

Sitat fra: LaRsHe på torsdag 23. september 2021, klokken 15:28
Jeg har levering på tirsdag. Syntes det er veldig merkelig at vi ikke har fått SMS enda..
Veldig rare greier.  Fant dette på Vegvesenet:

«Kjøretøytjenestene er dessverre utilgjengelig fra fredag 24. september kl. 15.30 til mandag 27. september kl. 07.00 på grunn av en større oppdatering av systemene våre. Våre ansatte vil heller ikke ha tilgang til kjøretøysystemene i denne perioden.
Har du sendt en salgsmelding, må denne være godkjent av alle parter før kl. 15.30 fredag 24. september. Vi beklager ulempene.»

Kan vel kanskje se ut som dette kan skje i løpet av arbeidsdagen i morgen ut fra hva jeg forstår, men slik tolker jeg ikke Tesla sin melding.


Erlends

Ser ut som dette blir i orden. Fikk melding fra Vegvesenet og Tesla ganske samtidig i dag. Tesla skriver der at jeg må godkjenne innen kl. 15 i dag. Om jeg ikke gjør det blir leveringen utsatt. Det er med andre ord deres tidligere melding som er feil/utydelig med når nedetiden starter.

RJK

De legger vel bare inn slingringsmonn så de får ut oversikt om bil er OK hos SVV, for at de ikke skal sende ut bil på veien som teknisk sett ikke er registrert enda.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA