Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kan man kansellere bestillingen?

Startet av Fleur, søndag 19. september 2021, klokken 16:03

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:42
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 19:41
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:38
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 19:35
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:30
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 17:15
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 16:03
Vi er 90% sikre
Betyr det at du har fått avklart lading hjemme?
Fikk rydda i garasjen og testa med bilen vi har idag, en Peugeot 3008 som er 8 cm smalere enn Tesla y. Parkerte nok for mye midt i for hadde ca like mye plass på begge sider så var på hengende håret at jeg ikke kom meg ut. Jeg er tynn og måtte virkelig snike meg ut og gjøre meg så tynn jeg klarte. En voksen mann hadde ikke klart det.

Så er nødt til å parkere tetter på veggen på den ene siden.

Dilemmaet er at når jeg rygger inn så har jeg betongvegg der jeg går ut av bilen, og gipsplater på andre siden. Det er nok enklere å gå ut på siden med gips, men da må jeg kjøre inn med fronten først. Siden jeg måtte bruke ryggekameraet veldig aktivt er jeg usikker på åssen det skal gå å kjøre med fronten først. Har Tesla frontkameraer som man kan bruke aktivt ved innkjøring med fronten først?

Alternativt kan vi høre med de som har nabogarasjen om vi kan rive veggen imellom oss, rygge inn bilen, og så klatre over til passasjersetet og gå ut på den siden. Men tviler på at de er så interessert i det siden de har en bitteliten bil.

Siste alternativ er å kle veggene med skummateriale slik at det ikke er så farlig om jeg kommer borti med døra eller når jeg rygger inn.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Jeg har betongvegg i min garasje. Der har jeg polstret veggen litt slik at døra kan slåes maks ut. Dette kan gjøres enkelt og billig, med f.eks parkettunderlag/teppe/skumgummi. Ta det du har
Flott, er nesten nødt til det for den døra kommer garantert til å komme borti en dag.
Men hvor mye plass taper du i bredden? Har som sagt kun de 53 cm tilsammen så har veldig lite å gå på fra før.

En ting er sikkert. Jeg kan ikke legge på meg et gram og håper virkelig jeg slipper å lade oftere enn 1 gang i uka i den garasjen.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Bruker du parkettunderlag mister du 3-4 mm

Du vil også fort lære deg å ligge nærme den andre veggen. Jeg ville rygget inn, det er stort sett alltid enklest.
Hvor nære veggen klarer du å parkere? Hvor mange cm mellom vegg og bil

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Kan parkere helt inntil, dvs et par cm klaring til innfelt speil om det er nødvendig, men det er bare nødvendig i noen helt spesielle parkeringshus. Hjemme har jeg kanskje 10-15 cm (har ikke målt).

Fleur

Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 20:19
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:42
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 19:41
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:38
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 19:35
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 19:30
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 17:15
Sitat fra: Fleur på søndag 19. september 2021, klokken 16:03
Vi er 90% sikre
Betyr det at du har fått avklart lading hjemme?
Fikk rydda i garasjen og testa med bilen vi har idag, en Peugeot 3008 som er 8 cm smalere enn Tesla y. Parkerte nok for mye midt i for hadde ca like mye plass på begge sider så var på hengende håret at jeg ikke kom meg ut. Jeg er tynn og måtte virkelig snike meg ut og gjøre meg så tynn jeg klarte. En voksen mann hadde ikke klart det.

Så er nødt til å parkere tetter på veggen på den ene siden.

Dilemmaet er at når jeg rygger inn så har jeg betongvegg der jeg går ut av bilen, og gipsplater på andre siden. Det er nok enklere å gå ut på siden med gips, men da må jeg kjøre inn med fronten først. Siden jeg måtte bruke ryggekameraet veldig aktivt er jeg usikker på åssen det skal gå å kjøre med fronten først. Har Tesla frontkameraer som man kan bruke aktivt ved innkjøring med fronten først?

Alternativt kan vi høre med de som har nabogarasjen om vi kan rive veggen imellom oss, rygge inn bilen, og så klatre over til passasjersetet og gå ut på den siden. Men tviler på at de er så interessert i det siden de har en bitteliten bil.

Siste alternativ er å kle veggene med skummateriale slik at det ikke er så farlig om jeg kommer borti med døra eller når jeg rygger inn.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Jeg har betongvegg i min garasje. Der har jeg polstret veggen litt slik at døra kan slåes maks ut. Dette kan gjøres enkelt og billig, med f.eks parkettunderlag/teppe/skumgummi. Ta det du har
Flott, er nesten nødt til det for den døra kommer garantert til å komme borti en dag.
Men hvor mye plass taper du i bredden? Har som sagt kun de 53 cm tilsammen så har veldig lite å gå på fra før.

En ting er sikkert. Jeg kan ikke legge på meg et gram og håper virkelig jeg slipper å lade oftere enn 1 gang i uka i den garasjen.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Bruker du parkettunderlag mister du 3-4 mm

Du vil også fort lære deg å ligge nærme den andre veggen. Jeg ville rygget inn, det er stort sett alltid enklest.
Hvor nære veggen klarer du å parkere? Hvor mange cm mellom vegg og bil

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
Kan parkere helt inntil, dvs et par cm klaring til innfelt speil om det er nødvendig, men det er bare nødvendig i noen helt spesielle parkeringshus. Hjemme har jeg kanskje 10-15 cm (har ikke målt).
Og vet du hvor mange cm du har på andre siden til å komme deg ut på?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA