Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsuke og levering

Startet av Trond.m, lørdag 18. september 2021, klokken 08:22

« forrige - neste »

Trond.m

Nen som har fått bekreftet produksjonsuke for iX40 ? Skulle de ikke starte produksjonen i juli ? I så fall finnes det kanskje et VIN nr som vi kan sjekke produksjon på og utstyrskoder ?

Jalla

Sitat fra: Trond.m på lørdag 18. september 2021, klokken 08:22
Nen som har fått bekreftet produksjonsuke for iX40 ? Skulle de ikke starte produksjonen i juli ? I så fall finnes det kanskje et VIN nr som vi kan sjekke produksjon på og utstyrskoder ?
Ettersom der er registrert biler i Norge så er ikke eksempler så vanskelig å finne.

iX xDrive40 WBY11CF07NCH58838
Og så du slipper å lete  ;):
Comfort And Interior Equipment
S407           Panorama Glass Roof, Sky Lounge
S413           Luggage Compartment Net
S420           Sun Protection Glazing
S428           Warning Triangle And First Aid Kit
S42A   Interior Applications Clear&Cold
S4AA   Headlining Anthracite
S4HC   Heat Comfort Package
S4NB   Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl
S4NR   Interior Camera
S4U9   Acoustic Pedestrian Protection
S4V1   BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC
Multimedia
S654           DAB Tuner
S688           Harman/Kardon Surround Sound System
S6AE           Teleservices
S6AF           Statutory Emergency Call
S6AK   Connected Drive Services
S6AU   Connected EDrive Services
S6C3   Connected Package Professional
S6NX   Storage Tray Wireless Charging
S6PA           Personal ESIM
S6U3   BMW Live Operating Area Professional
S6U7   BMW Natural Interaction
Driver Assistance And Lightning
S548           Kilometre Speedo
S5AC   High-Beam Assistant
S5AQ   Active Guard Plus
S5AU   Driving Assistant Professional
S5AV   Active Guard
S5AZ   BMW Laserlicht
S5DN   Parking Assistance System Plus
Wheels And Drive
S230           Extra Package, EU-Speciifc
S2PA           Locking Wheel Bolt
S2VB   Tyre Pressure Display
Environment And Safety
S322           Comfort Access
S3AC   Trailer Coupling
S8A7   Language Version Norwegian
S8AW   On-Board Literature, Norwegian
S8R9   Refrigerant R1234yf
S8SM   Car Ident. Number Visible From Outside
S8TF           Active Pedestrian Protection
S8TG   Thiefproofing Device
Other Equipment
S1LL           BMW Light-Alloy Wheel Aerodynamic 1010
S993           Model Year Code In VIN
S997           Dealer Presentation
S9AA   Outer Skin Protection
SA060   60 Ah AGM Battery
SRHNR   Reduced Heater Output
Available Upgrades
-           Vgate ICar Pro OBD For Bimmercode
-           Highest Quality Bluetooth 5.0 Audio Receiver With AptX HD Support

Trond.m


LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ganske mye faktisk.

Nå vet vi altså at BMW Norge As på Fornebu har en BMW iX40.
Vi kan også laste ned dokumentasjon (som jeg ser du har gjort)

Ser at denne har utstyrskode foe esim. Det tok jeg også med da det ikke koster noe på iX, men det hjelper jo ikke når ingen operatører i Norge støtter den.

Og hva er «BMW Live Operating Area Professional»

LMOR

#5
Det må være navnet på iDrive8 versjonen. Area refererer kanskje til at den overvåker et område rundt bilen?
Den står i min kontrakt som BMW Live Cockpit Professional

Da jeg kjøpte den første i3en kunne jeg bruke VIN nummeret til å regne ut hvor mange de produserte hver dag, og finne en som matchet min bestilling.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Tenkte også å sjekke dagsproduksjonen. Forsøkte noen VIN nr i nærheten, men fikk ikke treff på de. Kan tyde på at det ikke var serieproduksjon på den tiden, i juli.

Jalla

Sitat fra: LMOR på søndag 19. september 2021, klokken 02:55
Det må være navnet på iDrive8 versjonen. Area refererer kanskje til at den overvåker et område rundt bilen?
Den står i min kontrakt som BMW Live Cockpit Professional
Det er det nok ikke, for opsjonen finnes på en X5 xDrive45e 2020 modell som er produsert 2019-10-05.
https://bavaria.no/bruktbil/BMW/X5/198729800

LMOR

#8
Men det er uansett bare en mulig 6U3 opsjon på hver biltype.

Kan være så enkelt som at area står for at skjermen er delt i områder:

That home screen divides up major areas, presenting information from a range of sources - navigation, media and communication, for example - for at-a-glance information, or to provide big touch areas to move forward.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Horge

Vi bestilte ix50 i siste halvdel av juni, med antatt levering først i q2 eller q3 neste år. Forventer med andre ord ikke noe "bekreftet produksjonsuke" på denne siden av minusgradene, men gleder meg veldig til ny bil. Kjører for øvrig en 225xe nå. =)

LMOR

Hvorfor er det lengre leveringstid på ix50 vs ix40?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

#11
Sitat fra: LMOR på mandag 20. september 2021, klokken 06:32
Hvorfor er
det lengre leveringstid på ix50 vs ix40?
Internasjonalt er nok etterspørselen større for iX50. Det var dessuten situasjonen fra introduksjonen at bare iX40 hadde produksjonsstart i høst og ix50 i 2022. Det kan kanskje ha noe med med batteri og chassis - integral og luftfjæring å gjøre, eventuelt en ren markedsmessig vurdering. Ix40 har jo flere konkurrenter enn ix50, og derfor er det nok lettere å få aksept for ventetid for de som bestiller ix50. Uten mva usikkerheten ville jeg nok satset på ix50, men uten mva på 40 og med mva på 50, så blir det en stor prisforskjell. Bruksverdien for meg blir omtrent den samme.
De ble solgt hovedsaklig ix50 i Norge i starten, og veldig stor andel av kundene hadde e-tron 55. Da er det jo ikke interessant å vurdere ix40. Nå er den største kjøpergruppen på ix40 grunnet kort leveringstid sier en forhandler jeg snakket med.

LMOR

Chassis er vel det samme. Den siste tingen som er forskjellig er elmotoren. Så kanskje den også kan være grunnen.
Tviler på at det er salg som er grunnen. Da kunne de bare prioritert om fra 40 til 50.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Det er noe rart med den bilen som vi fikk VIN nummer til. Det står at det er en xDrive40, som passer med vekten. Men motorene som er oppgitt tilhører xDrive50. Kanskje det er en 50 med lite batteri, eller at de har rapportert inn feil. (Eller at alle leveres med samme motorer og kan låses opp senere  8))
Tilhengervekt er 2500, som stemmer med tekniske data på BMW sine sider. Men i manualen står det at xDrive 40 har 2100kg. Men det kan være feil et av stedene.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Det må vel være produsert noen kundebiler nå. VIN nr er vel normalt tilgjengelig 2 uker før produksjon, så det kan ikke være lenge før. Synes det er dårlig at ikke BMW vil vise fram bilen. Den seansen de hadde med maks 5 minutter var jo en vits.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA