Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hoved batteri kaputt Hyundai Kona Elbil 2019 modell.

Startet av Gustav Ditter, fredag 17. september 2021, klokken 19:55

« forrige - neste »

Gustav Ditter

Så var det min tur da !  Fikk full havari på hovedbatteriet i Hamburg .  Bestillte ADAC - den tyske NAF  , transport til Hyundai Hamburg .  En mekanikker spørte  ADAC hva skjedde med bilen ?  det samme som de andre !  var svaret .  Hyundai i Hamburg hadde mange Kona med kaputte batterier ,  3 nye per dag de siste dager   og de hadde ikke reservedeler , måtte vente  mellom 8 til 12 mnd .  De anbefalte å kjøre bilen tilbake til Norge .  Snakket der med en danske med samme problem -  Hyundai Danmark tok ansvaret  og kjørte bilen til Danmark .   Nå venter jeg på at min bil blir kjørt tilbake til Norge via min bil forsikringen.    Spørsmålet er :  har jeg rett til en erstattningsbil av hyundai ?   dette er en garanti sakk ,  jeg fikk et brev fra hyundai  angående min batteri som skal byttes i uken 49 ca .  For tiden står jeg uten bil.

Tormod Beck


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA