Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke løsnet adapter fra ladeboks (Easee)

Startet av bårdk, onsdag 22. september 2021, klokken 20:13

« forrige - neste »

bårdk

Hadde tidligere en Zoe med ladebøtte og da sameiet gikk over til ladebokser fra Easee kjøte jeg en adapter fra type 2 til schuko. Etter å kjøpt ny elbil med type 2-kontakt får jeg ikke fjernet adapteren. Tipset fra support@easee.no er å drille et hull i dekslet til laderen, men jeg har pt ikke tilgang til drill. Noen som har vært ute for det samme og har en annen løsning?

Tellus

Har skjedd et par ganger kabelen fortsetter å være fastlåst etter at lading er avsluttet. Har da gått inn på appen og trykt først på lås kabel og deretter lås opp. (låst/ulåst står det vel). Da har i hvert fall kabelen løsnet.

elektrolux

Høres ut som om du har en billig/dårlig/usertifisert kopi av vår overgang fra Mode3 til Mode1:

https://www.elbilhjelpen.no/shop/product/type-2-lang-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler

Du må nok kutte strømmen til ladestasjonen for å få ut pluggen og så montere en avbryter på signallederen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bårdk

#3
Sitat fra: Tellus på onsdag 22. september 2021, klokken 22:18
Har skjedd et par ganger kabelen fortsetter å være fastlåst etter at lading er avsluttet. Har da gått inn på appen og trykt først på lås kabel og deretter lås opp. (låst/ulåst står det vel). Da har i hvert fall kabelen løsnet.
Problemet er å jeg ikke får tilgang til å låse opp via appen. Forstår ikke hvorfor den står fast på låst.

bårdk

Sitat fra: elektrolux på torsdag 23. september 2021, klokken 08:55
Høres ut som om du har en billig/dårlig/usertifisert kopi av vår overgang fra Mode3 til Mode1:

https://www.elbilhjelpen.no/shop/product/type-2-lang-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler

Du må nok kutte strømmen til ladestasjonen for å få ut pluggen og så montere en avbryter på signallederen.
Har denne fra https://www.elbilgrossisten.no/products/type-2-til-schuko-adapter-nokkelbryter?utm_campaign=order-confirmation-email&utm_medium=email&utm_source=OrderlyEmails&utm_content=product fra Elbilgrossisten. Får skjekke med Easee hvordan jeg skrur av strømmen i appen.

elektrolux

Den varianten har avbryter. Bruk den og dytt pluggen inn i ladestasjonen før du drar ut. Kan være friksjon som holder låsetappen igjen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bårdk

Tusen takk for svar. Måtte trykke ned nøkkelen på adapteren for å få den til å bryte strømmen - da løste deg seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA