Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Madrass til å overnatte i Model Y

Startet av Tes$a, lørdag 11. september 2021, klokken 20:26

« forrige - neste »

Tes$a

Er det noen som har overnattet i sin Model Y enda og kan tipse om en god madrass til formålet? Evt. noen som har overnattet i en annen Tesla-modell med en madrass som også kan funke i Y?

tornaldo

Du kan jo stort sett legge inn hvilken som helst madrass i bilen, i størrelsen 200x90 eller mindre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

batterivogn

pekle

Har tesmat i 3. Liker den godt, passe tjukk og bedre enn liggeunderlag jeg brukte før. Og passer i sub-trunk. Men blir jo kostbart med toll og omkostninger, så kan sikkert komme rimeligere og like bra ut av det med andre løsninger.

DeepFu

Er veldig godt fornøyd med Exped sine doble liggeunderlag. Raskt å blåse opp med en liten pumpe, og tar "ingenting" plass når det ikke er i bruk. Har tilsammen sovet noe sånt som 4 måneder på et slikt de siste årene, og det er fortsatt som nytt.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Rubenel

Exped synmat ser ut som et godt altarnativ. Har du bilder av hvordan den blir baki Model Y? Er det SYNMAT HL DUO LW du har?
2020 MG ZS EV

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Handyman

Bedre å vekke en gammel tråd, så lenge man holder seg til tema, enn å opprette en ny om akkurat det samme. Historikken gir ofte verdifull info.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

PionerThink

Har også tenkt litt på madrass for å kunne ha en løsning da vi skal på tur i fra Tromsø til Lofoten, og ikke alltid er i nærheten av hotell på denne turen ;)
Er vel denne som er malen for å kunne være den optimale madrassen: https://www.expedusa.com/blogs/news/introducing-the-new-megamat-txy-for-tesla-model-x-and-model-y
Men jeg orker ikke bruke 3500 kr på en madrass som er en "nødløsning" vi kanskje kommer til å bruke noen få ganger(har også nettopp lagt ut over 15' på stativ og hengerfeste så har vært litt mye nå etter vinterhjul til 22' i høst) ::)
Sjekket derfor målene på Exped megamat, og denne jeg fant på Aliexpress var kun 5 cm kortere og litt breiere(9 cm) ved dørene som ikke vil være noe stort problem. Sidevangene nede kan man bare la være å blåse opp: https://www.aliexpress.com/item/1005002802227234.html
Hva mener folket?
Er dette et greit alternativ?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

kodax

Exped er laget for utendørs turbruk, og man betaler for vekt, isolasjon, pakkstørrelse og kvalitet. Til å bruke inne i en Tesla kan det godt hende at den aliexpress-varianten passer bedre.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 08. februar 2022, klokken 09:11
Men i alle dager.. skulle han startet en ny tråd? Da hadde han i alle fall fått pes.
Welcome to the internet lizzom.
Var ikke det 4 mdr handlet om. Han skrev at han har sovet så lenge på madrassen...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Autowinder

Sitat fra: Fjeldern på lørdag 05. mars 2022, klokken 10:05
Hva tror folk om denne madrassen?
https://www.begood.no/products/travel-sleeper-selvoppblasende-madrass-tesla-model-s3xy
At til den prisen bør du regne med å sove mye i bilen for å kjøpe den. Og sjekk godt ut hvor mye plass den tar uoppblåst, den må jo med...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Fjeldern

Sitat fra: Autowinder på søndag 06. mars 2022, klokken 09:39
Sitat fra: Fjeldern på lørdag 05. mars 2022, klokken 10:05
Hva tror folk om denne madrassen?
https://www.begood.no/products/travel-sleeper-selvoppblasende-madrass-tesla-model-s3xy
At til den prisen bør du regne med å sove mye i bilen for å kjøpe den. Og sjekk godt ut hvor mye plass den tar uoppblåst, den må jo med...

Skal være plass til den i brønnen står det. Ellers er det vel to arrangement jeg ihvertfall vurderer å bruke den til. Den ene istedet for å dra med meg vogna, som med dagens diesel priser (for ingen hurtigladere i nærheten og ikke mulighet til å lade da jeg kommer frem) fort utgjør en 900 kroner i drivstoff.
Den andre, så er det vel fort i stedet for hotell eller en annen form for overnatting. Sånn sett så sparer en inn prisen på de to overnattingene. Men skal en først ligge i noe 4-6 dager, så er det greit at en koster på seg litt "luksus".

Visst nok passer den i brønnen under baggasjen. Det ser ikke ut til å være bilder av den da den ikke er oppblåst da..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA